Bu araştırmada Sınıf (SÖ) ve Fen Bilgisi (FBÖ) Öğretmen adaylarının,
yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre
(cinsiyet, bölüm, akademik başarı, mezun olunan lise türü) karşılaştırılması
amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören sınıf ve fen
bilgisi öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan toplam öğretmen
adayı sayısı 180 olup, bunların 101’i sınıf, 79’u fen bilgisi öğretmen
adayıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Güneş vd. (2013) tarafından
geliştirilen “Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmen adaylarının söz
konusu yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin tutumlarının, genel olarak
olumlu olduğu görülmektedir. Cinsiyet değişkenine göre, toplam puanda
istatistiksel olarak anlamlı farkın kadın öğretmenlerin lehine olduğu
görülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |