Bu çalışmada, 7. Sınıf
dönüşüm geometrisi öğretiminde, 5E modelinde gerçekleştirilen eylem
araştırmasının, öğrencilerin Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerinin
gelişimine etkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma 7. Sınıf
öğrencilerinden oluşan 28 kişilik bir sınıfla gerçekleştirilmiştir. Dönüşüm
geometrisi konusu, 4 hafta süreyle, 5E modeline uygun hazırlanan eylem
planlarına göre işlenmiştir. Uygulama öncesinde öğrencilere Van Hiele Dönüşüm
Geometrisi Düşünme Düzeyleri Testi (VHDGDDT) uygulanmış, buna göre eylem
planları oluşturulmuştur. Uygulama sürecinde 7. Sınıf öğretim programına uygun
olarak eş şekiller, öteleme, yansıma ve ötelemeli-yansıma konularını içeren
çalışma yaprakları hazırlanmış ve uygulanmıştır. Uygulama süreci sonunda öğrencilere,
VHDGDDT uygulama sonrası testi olarak uygulanmıştır. VHDGDDT’nin öğrenci
bazında uygulama öncesi ve uygulama sonrası düzey karşılaştırması yapılmıştır.
Sonuçlar, dönüşüm geometrisi öğretiminde 5E modelinde gerçekleştirilen eylem
planlarının, öğrencilerin Van Hiele dönüşüm geometrisi düşünme düzeylerini
arttırdığını göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |