Bu çalışma 2017-2018 yılları arasında Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi çalışmaları sırasında, İstanbul, Türkiye'deki anaokullarında çalışan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) bilincini gözlemlemek ve analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Zeytinburnu ve Fatih ilçelerinde bulunan 26 anaokulunda çalışan 120 öğretmen hakkında bir anket çalışması yapılmıştır. Öğretmenlerin İSG farkındalığı hakkındaki görüşlerini öğrenme amacıyla SPSS yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunun risk değerlendirme kavramını bilmediği gözlenmiştir. Devlet okullarının çoğunda risk değerlendirmesi olmamasına rağmen, özel okulların çoğunda risk değerlendirmesi yapılmıştır. Anket sonuçlarının yanı sıra, yüksek, orta ve düşük riskleri, tehlikelerden dolayı alınacak düzeltici ve önleyici tedbirleri ve önlemleri belirlemek için anketlerin yapıldığı okullarda genel bir risk değerlendirmesi yapılmıştır.
İş Sağlığı ve Güvenliği Okul Eğitim Öğretmen Risk Değerlendirmesi Dokümantasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |