Bu araştırma, okuyucuların sesli ve sessiz okuma sırasındaki göz
hareketlerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmaya Eğitim Fakültesi 3.
ve 4. Sınıfta öğrenim gören toplam 48 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılara
SMI Marka Göz Takip Cihazı kullanılarak ekran üzerinden okuma yaptırılmıştır.
Okumalara ilişkin Cihaz üzerinden tutulan kayıtlardan, okuyucuların sesli ve
sessiz okumadaki göz hareketlerine ilişkin analizler yapılmıştır. Buna göre,
göz kırpma sayısı ve süresi sesli okumada sessiz okumaya göre daha yüksek
çıkmasına rağmen aradaki fark anlamlı değildir. Diğer taraftan, duraksama
sayısı ve duraksama süre ortalaması sesli okumada, sessiz okumaya göre anlamlı
derecede farklılaşmıştır. Sıçrama genişliği ortalaması, sıçrama süresi ve
sıçrama gecikme ortalaması ise anlamlı farklılaşmamıştır. Gezinti Yolları
Mesafesi ise sesli okumada anlamlı derecede yüksek çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |