Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 2, 417 - 425, 31.12.2021
https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772

Öz

Kaynakça

  • Alkan, H. (2020). COVID-19 Sonrasında Yönetsel Kapasite: Demokrasi Bağlamında Devletlerin Geleceği. M. Şeker ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (255-278. ss.). Ankara: TÜBA.
  • Altunel, M. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Eğitim ve Öğretmenlere Etkisi, https://covid19.setav.org/koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve-ogretmenlere-etkisi_20, Erişim Tarihi: 12.03.2021
  • Ansell, C., Sørensen, E. and Torfing, J. (2020). The COVID-19 Pandemic As a Game Changer for Public Administration and Leadership? The Need for Robust Governance Responses to Turbulent Problems. Public Management Review, DOI: 10.1080/14719037.2020.1820272.
  • Arap, İ. ve Erat, V. (2017). Türkiye’nin Bilim Politikası: TÜBİTAK Üzerinden Bir Çözümleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 325-341.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N. and Umek, L. (2020a). A Global Student Survey "Impacts of The Covid-19 Pandemic on Life of Higher Education Students", http://www.covidsoclab.org/wp-content/uploads/2020/08/Covid19-Research-Report.pdf, Erişim Tarihi: 13.05.2021
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N. and Umek, L. (2020b). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(20), 8438, 1-34.
  • Arkan, A. (2020). Koronavirüs Sonrası Eğitim, https://covid19.setav.org/koronavirus-sonrasi-egitim_61, Erişim Tarihi: 08.01.2021
  • Babaoğlu, C. (2021). Yönetimin Geleceği: Veri Temelli Politika Yapımı. İstanbul: SETA.
  • Babaoğlu, C. ve Erdoğan, O. (2021). Yerel Hizmetlerde Dijitalleşme ve Yerel Yönetimler. Ö. Ender, E. B. Sipahi ve M. Yaman (Eds.), Yerel Yönetimler: Yönetim, Siyaset, Kent ve Güncel Tartışmalar içinde (713-732. ss.). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Devinney, T. and Dowling, G. (2020, May 14). Is This The Crisis Higher Education Needs to Have?, https://www.timeshighereducation.com/ features/crisis-higher-education-needshave, Erişim Tarihi: 15.05.2021
  • Erhan, C. ve Gümüş, S. (2020). Küresel Salgın Sonrasında Yükseköğretimde Fırsatlar ve Riskler: Üniversitelerin Geleceği. M. Şeker, A. Özer ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (193-210. ss.). Ankara: TÜBA.
  • EUROSTAT (2020a). Level of Internet Access – Households, https://ec.europa.eu/ eurostat/databrowser/view/ tin00134/default/table?lang=en, Erişim Tarihi: 17.05.2021
  • EUROSTAT (2020b). Individuals Regularly Using the Internet, https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/ view/tin00091/default/table?lang=en, Erişim Tarihi: 17.05.2021
  • Ewing, L. A. (2021). Rethinking Higher Education Post COVID-19. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (37-54. ss.). Singapore: Springer.
  • Garrison, D. R. and Anderson, T. (2003). E–learning in the 21st Century: A Framework For Research And Practice. London: Routledge/Falmer.
  • Georgiev, T., Georgieva, E. and Smrikarov, A. (2004). M‐Learning—A New Stage of E‐Learning. Proceedings of the 5th International Conference on Computer Systems and Technologies (CompSysTech’2004) içinde (1-5. ss.). New York: ACM.
  • Günay, D. ve Günay A. (2016). Dünya’da ve Türkiye’de Yükseköğretim Okullaşma Oranları ve Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1): 13-30.
  • Gür, B. S. ve Özoğlu, M. (2015). Türkiye’de Yükseköğretim Politikaları: Erişim, Kalite ve Yönetim. A. Gümüş (Ed.), Türkiye’de Eğitim Politikaları içinde (299-321. ss.). Ankara: Nobel.
  • Kang, B. (2021). How the COVID-19 Pandemic is Reshaping the Education Service. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (15-36. ss.). Singapore: Springer.
  • Karabacak Z. İ. ve Sezgin, A. A. (2019). Türkiye’de Dijital Dönüşüm ve Dijital Okuryazarlık. Türk İdare Dergisi, 488, 319-343.
  • Karasoy, A. H. ve Babaoğlu, P. (2020). Türkiye’de Elektronik Devletten Dijital Devlete Doğru. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (23), 397-416.
  • Kronblad, C. and Pregmark, J. E. (2021). How COVID-19 Has Changed the Digital Trajectory for Professional Advisory Firms. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (101-122. ss.). Singapore: Springer.
  • Mergel, I., Ganapati, S. and Whitford, A. B. (2021). Agile: A New Way of Governing. Public Administration Review, 81(1), 161-165.
  • Özdemir, B. ve Beltekin, N. (2012). Türk Eğitim Sisteminin Dönüşümünde Uluslararası Aktörler IMF ve Dünya Bankası Örnekleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, IX(I), 33-55.
  • Özer, M. ve Suna, E. (2020). COVID-19 Salgını ve Eğitim. A. Özer ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (178-192. ss.). Ankara: TÜBA.
  • Öztürk, M. (2017). Uluslararası Öğrenenlerin Akademik Gereksinimleri ve Uzaktan Eğitim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(2), 140-163.
  • Raccamello, D., Vicentini, G. and Burro, R. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on the Academic and Emotional Life of Higher Education Students in Italy. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (11-16. ss.). Belgium: ELF.
  • Ravšelj, D. and Umek, L. (2020). Covid-19 and Selected Aspects of Higher Education Policy – Case of Slovenia. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (7-10. ss.). Belgium: ELF.
  • Shih, T. (2020). Managing Internationalization in a Complex Research Landscape. International Higher Education, 103, 11-12.
  • Sloman, M. (2002). The E-Learning Revolution: From Proposition to Action. London: CIPD.
  • Soong-Chul, R., Zhigang, Z., Niharika, D. and Renan, C. (2021). Technology and Innovation to Weather the Storm? - A Case Study of the Role of Technology and Innovation for Startup Survival in Shanghai. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (155-176. ss.). Singapore: Springer.
  • Taylor, S. and Henry, M. (2000). Globalization and Educational Policymaking: A Case Study. Educational Theory, 50(4), 487-503.
  • Telli-Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Togoh, I. (2020). Coronavirus Latest: Italy Shuts All Schools and Universities as Covid-19 Cases Rise, https://www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020/03/04/corona¬-virus-latest-italy-shuts-all-schools-and-universities-as-co¬vid-19-cases-rise/#3160dff73c56, Erişim Tarihi: 08.01.2021
  • Tomaževič, N. and Ravšelj, D. (2020). The Impacts of Covid-19 on the Life of HE Students in Europe: Academic, Social, Emotional, Financial Aspects and Observed Policy Responses. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (3-6. ss.). Belgium: ELF.
  • TÜİK (2020). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679, Erişim Tarihi: 04.01.2021
  • We Are Social and Hootsuite (2020) Digital 2020, Global Report, https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-april-global-statshot-report-april-2020-v01?ref=https://s3-apsoutheast1.amazonaws.com/datareportal/digital/ 2020/wearesocial/en/digital-2020-wearesocial-en-q2-global-digital-statshot.htm, Erişim Tarihi: 01.12.2020
  • Wit, H. (2020). National Internationalization Policies in Low- and Mid-income Countries. International Higher Education, 103, 7-8.
  • Witze, A. (2020). Universities Will Never Be the Same after the Coronavirus Crisis, https://www.nature.com/articles/d41586-020-01518-y?fbclid=ıwar0m1u1yektj-stftykueyl198r4osj05donssotp ewlucypaadrbayyva, Erişim Tarihi: 11.01.2021
  • Yildiz, M., Oktem, M. K. and Bensghir, T. K. (2011). The Adoption Process of Free & Open Software (FOSS) in Turkish Public Organizations. H. Rahman (Ed.), Cases on Adoption, Diffusion and Evaluation of Global E-Governance Systems: Impact at the Grass Roots içinde (148-170. ss.). Hershey: IGI Global.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2020). Üniversiteler¬de Uygulanacak Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universiteler¬de-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx, Erişim Tarihi: 10.04.2021

Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar

Yıl 2021, Cilt: 22 Sayı: 2, 417 - 425, 31.12.2021
https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772

Öz

Yükseköğretim kurumlarında sunulan eğitim ve öğretim, öğrencilerin kariyer planlarının şekillendirilmesinde önemlidir. Bu nedenle yükseköğretime olan ilgi ve talep her dönem önemli bir seviyede olmuştur. 2019 yılında Çin’de başlayarak dünya çapında bir salgın haline gelen COVID-19, başta eğitim ve sağlık olmak üzere birçok politikada değişimlere yol açmıştır. Kamu yönetimlerinin uzun zamandır hedeflediği dijitalleşme, pandemi süreciyle birlikte büyük bir ivme kazanmıştır. Hayata geçirilen kamu politikaları sayesinde, dijital dönüşüm sürecinin hızlı bir şekilde yürütülmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, pandemi dönemindeki dijitalleşme ve yükseköğretim ilişkisinden yola çıkarak, Türk yükseköğretim sistemindeki dijital dönüşümü irdelemektir. Bu bağlamda, dijitalleşme sürecinde yaşanan problemler ve olası çözüm önerilerine yer verilmektedir. Bu çalışma, COVID-19 sürecinin küresel bir kriz olmasına rağmen, yükseköğretimde dijitalleşme adına işlevsel bir fırsat penceresi sunduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Alkan, H. (2020). COVID-19 Sonrasında Yönetsel Kapasite: Demokrasi Bağlamında Devletlerin Geleceği. M. Şeker ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (255-278. ss.). Ankara: TÜBA.
  • Altunel, M. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Eğitim ve Öğretmenlere Etkisi, https://covid19.setav.org/koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve-ogretmenlere-etkisi_20, Erişim Tarihi: 12.03.2021
  • Ansell, C., Sørensen, E. and Torfing, J. (2020). The COVID-19 Pandemic As a Game Changer for Public Administration and Leadership? The Need for Robust Governance Responses to Turbulent Problems. Public Management Review, DOI: 10.1080/14719037.2020.1820272.
  • Arap, İ. ve Erat, V. (2017). Türkiye’nin Bilim Politikası: TÜBİTAK Üzerinden Bir Çözümleme. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 325-341.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N. and Umek, L. (2020a). A Global Student Survey "Impacts of The Covid-19 Pandemic on Life of Higher Education Students", http://www.covidsoclab.org/wp-content/uploads/2020/08/Covid19-Research-Report.pdf, Erişim Tarihi: 13.05.2021
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N. and Umek, L. (2020b). Impacts of the COVID-19 Pandemic on Life of Higher Education Students: A Global Perspective. Sustainability, 12(20), 8438, 1-34.
  • Arkan, A. (2020). Koronavirüs Sonrası Eğitim, https://covid19.setav.org/koronavirus-sonrasi-egitim_61, Erişim Tarihi: 08.01.2021
  • Babaoğlu, C. (2021). Yönetimin Geleceği: Veri Temelli Politika Yapımı. İstanbul: SETA.
  • Babaoğlu, C. ve Erdoğan, O. (2021). Yerel Hizmetlerde Dijitalleşme ve Yerel Yönetimler. Ö. Ender, E. B. Sipahi ve M. Yaman (Eds.), Yerel Yönetimler: Yönetim, Siyaset, Kent ve Güncel Tartışmalar içinde (713-732. ss.). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Devinney, T. and Dowling, G. (2020, May 14). Is This The Crisis Higher Education Needs to Have?, https://www.timeshighereducation.com/ features/crisis-higher-education-needshave, Erişim Tarihi: 15.05.2021
  • Erhan, C. ve Gümüş, S. (2020). Küresel Salgın Sonrasında Yükseköğretimde Fırsatlar ve Riskler: Üniversitelerin Geleceği. M. Şeker, A. Özer ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (193-210. ss.). Ankara: TÜBA.
  • EUROSTAT (2020a). Level of Internet Access – Households, https://ec.europa.eu/ eurostat/databrowser/view/ tin00134/default/table?lang=en, Erişim Tarihi: 17.05.2021
  • EUROSTAT (2020b). Individuals Regularly Using the Internet, https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/ view/tin00091/default/table?lang=en, Erişim Tarihi: 17.05.2021
  • Ewing, L. A. (2021). Rethinking Higher Education Post COVID-19. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (37-54. ss.). Singapore: Springer.
  • Garrison, D. R. and Anderson, T. (2003). E–learning in the 21st Century: A Framework For Research And Practice. London: Routledge/Falmer.
  • Georgiev, T., Georgieva, E. and Smrikarov, A. (2004). M‐Learning—A New Stage of E‐Learning. Proceedings of the 5th International Conference on Computer Systems and Technologies (CompSysTech’2004) içinde (1-5. ss.). New York: ACM.
  • Günay, D. ve Günay A. (2016). Dünya’da ve Türkiye’de Yükseköğretim Okullaşma Oranları ve Gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1): 13-30.
  • Gür, B. S. ve Özoğlu, M. (2015). Türkiye’de Yükseköğretim Politikaları: Erişim, Kalite ve Yönetim. A. Gümüş (Ed.), Türkiye’de Eğitim Politikaları içinde (299-321. ss.). Ankara: Nobel.
  • Kang, B. (2021). How the COVID-19 Pandemic is Reshaping the Education Service. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (15-36. ss.). Singapore: Springer.
  • Karabacak Z. İ. ve Sezgin, A. A. (2019). Türkiye’de Dijital Dönüşüm ve Dijital Okuryazarlık. Türk İdare Dergisi, 488, 319-343.
  • Karasoy, A. H. ve Babaoğlu, P. (2020). Türkiye’de Elektronik Devletten Dijital Devlete Doğru. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (23), 397-416.
  • Kronblad, C. and Pregmark, J. E. (2021). How COVID-19 Has Changed the Digital Trajectory for Professional Advisory Firms. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (101-122. ss.). Singapore: Springer.
  • Mergel, I., Ganapati, S. and Whitford, A. B. (2021). Agile: A New Way of Governing. Public Administration Review, 81(1), 161-165.
  • Özdemir, B. ve Beltekin, N. (2012). Türk Eğitim Sisteminin Dönüşümünde Uluslararası Aktörler IMF ve Dünya Bankası Örnekleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, IX(I), 33-55.
  • Özer, M. ve Suna, E. (2020). COVID-19 Salgını ve Eğitim. A. Özer ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği içinde (178-192. ss.). Ankara: TÜBA.
  • Öztürk, M. (2017). Uluslararası Öğrenenlerin Akademik Gereksinimleri ve Uzaktan Eğitim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 3(2), 140-163.
  • Raccamello, D., Vicentini, G. and Burro, R. (2020). Impacts of the COVID-19 Pandemic on the Academic and Emotional Life of Higher Education Students in Italy. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (11-16. ss.). Belgium: ELF.
  • Ravšelj, D. and Umek, L. (2020). Covid-19 and Selected Aspects of Higher Education Policy – Case of Slovenia. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (7-10. ss.). Belgium: ELF.
  • Shih, T. (2020). Managing Internationalization in a Complex Research Landscape. International Higher Education, 103, 11-12.
  • Sloman, M. (2002). The E-Learning Revolution: From Proposition to Action. London: CIPD.
  • Soong-Chul, R., Zhigang, Z., Niharika, D. and Renan, C. (2021). Technology and Innovation to Weather the Storm? - A Case Study of the Role of Technology and Innovation for Startup Survival in Shanghai. J. Lee ve S. H. Han (Eds.), The Future of Service Post-COVID-19 Pandemic içinde (155-176. ss.). Singapore: Springer.
  • Taylor, S. and Henry, M. (2000). Globalization and Educational Policymaking: A Case Study. Educational Theory, 50(4), 487-503.
  • Telli-Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Togoh, I. (2020). Coronavirus Latest: Italy Shuts All Schools and Universities as Covid-19 Cases Rise, https://www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020/03/04/corona¬-virus-latest-italy-shuts-all-schools-and-universities-as-co¬vid-19-cases-rise/#3160dff73c56, Erişim Tarihi: 08.01.2021
  • Tomaževič, N. and Ravšelj, D. (2020). The Impacts of Covid-19 on the Life of HE Students in Europe: Academic, Social, Emotional, Financial Aspects and Observed Policy Responses. N. Tomaževič ve D. Ravšelj (Eds.), Higher Education Students and COVID-19: Consequences and Policy Implications (ELF Report) içinde (3-6. ss.). Belgium: ELF.
  • TÜİK (2020). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679, Erişim Tarihi: 04.01.2021
  • We Are Social and Hootsuite (2020) Digital 2020, Global Report, https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-april-global-statshot-report-april-2020-v01?ref=https://s3-apsoutheast1.amazonaws.com/datareportal/digital/ 2020/wearesocial/en/digital-2020-wearesocial-en-q2-global-digital-statshot.htm, Erişim Tarihi: 01.12.2020
  • Wit, H. (2020). National Internationalization Policies in Low- and Mid-income Countries. International Higher Education, 103, 7-8.
  • Witze, A. (2020). Universities Will Never Be the Same after the Coronavirus Crisis, https://www.nature.com/articles/d41586-020-01518-y?fbclid=ıwar0m1u1yektj-stftykueyl198r4osj05donssotp ewlucypaadrbayyva, Erişim Tarihi: 11.01.2021
  • Yildiz, M., Oktem, M. K. and Bensghir, T. K. (2011). The Adoption Process of Free & Open Software (FOSS) in Turkish Public Organizations. H. Rahman (Ed.), Cases on Adoption, Diffusion and Evaluation of Global E-Governance Systems: Impact at the Grass Roots içinde (148-170. ss.). Hershey: IGI Global.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) (2020). Üniversiteler¬de Uygulanacak Uzaktan Eğitime İlişkin Açıklama, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universiteler¬de-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx, Erişim Tarihi: 10.04.2021
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cenay Babaoğlu 0000-0002-2935-0579

Onur Kulaç 0000-0002-5135-0356

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Babaoğlu, C., & Kulaç, O. (2021). Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 417-425. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772
AMA Babaoğlu C, Kulaç O. Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2021;22(2):417-425. doi:10.17494/ogusbd.1040772
Chicago Babaoğlu, Cenay, ve Onur Kulaç. “Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları Ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22, sy. 2 (Aralık 2021): 417-25. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772.
EndNote Babaoğlu C, Kulaç O (01 Aralık 2021) Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22 2 417–425.
IEEE C. Babaoğlu ve O. Kulaç, “Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 22, sy. 2, ss. 417–425, 2021, doi: 10.17494/ogusbd.1040772.
ISNAD Babaoğlu, Cenay - Kulaç, Onur. “Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları Ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22/2 (Aralık 2021), 417-425. https://doi.org/10.17494/ogusbd.1040772.
JAMA Babaoğlu C, Kulaç O. Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;22:417–425.
MLA Babaoğlu, Cenay ve Onur Kulaç. “Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları Ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 22, sy. 2, 2021, ss. 417-25, doi:10.17494/ogusbd.1040772.
Vancouver Babaoğlu C, Kulaç O. Salgın Döneminde Dijitalleşme Politikaları ve Yükseköğretim Sistemine Yansımalar. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2021;22(2):417-25.