Matematik eğitiminde anlamlı
bir öğrenme süreci gerçekleştirebilmek için kavramsal ve işlemsel bilginin
dengeli bir şekilde öğrenilmesi gerekmektedir. Bu nedenle de öğrencilerin
bilgilerini şekillendirmelerine yardımcı olacak geleceğin öğretmenleri,
öğretmen adaylarının da bu bilgi türlerine dengeli şekilde yaklaşmalarının
önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu çalışmada,
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözümüne karşı işlemsel
yaklaşımı mı, yoksa kavramsal yaklaşımı mı benimsediklerini ortaya çıkarmak
amaçlanmıştır. Nicel araştırma yönetiminin benimsendiği çalışma, 308 ilköğretim
matematik öğretmen adayından elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir.
Veriler cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre incelenmiştir. Elde edilen
sonuçlar doğrultusunda, sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre öğretmen adaylarının
problem çözümüne işlemsel yaklaşımı ya da kavramsal yaklaşımı benimseme
durumlarında farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |