Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Visual Propaganda of World War I: Form and Content Analysis of British Propaganda Posters

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 1, 77 - 100, 28.03.2024

Öz

In the tumultuous era of the First World War, the propaganda posters of England serve not only as documents of a war but also as evidence of the historical evolution of visual communication. The First World War, in addition to being a major conflict, has gone down in history as a poster war or a propaganda battle. Visual propaganda was a critical strategy employed by England to mobilize its own people for the war effort and, simultaneously, to influence its adversaries. Using the power of design, this strategy shaped the beliefs and participation of the public in the war. The visual content analysis in this study meticulously examines the details of posters from the era, reflecting the spirit of the time while also highlighting the strong influence of graphic design in political history. This analysis contributes to a better understanding of how the public was guided through visual propaganda, the attitudes of the people of that era towards the war, and the effects of the war on societal dynamics.

Kaynakça

  • Akçadağ, E. (2010, 31 Aralık). ABD’nin Kamu Diplomasisi Stratejisi : Akıllı Güç... 07 2023 tarihinde kamudiplomasisi.org: http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/abdkdstratejisi adresinden alındı.
  • Akdağ, Z. ve Ekici, S. (2017). Avrupa Birliği’nin Uluslararası Politikada Etkili Olma Aracı: Yumuşak Güç. Birey ve Toplum, 7(2), 33-64.
  • Akgül, R. F. (2017). Nazi Almanya’ sı Örneğinde Propaganda Afişleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (35), 1-22.
  • Altun, F. (2022). Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Propaganda: Süreklilik ve Değişim. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi(7), 1-22. https://doi.org/10.5281/zenodo.6107051
  • Atabek, N. (2003). Propaganda Ve Toplumsal Kontrol. Journal of Selcuk Communication, 2(4), 4-12.
  • Avcı, Ö. (2018). İletişim ve Propaganda. M. Karaca ve C. Çakı (Ed.), Propaganda Çeşitleri (s. 75-111). Eğitim Yayınevi.
  • Avşar, A. (2022). Bağımsızlığının İlk Döneminde Türkiye-Azerbaycan İlişkilerinde Kültürel Yakınlaşma Aracı Olarak Görsel Medya. Socıal Scıence Development, 7(32), 90-110. http://dx.doi.org/10.31567/ssd.657
  • Aydoğan, B. (2011), Rapor: Güç Kavramı ve Kamu Diplomasisi, Ekopolitik Uluslararası İlişkiler Masası, Rapor No. 11-02, 1-43
  • Bedir, B. K. (2023). Savaşta Propaganda: Harp Mecmuası Örneği. Kırklareli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Istranca Tarih Araştırmaları Dergisi, 1(1), 83-99.
  • Bingöl, O. (2014). Birinci Dünya Savaşı’nın Muharebenin Dönüşümündeki Rolü. Millî Güvenlik ve Askerî Bilimler Akademik Dergisi, 1-31.
  • Bozkanat, E. (2021). Algı Yönetimi Ve Propaganda: Nazi Almanyası Üzerinden Bir Değerlendirme. Öneri Dergisi, 16(55), 74-94. https://doi.org/10.14783/maruoneri.822296
  • Capozzola, C. (2008). Uncle Sam wants you: World War I and the making of the modern American citizen. New York: Oxford University Press.
  • Collections, T. D. (1915). There is still a place in the line for you. Ağustos 2023 tarihinde Temple University Libraries: https://digital.library.temple.edu/digital/collection/p16002coll9/id/3897/ adresinden alındı
  • Constantinou, C. M. (2018). Visual Diplomacy: Reflections on Diplomatic Spectacle and Cinematic Thinking. The Hague Journal of Diplomacy, 13(4), 387-409. https://doi.org/10.1163/1871191X-13030014
  • Çakı, C. (2018). Birinci Dünya Savaşı’nda Propaganda Amaçlı Kullanılan Posterlerin Korku Çekiciliği Bağlamında İncelenmesi: Büyük Britanya Örneği. Atatürk İletişim Dergisi(15), 111-136. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.404361
  • Çetin, B. (2016). Propaganda Olgusu Ve Propagandanın Amerikanlaşması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 239-266.
  • Dağdelen, M. Ç. (2022). Ulus-Devletlerin Özet Metni Milli Marş Tezahürleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10(30), 354-385. https://doi.org/10.33692/avrasyad.1085964
  • Demm, E. (1993). Propaganda and caricature in the First World War. ournal of Contemporary History, 28(1), 163-192. https://doi.org/10.1177/002200949302800109
  • Doob, L. W. (1950). Goebbels' Principles of Propaganda. Public Opinion Quarterly, 14(3), 419-442. https://doi.org/10.1086/266211
  • Ekinci, N. (2016). Antik Yunan’dan Roma’ya Retorikten Propagandaya. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 149-174.
  • Erbaş, Z. ve Çetinkaya, S. G. (2022). Tank Kültürünün Türkiye’de Tezahürü (1932-1945). Vakanüvis-Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 7(Özel Sayı), 1509-1548. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1200665
  • Ertekin, B. A. (2012). Uluslararası Sistemde Görsel-İşitsel Medyanın Kamu Diplomasisi Ve Kamuoyu Yaratmadaki Önemi: Trt’nin Türkçe Dışında Yayın Yapan Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 323-354.
  • Filipovic, A. ve Spaic, İ. (2020). Propaganda in a function of a systemic instrumentalization of media for ultra-nationalist purposes. Law Theory & Prac,(37), 61-75. https://doi.org/10.5937/ptp2003061F
  • Galt, J. (2020, Ağustos 23). Democrats Big Lie: Hateful Nazi-Style Propaganda (General Flynn Example). Haziran 4, 2023 tarihinde democratsbiglie.com: https://www.democratsbiglie.com/wp-content/uploads/2020/08/2020_08_23-Democrats-Big-Lie-Gen-Flynn.pdf adresinden alındı
  • Genç, S. ve Uysal, H. (2015, Mayıs). Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkileri ve oyuncaklarda tercih edilen renklerin incelenmesi (Bildiri Sunumu). Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi (s. 1141-1147). Erzurum.
  • Gibson, S. (2012). First World War posters at Te Papa. Tuhinga: Records of the Museum of New Zealand Te Papa Tongarewa(23), 69-84.
  • Güvenilir, T. ve Şeker, Ç. (2018). II. Dünya Savaşı Propaganda Afişlerinde Kullanılan İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlemesi “A.B.D. Örneği”. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5(23), 1085-1101. https://doi.org/10.26450/jshsr.468
  • Halidov, İ. (2014). Rusya’nın Yumuşak Güç Araçları. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 3(1), 37-75.
  • Hiebert, R. E. (2003). Public relations and propaganda in framing the Iraq war: A preliminary review. Public Relations Review, 29(3), 243-255. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(03)00047-X
  • Işık, M. ve Eşitti, Ş. (2015). I. Dünya Savaşı Propaganda Afişlerinde Kadın Temsillerinin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Göstergebilimsel İncelenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 70(3), 655 - 682. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002366
  • Karabulut, B. (2021). Sosyal Medya ve İletişim Alanında Yaşanan Dönüşüm: Twitter Diplomasisi Örneği. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 105-119.
  • Karakuş, M. (2021). Gelenekselden dijitale propaganda araçlarının dönüşümü. Journal of Selcuk Communication, 14(1), 462-491. https://doi.org/10.18094/josc.776626
  • Kınık, M. ve Öztürk, M. S. (2017). Tipografik Tasarımda Rengin Okunurluğa Etkisi Konusunda Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 327-335.
  • Knauner, K. (2017, Nisan 6). I Want You: The Story Behind the Iconic Recruitment Poster. Eylül 2023 tarihinde Time: https://time.com/4725856/uncle-sam-poster-history/ adresinden alındı
  • Kuru, A. Ş. (2017). I. Dünya Savaşı’nın Sanat Diline Etkileri; Max Beckmann’ın Die Hölle (Cehennem), Käthe Kollwitz’in Der Krieg (Savaş) Baskı Dosyaları. Journal of Art History, 26(2), 395-421. https://doi.org/10.29135/std.315192
  • Marquis, A. G. (1978). Words as weapons: propaganda in Britain and Germany during the First World War. Journal of Contemporary History, 13(3), 467-498. https://doi.org/10.1177/002200947801300304
  • Museums, I. W. (2023). Britons. Join Your Country's Army! Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/16577 adresinden alındı
  • Museums, I. W. (2023). The Empire Needs Men! Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/37297 adresinden alındı
  • Museums, I. W. (2023). Wanted - Smart Men for the Tank Corps. Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/16581 adresinden alındı
  • Ong, P. A. (2020). Visual Research Methods: Qualifying and Quantifying the Visual. Beijing international review of education, 35-53. https://doi.org/10.1163/25902539-00201004
  • Özcan, O. (2021). Avustralya’nın Birinci Dünya Savaşı’na Katılmasında Büyük Britanya Etkisi: Siyasi Elitler ve Savaş Posterleriyle Propaganda. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 19(30), 173-198. https://doi.org/10.17518/canakkalearastirmalari.900150
  • Reinthaler, A. (2014, Haziran 20). I Want You – Propaganda during World War I. Ağustos 2023 tarihinde Bridgeman Images: https://blog.bridgemanimages.com/blog/i-want-you-propaganda-during-world-war-i adresinden alındı
  • Rızvanoğlu, K. (2001). Propaganda afişlerinin tarihsel gelişimi: başlangıcından 1968’e. Propaganda afişlerinin tarihsel gelişimi: başlangıcından 1968’e. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi.
  • Sanders, M. (1975). Wellington House and British Propaganda during the First World War 1. The Historical Journal , 18(1), 119-146. https://doi.org/10.1017/S0018246X00008700
  • Seo, H. ve Ebrahim, H. (2016). Visual propaganda on Facebook: A comparative analysis of Syrian conflicts. Media, War & Conflict, 9(3), 227-251. https://doi.org/10.1177/1750635216661648
  • Sezer, H. (2018). Yirmi Birinci Yüzyıl Avrupa’sının Demokratik Değerlerle Sınavı. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 14(53), 149-163.
  • Shover, M. J. (1975). Roles and Images of Women in World War I Propaganda. Politics and Society, 469-486. https://doi.org/10.1177/003232927500500404
  • Turchetti, S. ve Adamson, M. (2023). Power to the image! Science, technology and visual diplomacy. The British Journal for the History of Science, 135-146. https://doi.org/10.1017/S0007087423000146
  • Watson, A. ve Porter, P. (2010). Bereaved and aggrieved: combat motivation and the ideology of sacrifice in the First World War. Historical Research, 83(219), 146-164. https://doi.org/10.1111/j.1468-2281.2008.00473.x
  • Wikipedia. (2012, Ocak 28). Daddy in the great war.jpg. Ağustos 2023 tarihinde Wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Daddy_in_the_great_war.jpg adresinden alındı
  • Wikipedia. (2023, Temmuz 30). Mark I. Ağustos 2023 tarihinde Wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Mark_I#/media/Dosya:British_Mark_I_male_tank_Somme_25_September_1916.jpg adresinden alındı
  • Yılmaz, E. A. (2015). I. Dünya Savaşı Süresince İtilaf Devletleri Tarafından Uygulanan Propaganda Yöntemler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(35), 65-74.
  • Yudhanto, S. H., Risdianto, F., & Artanto, A. T. (2023). Cultural and Communication Approaches in the Design of Visual Communication Design Works. International Journal of Linguistics, Culture and Communication, 79-90. https://doi.org/10.61320/jolcc.v1i1.79-90

Birinci Dünya Savaşı'nda Görsel Propaganda: İngiltere'nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 1, 77 - 100, 28.03.2024

Öz

Birinci Dünya Savaşı'nın çalkantılı döneminde, İngiltere'nin propaganda afişleri, sadece bir savaşın değil, aynı zamanda görsel iletişimin tarihsel evriminin birer belgesidir. Birinci Dünya Savaşı, büyük bir çatışma olmasının yanı sıra bir afiş savaşı veya propaganda mücadelesi olarak tarihe geçmiştir. Görsel propaganda, İngiltere'nin kendi halkını savaşa seferber etmek ve aynı zamanda düşmanları etkilemek amacıyla başvurduğu kritik bir strateji idi. Bu stratejiyle tasarımın gücünü kullanarak halkların savaşa olan inançlarını ve katılımları şekillendirilmiştir. Çalışmadaki görsel içerik analizi, dönem afişlerinin detaylarını titizlikle ele alarak, dönemin ruhunu yansıtırken aynı zamanda grafik tasarımın siyasi tarih içindeki güçlü etkilerini gün yüzüne çıkarmaktadır. Bu analiz, görsel propaganda yoluyla halkın nasıl yönlendirildiği, söz konusu dönem insanlarının savaşa olan yaklaşımı ve savaşın toplumsal dinamikler üzerindeki etkilerinin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmaktadır.

Kaynakça

  • Akçadağ, E. (2010, 31 Aralık). ABD’nin Kamu Diplomasisi Stratejisi : Akıllı Güç... 07 2023 tarihinde kamudiplomasisi.org: http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/abdkdstratejisi adresinden alındı.
  • Akdağ, Z. ve Ekici, S. (2017). Avrupa Birliği’nin Uluslararası Politikada Etkili Olma Aracı: Yumuşak Güç. Birey ve Toplum, 7(2), 33-64.
  • Akgül, R. F. (2017). Nazi Almanya’ sı Örneğinde Propaganda Afişleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (35), 1-22.
  • Altun, F. (2022). Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Propaganda: Süreklilik ve Değişim. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi(7), 1-22. https://doi.org/10.5281/zenodo.6107051
  • Atabek, N. (2003). Propaganda Ve Toplumsal Kontrol. Journal of Selcuk Communication, 2(4), 4-12.
  • Avcı, Ö. (2018). İletişim ve Propaganda. M. Karaca ve C. Çakı (Ed.), Propaganda Çeşitleri (s. 75-111). Eğitim Yayınevi.
  • Avşar, A. (2022). Bağımsızlığının İlk Döneminde Türkiye-Azerbaycan İlişkilerinde Kültürel Yakınlaşma Aracı Olarak Görsel Medya. Socıal Scıence Development, 7(32), 90-110. http://dx.doi.org/10.31567/ssd.657
  • Aydoğan, B. (2011), Rapor: Güç Kavramı ve Kamu Diplomasisi, Ekopolitik Uluslararası İlişkiler Masası, Rapor No. 11-02, 1-43
  • Bedir, B. K. (2023). Savaşta Propaganda: Harp Mecmuası Örneği. Kırklareli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Istranca Tarih Araştırmaları Dergisi, 1(1), 83-99.
  • Bingöl, O. (2014). Birinci Dünya Savaşı’nın Muharebenin Dönüşümündeki Rolü. Millî Güvenlik ve Askerî Bilimler Akademik Dergisi, 1-31.
  • Bozkanat, E. (2021). Algı Yönetimi Ve Propaganda: Nazi Almanyası Üzerinden Bir Değerlendirme. Öneri Dergisi, 16(55), 74-94. https://doi.org/10.14783/maruoneri.822296
  • Capozzola, C. (2008). Uncle Sam wants you: World War I and the making of the modern American citizen. New York: Oxford University Press.
  • Collections, T. D. (1915). There is still a place in the line for you. Ağustos 2023 tarihinde Temple University Libraries: https://digital.library.temple.edu/digital/collection/p16002coll9/id/3897/ adresinden alındı
  • Constantinou, C. M. (2018). Visual Diplomacy: Reflections on Diplomatic Spectacle and Cinematic Thinking. The Hague Journal of Diplomacy, 13(4), 387-409. https://doi.org/10.1163/1871191X-13030014
  • Çakı, C. (2018). Birinci Dünya Savaşı’nda Propaganda Amaçlı Kullanılan Posterlerin Korku Çekiciliği Bağlamında İncelenmesi: Büyük Britanya Örneği. Atatürk İletişim Dergisi(15), 111-136. https://doi.org/10.32952/atauniiletisim.404361
  • Çetin, B. (2016). Propaganda Olgusu Ve Propagandanın Amerikanlaşması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 239-266.
  • Dağdelen, M. Ç. (2022). Ulus-Devletlerin Özet Metni Milli Marş Tezahürleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 10(30), 354-385. https://doi.org/10.33692/avrasyad.1085964
  • Demm, E. (1993). Propaganda and caricature in the First World War. ournal of Contemporary History, 28(1), 163-192. https://doi.org/10.1177/002200949302800109
  • Doob, L. W. (1950). Goebbels' Principles of Propaganda. Public Opinion Quarterly, 14(3), 419-442. https://doi.org/10.1086/266211
  • Ekinci, N. (2016). Antik Yunan’dan Roma’ya Retorikten Propagandaya. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(4), 149-174.
  • Erbaş, Z. ve Çetinkaya, S. G. (2022). Tank Kültürünün Türkiye’de Tezahürü (1932-1945). Vakanüvis-Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 7(Özel Sayı), 1509-1548. https://doi.org/10.24186/vakanuvis.1200665
  • Ertekin, B. A. (2012). Uluslararası Sistemde Görsel-İşitsel Medyanın Kamu Diplomasisi Ve Kamuoyu Yaratmadaki Önemi: Trt’nin Türkçe Dışında Yayın Yapan Kanalları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 323-354.
  • Filipovic, A. ve Spaic, İ. (2020). Propaganda in a function of a systemic instrumentalization of media for ultra-nationalist purposes. Law Theory & Prac,(37), 61-75. https://doi.org/10.5937/ptp2003061F
  • Galt, J. (2020, Ağustos 23). Democrats Big Lie: Hateful Nazi-Style Propaganda (General Flynn Example). Haziran 4, 2023 tarihinde democratsbiglie.com: https://www.democratsbiglie.com/wp-content/uploads/2020/08/2020_08_23-Democrats-Big-Lie-Gen-Flynn.pdf adresinden alındı
  • Genç, S. ve Uysal, H. (2015, Mayıs). Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkileri ve oyuncaklarda tercih edilen renklerin incelenmesi (Bildiri Sunumu). Uluslararası Oyun ve Oyuncak Kongresi (s. 1141-1147). Erzurum.
  • Gibson, S. (2012). First World War posters at Te Papa. Tuhinga: Records of the Museum of New Zealand Te Papa Tongarewa(23), 69-84.
  • Güvenilir, T. ve Şeker, Ç. (2018). II. Dünya Savaşı Propaganda Afişlerinde Kullanılan İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlemesi “A.B.D. Örneği”. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5(23), 1085-1101. https://doi.org/10.26450/jshsr.468
  • Halidov, İ. (2014). Rusya’nın Yumuşak Güç Araçları. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 3(1), 37-75.
  • Hiebert, R. E. (2003). Public relations and propaganda in framing the Iraq war: A preliminary review. Public Relations Review, 29(3), 243-255. https://doi.org/10.1016/S0363-8111(03)00047-X
  • Işık, M. ve Eşitti, Ş. (2015). I. Dünya Savaşı Propaganda Afişlerinde Kadın Temsillerinin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Göstergebilimsel İncelenmesi. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 70(3), 655 - 682. https://doi.org/10.1501/SBFder_0000002366
  • Karabulut, B. (2021). Sosyal Medya ve İletişim Alanında Yaşanan Dönüşüm: Twitter Diplomasisi Örneği. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 105-119.
  • Karakuş, M. (2021). Gelenekselden dijitale propaganda araçlarının dönüşümü. Journal of Selcuk Communication, 14(1), 462-491. https://doi.org/10.18094/josc.776626
  • Kınık, M. ve Öztürk, M. S. (2017). Tipografik Tasarımda Rengin Okunurluğa Etkisi Konusunda Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 327-335.
  • Knauner, K. (2017, Nisan 6). I Want You: The Story Behind the Iconic Recruitment Poster. Eylül 2023 tarihinde Time: https://time.com/4725856/uncle-sam-poster-history/ adresinden alındı
  • Kuru, A. Ş. (2017). I. Dünya Savaşı’nın Sanat Diline Etkileri; Max Beckmann’ın Die Hölle (Cehennem), Käthe Kollwitz’in Der Krieg (Savaş) Baskı Dosyaları. Journal of Art History, 26(2), 395-421. https://doi.org/10.29135/std.315192
  • Marquis, A. G. (1978). Words as weapons: propaganda in Britain and Germany during the First World War. Journal of Contemporary History, 13(3), 467-498. https://doi.org/10.1177/002200947801300304
  • Museums, I. W. (2023). Britons. Join Your Country's Army! Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/16577 adresinden alındı
  • Museums, I. W. (2023). The Empire Needs Men! Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/37297 adresinden alındı
  • Museums, I. W. (2023). Wanted - Smart Men for the Tank Corps. Ağustos 2023 tarihinde Imperial War Museums: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/16581 adresinden alındı
  • Ong, P. A. (2020). Visual Research Methods: Qualifying and Quantifying the Visual. Beijing international review of education, 35-53. https://doi.org/10.1163/25902539-00201004
  • Özcan, O. (2021). Avustralya’nın Birinci Dünya Savaşı’na Katılmasında Büyük Britanya Etkisi: Siyasi Elitler ve Savaş Posterleriyle Propaganda. Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, 19(30), 173-198. https://doi.org/10.17518/canakkalearastirmalari.900150
  • Reinthaler, A. (2014, Haziran 20). I Want You – Propaganda during World War I. Ağustos 2023 tarihinde Bridgeman Images: https://blog.bridgemanimages.com/blog/i-want-you-propaganda-during-world-war-i adresinden alındı
  • Rızvanoğlu, K. (2001). Propaganda afişlerinin tarihsel gelişimi: başlangıcından 1968’e. Propaganda afişlerinin tarihsel gelişimi: başlangıcından 1968’e. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi.
  • Sanders, M. (1975). Wellington House and British Propaganda during the First World War 1. The Historical Journal , 18(1), 119-146. https://doi.org/10.1017/S0018246X00008700
  • Seo, H. ve Ebrahim, H. (2016). Visual propaganda on Facebook: A comparative analysis of Syrian conflicts. Media, War & Conflict, 9(3), 227-251. https://doi.org/10.1177/1750635216661648
  • Sezer, H. (2018). Yirmi Birinci Yüzyıl Avrupa’sının Demokratik Değerlerle Sınavı. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 14(53), 149-163.
  • Shover, M. J. (1975). Roles and Images of Women in World War I Propaganda. Politics and Society, 469-486. https://doi.org/10.1177/003232927500500404
  • Turchetti, S. ve Adamson, M. (2023). Power to the image! Science, technology and visual diplomacy. The British Journal for the History of Science, 135-146. https://doi.org/10.1017/S0007087423000146
  • Watson, A. ve Porter, P. (2010). Bereaved and aggrieved: combat motivation and the ideology of sacrifice in the First World War. Historical Research, 83(219), 146-164. https://doi.org/10.1111/j.1468-2281.2008.00473.x
  • Wikipedia. (2012, Ocak 28). Daddy in the great war.jpg. Ağustos 2023 tarihinde Wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Daddy_in_the_great_war.jpg adresinden alındı
  • Wikipedia. (2023, Temmuz 30). Mark I. Ağustos 2023 tarihinde Wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Mark_I#/media/Dosya:British_Mark_I_male_tank_Somme_25_September_1916.jpg adresinden alındı
  • Yılmaz, E. A. (2015). I. Dünya Savaşı Süresince İtilaf Devletleri Tarafından Uygulanan Propaganda Yöntemler. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi(35), 65-74.
  • Yudhanto, S. H., Risdianto, F., & Artanto, A. T. (2023). Cultural and Communication Approaches in the Design of Visual Communication Design Works. International Journal of Linguistics, Culture and Communication, 79-90. https://doi.org/10.61320/jolcc.v1i1.79-90
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İlişkiler (Diğer), Dijital ve Elektronik Medya Sanatı
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Aydemir 0000-0003-4194-6030

Enes Yazar 0000-0001-6980-8911

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2023
Kabul Tarihi 4 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydemir, D., & Yazar, E. (2024). Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1), 77-100.
AMA Aydemir D, Yazar E. Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2024;25(1):77-100.
Chicago Aydemir, Dilek, ve Enes Yazar. “Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim Ve İçerik Analizi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25, sy. 1 (Mart 2024): 77-100.
EndNote Aydemir D, Yazar E (01 Mart 2024) Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 1 77–100.
IEEE D. Aydemir ve E. Yazar, “Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 1, ss. 77–100, 2024.
ISNAD Aydemir, Dilek - Yazar, Enes. “Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim Ve İçerik Analizi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25/1 (Mart 2024), 77-100.
JAMA Aydemir D, Yazar E. Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2024;25:77–100.
MLA Aydemir, Dilek ve Enes Yazar. “Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim Ve İçerik Analizi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 25, sy. 1, 2024, ss. 77-100.
Vancouver Aydemir D, Yazar E. Birinci Dünya Savaşı’nda Görsel Propaganda: İngiltere’nin Propaganda Afişlerinin Biçim ve İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2024;25(1):77-100.