Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?

Yıl 2025, Cilt: 26 Sayı: 1, 214 - 231, 25.03.2025

Öz

Devletin kamusal hizmetleri ifa edebilmesi kullanılan maliye politikası araçlarından biri bütçelemedir. Bütçenin kadın ve erkek arasında ayrımcılığa sebep olmayacak şekilde uygulanması, toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme kavramının gelişmesini beraberinde getirmiştir. Araştırmada, Türkiye’de 2002 ile 2022 yılı arasında bütçe politikalarından kamu harcamaları incelenmiştir. TÜİK’in yayımladığı Hanehalkı Bütçe Anketleri verilerinden elde edilen transferlerin cinsiyet ile ilişkisi bu kapsamda araştırılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, Türkiye’de incelenen yıllarda kamu transferlerinin ortalama %35,9’u kadınlara yönelik iken %64,1’inin erkeklere yönelik olduğu bulgusu elde edilmiştir.

Etik Beyan

Çalışma etik kurul gerektirmemektedir.

Destekleyen Kurum

Çalışma herhangi bir destek almamıştır.

Kaynakça

  • Abramovsky, L. ve Selwaness, I. N. (2023). Fiscal policy and gender ıncome ınequality: The role of taxes and social spending. ODI Report. London: Overseas Development Institute (ODI). https://odi.org/en/publications/fiscal-policy-and-gender-income-inequality-the-role-of-taxes-and-social-spending/ adresinden 30 Ağustos 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Alkan, F.. ve Dayar, H. (2021). Belediyelerde toplumsal cinsiyete duyarlı bütçelemenin uygulanabilirliğine yönelik nitel analiz: Eskişehir ili örneği. Türk Dünyası Akademik Bakış, 1(1), 1-38.
  • Alonso-Albarran, V., Curristine, T., Preston, G., Soler, A., Tchelishvili, N. ve Weerat- hunga, S. (2021). Gender budgeting in G20 countries. IMF Working Paper, 21/69, 1-72.
  • Austen, S., Costa, M., Sharp, R. ve Elson, D. (2013). Expenditure incidence analysis: A gender-responsive budgeting tool for educational expenditure in Timor-Leste? Feminist Economics, 19(4), 1-24. https://doi.org/10.1080/13545701.2013.830187
  • Botting, E. H. (2013). Wollstonecraft in Europe, 1792–1904: A revisionist reception history. History of European Ideas, 39(4), 503-527.
  • Budlender, D., Sharp, R. ve Allen, K. (1998). How to do a gender-sensitive budget analysis: contemporary research and practice. Australia and UK: Commonwealth secretariat.
  • Bue, M. C. L., Le, T. T. N., Silva, M. S. ve Sen, K. (2022). Gender and vulnerable employment in the developing world: Evidence from global microdata. World Development, 159, 106010. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2022.106010 Council of Europe (2005). Gender budgeting. Strasbourg.
  • Çağatay, N. (2003). Gender budgets and beyond: Feminist fiscal policy in the context of globalisation. Gender & Development, 11(1), 15-24.
  • Demery, L. (2002). Gender and public spending: Insights from benefit incidence. K. Judd (Ed.), Gender budget initiatives: Strategies, concepts and experiences (s. 38–55) içinde. New York.
  • Demery, L. ve Gaddis, I. (2009). Social spending, poverty and gender equality in Kenya-a benefit incidence analysis. Eschborn: German Technical Cooperation, 1-38.
  • Demir, M. (2011). Devlet bütçesinin cinsiyet eşitliğini sağlamadaki rolü ve Türkiye. Bütçe Dünyası Dergisi, 35(1), 136-150.
  • Diaz-Serrano, L. ve O’Neill, D. (2004). The relationship between unemployment and risk-aversion. IZA Discussion Paper, 1214, 1-11.
  • Dumlupınar, S. ve Göksu, G. G. (2020). Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik faaliyetler, cinsiyete duyarlı bütçeleme uygulamaları ve kadın memnuniyeti arasındaki ilişkinin analizi: Sakarya ili örneği. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(2), 713-764.
  • Elomäki, A. ve Ylöstalo, H. (2021). From promoting gender equality to managing gender equality policy. International Feminist Journal of Politics, 23(5), 741–762.
  • Elson, D. (1999). Gender-neutral, gender-blind, or gender-sensitive budgets? Changing the conceptual framework to include women’s empowerment and the economy of care. Gender Budget Initiative Background Papers, 1-20.
  • Elson, D. (2004). Engendering government budgets in the context of globalization. International Feminist Journal of Politics, 6(4), 623-642.
  • Ergen, Z. ve Durak, B. (2017). Bütçeleme anlayışında yeni bir yaklaşım: Toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 102-126.
  • Erol, Ö. A. (2019). Gender budgeting in local administration: İstanbul Beylikdüzü and Eskişehir Odunpazarı cases. 34th International Public Finance Conference (s.27-34) içinde. Antalya. DOI: 10.26650/PB/SS10.2019.001.004 European Women’s Lobby (2004).Gender budgeting: An overview by the European Women's Lobby.
  • Fuest, C., Niehues, J., ve Peichl, A. (2009). The redistributive effects of tax benefit systems in enlarged EU. IZA Discussion Paper, 4520: 1-31.
  • Günlük-Şenesen, G. (2021). Wellbeing gender budgeting to localize the UN SDGs: Examples from Turkey. Public Money & Management, 41(7), 554-560.
  • Hooda, D.S. ve Kataria, P. (2022). The gender-responsive budgeting: An approach of handling gender inequalities. SN Social Sciences, 2(175), 1-17.
  • İşler, İ. ve İşler, G. (2020). Cinsiyete duyarlı bütçeleme ve Türkiye’de kadının bütçedeki yeri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 7(1), 39-47.
  • Kalaycı, İ. ve Kartalcı, K. (2011). Cinsiyete duyarlı bütçeleme: AB-Türkiye müzakere sürecinde TBMM için somut öneriler. Mülkiye Dergisi, 35(273), 25-42.
  • Lahiri, A., Chakraborty, L., Bhattacharyya, P. N., Bhasin, A. ve Mukhopadhyay, H. (2002). Gender budgeting in India. UNIFEM, New Delhi: South Asia and Ministry of Human Resource Development, Government of India.
  • Leser C. E. V. (1958). Trends in women work participation. Population Studies, 12(2), 100-110.
  • Malroutu, Y. L. ve Xiao, J. J. (1995). Perceived adequacy of retirement income. Financial Counseling and Planning, 6, 7–23.
  • O’Hagan, A. (2017). Gender budgeting in Scotland: A work in progress. Administration, 65(3), 17-39.
  • Oakley, A. (1972). Sex, gender and society. England: Maurice Temple Smith.
  • Önal, A. Y. (2023). Küreselden yerele yerelden küresele toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme. İstanbul:Filiz Kitabevi.
  • Örücü, A. İ. ve Bakırtaş, D. (2012). 6111 sayılı kanunun cinsiyete duyarlı bütçeleme perspektifinden değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, 162, 467-477.
  • Patel, V. A. (2015). Gender budgeting: A theoretical perspective and experiences. Journal of Asian Business Management, 7(1), 51-66.
  • Ponthieux, S. ve Meurs, D. (2015). Gender inequality. A. B. Atkinson ve F. Bourguignon (Ed.), Handbook of income distribution (s.981-1146) içinde. Amsterdam: Elsevier.
  • Pyatt, G. (1993). Fiscal policies, adjustment and balanced development. Interdepartmental project on structural adjustment, Occasional Paper, 8, ILO, Geneva.
  • Quinn, S. (2017). Gender budgeting in Europe: What can we learn from best practice? Administration, 65(3), 101-121. Resmî Gazete (2002, 23 Mayıs). Sosyal sigortalar kanunu, tarım işçileri sosyal sigortalar kanunu, türkiye cumhuriyeti emekli sandığı kanunu, esnaf ve sanatkârlar ve diğer bağımsız çalışanlar sosyal sigortalar kurumu kanunu ile tarımda kendi adına ve hesabına çalışanlar sosyal sigortalar kanununun bazı maddelerinde değişiklik yapılması hakkında kanun. Sayı 4759, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/06/20020601.htm adresinden 21 Ağustos 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2003a, 29 Mart). Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığına bağlı olan bazı kuruluşların başbakanlığa bağlanmasına dair tezkere. Sayı 25063. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/03/20030329.htm adresinden 23 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2003b, 10 Aralık). Kamu malî yönetimi ve kontrol kanunu. Sayı 25326. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/12/20031224.htm#1 adresinden 17 Eylül 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2006, 16 Haziran). Sosyal sigortalar ve genel sağlık sigortası kanunu. Sayı 26200, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5510&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 adresinden 24 Nisan 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Sabir, M. ve Abdullah, T. (2002). Gender and public spending on education in Pakistan: A case study of disaggregated benefit incidence. The Pakistan Development Review, 41(4), 477–493.
  • Shah, S. Z. A. ve Riaz, U. (2020). Investigating the factors affecting female work participation in Pakistan: A case study from multan division. Global Economics Review, 5(3), 162-172.
  • Sharp, R. ve Broomhill, R. (1990). Women and government budgets. Australian Journal of Social Issues, 25(1), 1-14.
  • Sharp, R. ve Broomhill, R. (2002). Budgeting for equality: The Australian experience. Feminist Economics, 8(1), 25-47.
  • Sodani, P. R. ve Sharma, S. (2008). Gender responsive budgeting. Journal of Health Management, 10(2), 227-240.
  • Sutherland, H. (1997). Women, men and the redistribution of income. Fiscal Studies, 18(1), 1-22.
  • Tepekule, U., Özcan, P. M. ve Kayalıdere, G. (2016). Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2316-2331. https://doi.org/10.15869/itobiad.260268
  • Toğrul, H. ve Memiş, E. (2011). Feminist economics and its continued leap. Fe Dergi, 3(2), 1-16.
  • Tosun, C. ve Bağdadioğlu, N. (2016). Evaluating gender responsive budgeting in Turkey. International Journal of Monetary Economics and Finance, 9(2), 187-197.
  • Tüğen, K. ve Özen, A. (2008). Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme Anlayışı. Maliye Dergisi, 154, 1-11.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2002-2022). Hanehalkı bütçe anketleri. https://www.tuik.gov.tr/Kurumsal/Mikro_Veri Türkiye İstatistik Kurumu (2023). Hayat tabloları 2020-2022 (Sayı 49726). https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hayat-Tablolari-2020-2022-49726
  • United Nations (1995, 27 October). Beijing declaration and platform of action, adopted at the Fourth World Conference on Women. http://www.refworld.org/docid/3dde04324.html
  • United Nations Development Fund for Women (2000). Progress of the world’s women 2000. Biennial report. https://www.unwomen.org/en/digital-library/publications/2000/1/progress-of-the-world-s-women-2000
  • Verma, A. K. ve Singh, G. (2024). Levels of literacy and female work participation: The key to socio-economic development. Journal Global Values, 15(1), 91-102.
  • Yavan, S.. ve Gazeloğlu, C. (2022). Yerel yönetimlerde cinsiyete duyarlı bütçelemenin hiyerarşik kümeleme analiziyle incelenmesi: Aydın ilçe belediyeleri örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler, 31(1), 165-200.
  • Yenilmez, M. I. (2022). Evaluating gender responsive budgeting in Turkey. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın ve Aile Araştırmaları Dergisi, 2(1), 97-112.
  • Yıldız, S. ve Uğur, A. (2016). Cinsiyete duyarlı bütçeleme ve ülke deneyimler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 271-292.
  • Yılmaz, H. H., Uslu, İ. A. ve Biçer, M. (2021). Yerel yönetimlerde toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme: Tekirdağ büyükşehir ve Urla belediyesi uygulamaları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 15-46. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.553055

