Bu araştırma turizm öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik algılarının sektörde kalma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Modeldeki yapısal ilişkilerin sınanmasında kullanılan veriler, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Turizm Fakültesi (n=397) yüz yüze anket yapılarak elde edilmiştir. Araştırmanın devamında, içsel gizil değişken olarak “sektörde kalma niyeti” ve dışsal gizil değişkenlerin de “işin doğası”, “fiziksel çalışma koşulları”, “sosyal statü”, “ücret”, “yöneticiler” ve “promosyon fırsatları” olarak betimlendiği yapısal eşitlik modeli ile kurulmuştur. Araştırma sonucunda; işin doğası, fiziksel çalışma koşulları, sosyal statü, ücret, yöneticiler ve promosyon fırsatlarının sektörde kalma niyeti üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında kurulan model desteklenmiştir.
Turizm Sektörü Algısı Sektörde Kalma Niyeti Yapısal Eşitlik Modellemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |