Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, , 1167 - 1181, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.555143

Öz

Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindeki ölçme ve veri
işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmada öğretmenlerin ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve
tecrübelerinin incelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan
Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkale il
merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler
araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüze görüşme tekniği ile
toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin bireysel farklılıkları
gözeterek kazanımlar doğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik
öğretimi yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımların çocuklar
için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler ‘Ölçme ve veri işleme
öğrenme alanına ilişkin ne tür materyaller tasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine
kendilerini yetersiz gördüklerini ve sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerini
belirtmişlerdir

Kaynakça

  • Aksu, H.H. (2008). Öğretmenlerin Yeni İlköğretim Matematik Programına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Altun, M. (2002). İlköğretim İkinci Kademede (6, 7 Ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: Alfa Yayınları. Cai, J., Li, S., Fan, L., Wong, N.-Y. (2015). How Chinese Teach Mathematics: Perspectives From Insiders. New Jersey: World Scientific. Retrieved From http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&an=978121&lang=tr&site=eds-live&authtype=ip,uid Çakır, S. , Kılınç, H . (2016). İlkokul 4. Sınıf Matematik Dersi Programına İlişkin Öğretmenlerin Görüşleri (Teachers’ Vıews Wıth Regard To The Elementary School 4th Grade Mathematıcs Lesson Currıculum). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (39), 112-124. DOI: 10.21764/Efd.97596 Çepni, S., (2007). Araştırma Ve Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Yayıncılık, No:3, 310s. Trabzon. Doğanay, A., ve Bal, A. P. (2010). The Measurement Of Students' Achievement İn Teaching Primary School Fifth Year Mathematics Classes. Educational Sciences: Theory And Practice, 10(1), 199-215. Harries, T., Higgins, S., Barmby, P., & Bilsborough, L. (2009). Primary Mathematics : Teaching For Understanding. Maidenhead, England: Mcgraw-Hill Education. Retrieved From http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=nlebk&an=286591&lang=tr&site=eds-live&authtype=ip,uid Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. Anı Yayıncılık. Ankara. Kara, Y., ve Özgün-Koca, S.A. (2004). Buluş Yoluyla Öğrenme Ve Anlamlı Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması:" İki Terimin Toplamının Karesi" Konusu Üzerine İki Ders Planı. İlköğretim Online, 3(1). Koçyiğit, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ve Ebeveynlerin Görüşleri Işığında Okula Hazır Bulunuşluk Olgusu Ve Okul Öncesi Eğitime İlişkin Sonuçları (Doctoral Dissertation, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü). Köroğlu, H., ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim Yedinci Sınıf Matematik Dersi Tamsayılar Ünitesinde Çoklu Zeka Teorisi Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2). Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul Ve Ortaokul 1,2, 3, 4, 5, 6, 7 Ve 8. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. NCTM (National Council Of Teachers Of Mathematics) (2000). Principles And Standards Forschool Mathematics. Reston, VA: NCTM. Retrieved From https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSummary.pdf Olkun, S., ve Toptaş, V. (2016). İlkokullar İçin Resimli Matematik Terimler Sözlüğü. Sonçağ Yayıncılık, Ankara. Orbeyi, S., ve Güven, B. (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı'nın Değerlendirme Öğesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 4(1), 133-147. Pişkintunç, M., Durmuş, S., ve Akkaya, R. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Somut Materyalleri Ve Sanal Öğrenme Nesnelerini Kullanma Yeterlikleri. MATDER Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 13-20. Temizöz, Y. (2005). “Buluş Yoluyla Öğrenmeyi Esas Alan Öğretme Ve Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımlarının Matematik Öğretiminde Uygulanması Konusunda Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Temizöz, Y., ve Koca, S.A.Ö. (2010). Matematik Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ve Buluş Yoluyla Öğrenme Yaklaşımı Konusundaki Görüşleri. Eğitim Ve Bilim, 33(149), 89-103. Uludağ, İ. (2012). İlköğretim (1-5) Matematik Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Aksaray İli Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veli Toptaş 0000-0001-8852-1852

Büşra Nur Bodur Bu kişi benim 0000-0001-5566-0696

Büşra Usluoğlu 0000-0002-7152-6419

Yayımlanma Tarihi 5 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Toptaş, V., Bodur, B. N., & Usluoğlu, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1167-1181. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555143
AMA Toptaş V, Bodur BN, Usluoğlu B. İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2019;20:1167-1181. doi:10.17494/ogusbd.555143
Chicago Toptaş, Veli, Büşra Nur Bodur, ve Büşra Usluoğlu. “İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme Ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, Nisan (Nisan 2019): 1167-81. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555143.
EndNote Toptaş V, Bodur BN, Usluoğlu B (01 Nisan 2019) İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 1167–1181.
IEEE V. Toptaş, B. N. Bodur, ve B. Usluoğlu, “İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, ss. 1167–1181, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.555143.
ISNAD Toptaş, Veli vd. “İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme Ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (Nisan 2019), 1167-1181. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555143.
JAMA Toptaş V, Bodur BN, Usluoğlu B. İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1167–1181.
MLA Toptaş, Veli vd. “İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme Ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 20, 2019, ss. 1167-81, doi:10.17494/ogusbd.555143.
Vancouver Toptaş V, Bodur BN, Usluoğlu B. İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1167-81.