Gender Budgeting: How Gender Responsive Are Public Expenditures in Türkiye?

Yıl 2025, Cilt: 26 Sayı: 1, 214 - 231, 25.03.2025

Öz

One of the fiscal policy tools used for the government to be able to perform public services is budgeting. The implementation of the budget in a way that does not cause discrimination between women and men has brought about the development of the concept of gender budgeting. In the research, public expenditures from budget policies in Türkiye between 2002 and 2022 were examined. The relationship between transfers obtained from the Household Budget Surveys data published by TÜİK and gender was investigated within this scope. As a result of the analysis, it was found that while 35.9% of public transfers were directed to women in the examined years in Türkiye, 64.1% were directed to men.

Kaynakça

  • Abramovsky, L. ve Selwaness, I. N. (2023). Fiscal policy and gender ıncome ınequality: The role of taxes and social spending. ODI Report. London: Overseas Development Institute (ODI). https://odi.org/en/publications/fiscal-policy-and-gender-income-inequality-the-role-of-taxes-and-social-spending/ adresinden 30 Ağustos 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Alkan, F.. ve Dayar, H. (2021). Belediyelerde toplumsal cinsiyete duyarlı bütçelemenin uygulanabilirliğine yönelik nitel analiz: Eskişehir ili örneği. Türk Dünyası Akademik Bakış, 1(1), 1-38.
  • Alonso-Albarran, V., Curristine, T., Preston, G., Soler, A., Tchelishvili, N. ve Weerat- hunga, S. (2021). Gender budgeting in G20 countries. IMF Working Paper, 21/69, 1-72.
  • Austen, S., Costa, M., Sharp, R. ve Elson, D. (2013). Expenditure incidence analysis: A gender-responsive budgeting tool for educational expenditure in Timor-Leste? Feminist Economics, 19(4), 1-24. https://doi.org/10.1080/13545701.2013.830187
  • Botting, E. H. (2013). Wollstonecraft in Europe, 1792–1904: A revisionist reception history. History of European Ideas, 39(4), 503-527.
  • Budlender, D., Sharp, R. ve Allen, K. (1998). How to do a gender-sensitive budget analysis: contemporary research and practice. Australia and UK: Commonwealth secretariat.
  • Bue, M. C. L., Le, T. T. N., Silva, M. S. ve Sen, K. (2022). Gender and vulnerable employment in the developing world: Evidence from global microdata. World Development, 159, 106010. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2022.106010 Council of Europe (2005). Gender budgeting. Strasbourg.
  • Çağatay, N. (2003). Gender budgets and beyond: Feminist fiscal policy in the context of globalisation. Gender & Development, 11(1), 15-24.
  • Demery, L. (2002). Gender and public spending: Insights from benefit incidence. K. Judd (Ed.), Gender budget initiatives: Strategies, concepts and experiences (s. 38–55) içinde. New York.
  • Demery, L. ve Gaddis, I. (2009). Social spending, poverty and gender equality in Kenya-a benefit incidence analysis. Eschborn: German Technical Cooperation, 1-38.
  • Demir, M. (2011). Devlet bütçesinin cinsiyet eşitliğini sağlamadaki rolü ve Türkiye. Bütçe Dünyası Dergisi, 35(1), 136-150.
  • Diaz-Serrano, L. ve O’Neill, D. (2004). The relationship between unemployment and risk-aversion. IZA Discussion Paper, 1214, 1-11.
  • Dumlupınar, S. ve Göksu, G. G. (2020). Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik faaliyetler, cinsiyete duyarlı bütçeleme uygulamaları ve kadın memnuniyeti arasındaki ilişkinin analizi: Sakarya ili örneği. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(2), 713-764.
  • Elomäki, A. ve Ylöstalo, H. (2021). From promoting gender equality to managing gender equality policy. International Feminist Journal of Politics, 23(5), 741–762.
  • Elson, D. (1999). Gender-neutral, gender-blind, or gender-sensitive budgets? Changing the conceptual framework to include women’s empowerment and the economy of care. Gender Budget Initiative Background Papers, 1-20.
  • Elson, D. (2004). Engendering government budgets in the context of globalization. International Feminist Journal of Politics, 6(4), 623-642.
  • Ergen, Z. ve Durak, B. (2017). Bütçeleme anlayışında yeni bir yaklaşım: Toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 9(2), 102-126.
  • Erol, Ö. A. (2019). Gender budgeting in local administration: İstanbul Beylikdüzü and Eskişehir Odunpazarı cases. 34th International Public Finance Conference (s.27-34) içinde. Antalya. DOI: 10.26650/PB/SS10.2019.001.004 European Women’s Lobby (2004).Gender budgeting: An overview by the European Women's Lobby.
  • Fuest, C., Niehues, J., ve Peichl, A. (2009). The redistributive effects of tax benefit systems in enlarged EU. IZA Discussion Paper, 4520: 1-31.
  • Günlük-Şenesen, G. (2021). Wellbeing gender budgeting to localize the UN SDGs: Examples from Turkey. Public Money & Management, 41(7), 554-560.
  • Hooda, D.S. ve Kataria, P. (2022). The gender-responsive budgeting: An approach of handling gender inequalities. SN Social Sciences, 2(175), 1-17.
  • İşler, İ. ve İşler, G. (2020). Cinsiyete duyarlı bütçeleme ve Türkiye’de kadının bütçedeki yeri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 7(1), 39-47.
  • Kalaycı, İ. ve Kartalcı, K. (2011). Cinsiyete duyarlı bütçeleme: AB-Türkiye müzakere sürecinde TBMM için somut öneriler. Mülkiye Dergisi, 35(273), 25-42.
  • Lahiri, A., Chakraborty, L., Bhattacharyya, P. N., Bhasin, A. ve Mukhopadhyay, H. (2002). Gender budgeting in India. UNIFEM, New Delhi: South Asia and Ministry of Human Resource Development, Government of India.
  • Leser C. E. V. (1958). Trends in women work participation. Population Studies, 12(2), 100-110.
  • Malroutu, Y. L. ve Xiao, J. J. (1995). Perceived adequacy of retirement income. Financial Counseling and Planning, 6, 7–23.
  • O’Hagan, A. (2017). Gender budgeting in Scotland: A work in progress. Administration, 65(3), 17-39.
  • Oakley, A. (1972). Sex, gender and society. England: Maurice Temple Smith.
  • Önal, A. Y. (2023). Küreselden yerele yerelden küresele toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme. İstanbul:Filiz Kitabevi.
  • Örücü, A. İ. ve Bakırtaş, D. (2012). 6111 sayılı kanunun cinsiyete duyarlı bütçeleme perspektifinden değerlendirilmesi. Maliye Dergisi, 162, 467-477.
  • Patel, V. A. (2015). Gender budgeting: A theoretical perspective and experiences. Journal of Asian Business Management, 7(1), 51-66.
  • Ponthieux, S. ve Meurs, D. (2015). Gender inequality. A. B. Atkinson ve F. Bourguignon (Ed.), Handbook of income distribution (s.981-1146) içinde. Amsterdam: Elsevier.
  • Pyatt, G. (1993). Fiscal policies, adjustment and balanced development. Interdepartmental project on structural adjustment, Occasional Paper, 8, ILO, Geneva.
  • Quinn, S. (2017). Gender budgeting in Europe: What can we learn from best practice? Administration, 65(3), 101-121. Resmî Gazete (2002, 23 Mayıs). Sosyal sigortalar kanunu, tarım işçileri sosyal sigortalar kanunu, türkiye cumhuriyeti emekli sandığı kanunu, esnaf ve sanatkârlar ve diğer bağımsız çalışanlar sosyal sigortalar kurumu kanunu ile tarımda kendi adına ve hesabına çalışanlar sosyal sigortalar kanununun bazı maddelerinde değişiklik yapılması hakkında kanun. Sayı 4759, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2002/06/20020601.htm adresinden 21 Ağustos 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2003a, 29 Mart). Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığına bağlı olan bazı kuruluşların başbakanlığa bağlanmasına dair tezkere. Sayı 25063. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/03/20030329.htm adresinden 23 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2003b, 10 Aralık). Kamu malî yönetimi ve kontrol kanunu. Sayı 25326. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/12/20031224.htm#1 adresinden 17 Eylül 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Resmî Gazete (2006, 16 Haziran). Sosyal sigortalar ve genel sağlık sigortası kanunu. Sayı 26200, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5510&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5 adresinden 24 Nisan 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Sabir, M. ve Abdullah, T. (2002). Gender and public spending on education in Pakistan: A case study of disaggregated benefit incidence. The Pakistan Development Review, 41(4), 477–493.
  • Shah, S. Z. A. ve Riaz, U. (2020). Investigating the factors affecting female work participation in Pakistan: A case study from multan division. Global Economics Review, 5(3), 162-172.
  • Sharp, R. ve Broomhill, R. (1990). Women and government budgets. Australian Journal of Social Issues, 25(1), 1-14.
  • Sharp, R. ve Broomhill, R. (2002). Budgeting for equality: The Australian experience. Feminist Economics, 8(1), 25-47.
  • Sodani, P. R. ve Sharma, S. (2008). Gender responsive budgeting. Journal of Health Management, 10(2), 227-240.
  • Sutherland, H. (1997). Women, men and the redistribution of income. Fiscal Studies, 18(1), 1-22.
  • Tepekule, U., Özcan, P. M. ve Kayalıdere, G. (2016). Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2316-2331. https://doi.org/10.15869/itobiad.260268
  • Toğrul, H. ve Memiş, E. (2011). Feminist economics and its continued leap. Fe Dergi, 3(2), 1-16.
  • Tosun, C. ve Bağdadioğlu, N. (2016). Evaluating gender responsive budgeting in Turkey. International Journal of Monetary Economics and Finance, 9(2), 187-197.
  • Tüğen, K. ve Özen, A. (2008). Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme Anlayışı. Maliye Dergisi, 154, 1-11.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2002-2022). Hanehalkı bütçe anketleri. https://www.tuik.gov.tr/Kurumsal/Mikro_Veri Türkiye İstatistik Kurumu (2023). Hayat tabloları 2020-2022 (Sayı 49726). https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hayat-Tablolari-2020-2022-49726
  • United Nations (1995, 27 October). Beijing declaration and platform of action, adopted at the Fourth World Conference on Women. http://www.refworld.org/docid/3dde04324.html
  • United Nations Development Fund for Women (2000). Progress of the world’s women 2000. Biennial report. https://www.unwomen.org/en/digital-library/publications/2000/1/progress-of-the-world-s-women-2000
  • Verma, A. K. ve Singh, G. (2024). Levels of literacy and female work participation: The key to socio-economic development. Journal Global Values, 15(1), 91-102.
  • Yavan, S.. ve Gazeloğlu, C. (2022). Yerel yönetimlerde cinsiyete duyarlı bütçelemenin hiyerarşik kümeleme analiziyle incelenmesi: Aydın ilçe belediyeleri örneği. Çağdaş Yerel Yönetimler, 31(1), 165-200.
  • Yenilmez, M. I. (2022). Evaluating gender responsive budgeting in Turkey. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kadın ve Aile Araştırmaları Dergisi, 2(1), 97-112.
  • Yıldız, S. ve Uğur, A. (2016). Cinsiyete duyarlı bütçeleme ve ülke deneyimler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 271-292.
  • Yılmaz, H. H., Uslu, İ. A. ve Biçer, M. (2021). Yerel yönetimlerde toplumsal cinsiyete duyarlı bütçeleme: Tekirdağ büyükşehir ve Urla belediyesi uygulamaları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 15-46. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.553055
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Maliye Politikası
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arınç Boz 0000-0002-4936-1339

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2024
Kabul Tarihi 19 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Boz, A. (2025). Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 214-231.
AMA Boz A. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2025;26(1):214-231.
Chicago Boz, Arınç. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 26, sy. 1 (Mart 2025): 214-31.
EndNote Boz A (01 Mart 2025) Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 26 1 214–231.
IEEE A. Boz, “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 26, sy. 1, ss. 214–231, 2025.
ISNAD Boz, Arınç. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 26/1 (Mart 2025), 214-231.
JAMA Boz A. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;26:214–231.
MLA Boz, Arınç. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 26, sy. 1, 2025, ss. 214-31.
Vancouver Boz A. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bütçeleme: Türkiye’de Kamu Harcamaları Ne Kadar Cinsiyete Duyarlı?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025;26(1):214-31.