Küreselleşen pazar koşullarında tüketiciler satın alma davranışını
gerçekleştirirken küresel bir tutum sergilemektedir. Bu tutum tüm dünyadaki
tüketicileri etkilemektedir ve benzer alışkanlıklara sahip tüketiciler ortaya
çıkmaktadır. Bu açıdan tüketicilerin kişilik özelliklerini ve hangi kişilik
tipinde değerlendirilmesi gerektiğini bilmek oldukça önemli bir durum haline
gelmiştir. Bu doğrultuda Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
öğrencileri üzerine çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmada küresel tüketici
kültürüne yatkın olan kişilik tipleri incelenmiş ve küresel tüketici kültürüne
yatkınlığın küresel marka satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Çalışma sonucunda; küresel tüketici kültürüne yatkınlığın kişilik tipine göre
farklılık gösterdiği, küresel tüketici kültürüne yatkınlığın ise küresel marka
satın alma niyetini etkilediği saptanmıştır.
Küreselleşme Küresel Tüketici Kültürü Küresel Marka Satın Alma Niyeti
In globalizing market
conditions, consumers are taking a global attitude while performing their
purchasing behaviour. This attitude affects consumers all over the world and
consumers with similar habits are emerging. From this perspective, it became
very important to know the personality characteristics of the consumers and the
personality type they should be assessed. In this direction, a study has been
done on students of Faculty of Economic and Administrative Science of Kafkas
University. In the study, personality types that are prone to global consumer
cultures were examined and the effect of global consumer cultural tendency on
global brand purchase intentions was investigated. In the result of study;
global consumer culture tendency differs according to personality type and
global consumer culture tendency influences the global brand purchase
intention.
Globalization Global Consumer Culture Global Brand Purchase Intention
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |