Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Individuals’ Personality Characteristics on Career Value (Entrepreneur): A Research on Entrepreneurship Inclinations of Associate Degree Students

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 146 - 159, 29.04.2019
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.447517

Öz










The purpose of this
research is to examine the effect of individuals’ personality characteristics
on career value (entrepreneur).
In the
context of this research, the relationships between individuals’
gregarious-extraverted, warm-agreeable, assured-dominant, unassuming-ingenuous,
personality characteristics, and their entrepreneurship inclinations are
determined.
The research was carried out
on students who studies at Tekirdağ Namık Kemal University. 208 questionnaire
forms which were accepted as valid from 220 questionnaires were evaluated. The
obtained data were analyzed by using the SPSS program. As a result of the
correlation and regression analysis made, meaningful in the positive direction
but weak relationship was found between the warm-agreeable and
unassuming-ingenuous personality characteristics and the entrepreneurial
dimension of the career value.
The
warm-agreeable and unassuming-ingenuous personality characteristics affect
individuals’ entrepreneurship inclinations positively.
In addition, the Mann-Whitney U test was conducted to
determine the difference between the undergraduate students who took the
entrepreneurship course and those who did not take the course and  statistically no significant difference
between the students was found.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. (2009). Shein’ın kariyer çapaları perspektifinde Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF öğrencilerinin kariyer değerlerine ilişkin bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 277-292.
  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H., & Çarıkçı, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: SDÜ örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi dergisi, 16(2), 137-153.
  • Aktaş, H. (2004). The importance of career anchor notion for an effective career planning and an example application at Turkish Air Force undergraduate and graduate schools. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul, Turkey.
  • Altınöz, M., & Çöp, S. (2010). Yetenekli çalışanların kariyer yönetimleri üzerine bir inceleme. 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi’nde sunulan bildiri. Kara Elmas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü, Zonguldak, Turkey, 6-8 Mayıs.
  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (7. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Antoncic, B., Bratkovic Kregar, T., Singh, G., & DeNoble, A. F. (2015). The big five personality–entrepreneurship relationship: Evidence from Slovenia. Journal of Small Business Management, 53(3), 819-841.
  • Arab, M., Naghavi, M. S., & Sani, M.A. (2013). The effects of career anchor-job fit, psychological contract fulfillment perceived organizational support on career success. EJBM-Special Issue: Islamic Management and Business, 5(11), 146-153.
  • Aslan Z., & Sağlam Arı, G. (2017). Kişilik ve duygusal emek arasındaki ilişkilerin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Banka çalışanları örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 157-171.
  • Balaban Ö., & Özdemir Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Başol, O., Duyan E. C., & Etci, H. (2015). Vakıf ve devlet meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer değerlerinin karşılaştırılması. Electronic Journal of Vocational Colleges-May, 5(1), 62-71.
  • Bayram, N., Gürsakal, S., & Aytaç, S. (2012). Öğrencilerinin kariyer değerlerini açıklamada kişiliğin etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 181-190.
  • Coetzee, M., Mogale, P. M., & Potgieter, I. L. (2015). Moderating role of affectivity in career resilience and career anchors. Journal of Psychology in Africa, 25(5), 438-447.
  • Coetzee, M., & Schreuder, D. (2011). The relation between career anchors, emotional intelligence and employability satisfaction among workers in the service industry. Southern African Business Review,15(3), 76-97.
  • Coetzee, M., & Schreuder, A.M.G. (2002). The relationship between career patterns and personality types. SA Journal of Industrial Psychology, 28(1), 53-59.
  • DeNisi, A. S. (2015). Some further thoughts on the entrepreneurial personality. Entrepreneurship, Theory and Practice, 39(5), 997-1003.
  • Doğan, S., Altın, H., & Başar, E. (2010). Girişimcilik (1. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Doğaner, M., & Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Duran, C., Büber, H., & Eren Gümüştekin, G. (2013). Girişimcilik hislerine eğitimin katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33–56.
  • Fayolle, A., & Gailly, B. (2015). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intention: Hysteresis and persistence. Journal of Small Business Management, 53(1), 75-93.
  • Gezen, T., & Köroğlu, Ö. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çapalarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 213-234.
  • Gubik, A. S., & Wach, K. (2015). Institutional aspects of entrepreneurship. University of Miskolc, Hungary.
  • Harkönen, J., Manzonib, A., & Bihagenc, E. (2016). Gender inequalities in occupational prestige across the working life: An analysis of the careers of West Germans and Swedes born from the 1920s to the 1970s. Advances in Life Course Research, 29, 41–51.
  • Horsburgh, V. A., Schermer, J. A., Veselka, L., & Vernon, P. A. (2009). A behavioural genetic study of mental toughness and personality. Personality and Individual Differences, 46(2), 100-105.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (5. Baskı). İstanbul: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kern, M.L., Friedman H. S., Martin, L.R., Reynolds, C.A., & Luong, G. (2009). Conscientiousness, career success, and longevity: A lifespan analysis. Ann. Beh. Med., 37, 154-163.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle veri analizi SPSS uygulamalı (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markey, P. M., & Markey, C. N. (2009). A brief assessment of the interpersonal circumplex: The IPIP-IPC, Assessment, 16, 352-361.
  • Martocchio, J. J., & Jimeno D. I. (2003). Employee absente-eism as an affective event. Human Resource Management Review, 13, 227–241.
  • McGuire, D., Polla, G., & Heidl, B. (2017). Unlocking hospitality managers career transitions through applying Schein’s career anchors theory. European Journal of Training and Development, 41(7), 578-592.
  • Pazarcık, Y., & Aydın, E. (2015). Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 126-146.
  • Pizur-Bernekow K., & Knutson J. (2009). A comparison of the personality dimensions and behavior changes that occur during solitary and co-occupation. Journal of Occupational Science, 16(3),157-162.
  • Redman, T., & Wilkinson, A. (2001). Contemporary human resources management (3rd ed.). NewYork: Financial Times Prentice Hall.
  • Sakal, Ö., & Yıldız, S. (2015). Bireycilik ve toplulukçuluk değerleri, kariyer çapaları ve kariyer tatmini ilişkisi. Journal of Yasar University, 10(40), 6612-6623.
  • Steele, C.A. (2009). Measuring career anchors and investigating the role of career anchor congruence. PhD thesis, Coventry University in Collaboration with The University of Worcester, Coventry, UK.
  • Sönmez, E., & Akgül, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin teknolojiye hazır bulunuşluk düzeyi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki: Erciyes Üniversitesi örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(26), 305-327.
  • Şentürk, E. E., & Buran, K. (2015). Ön lisans öğrencilerinin kariyer değerlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Kasım 2015 14. Bürokon Özel Sayısı, 162-180.
  • Tuna, M., & Türkmen, F. (2013). Turizm işletmesi yöneticilerinin kişilik tiplerinin belirlenebilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(4), 57-68.
  • Ören, K., & Biçkes, M. (2011). Kişilik özelliklerinin girişimcilik potansiyeli üzerindeki etkileri (Nevşehir’deki yüksek öğrenim öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırma). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 67-86.
  • Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N., & Kırım, B. (2018). Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimine etkisi-Kocaeli Üniversitesi örneği. UİİİD-IJEAS, 18. EYİ Özel Sayısı, 37-54.
  • Ulu, S., Özdevecioğlu, M., & Ardıç, K. (2016). Kişilik özelliklerinin hasta iken işe gelme (Presenteizm) davranışı üzerindeki etkileri: İmalat sanayiinde bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (47), 167-181.
  • Ünal, B., & Gizir, S. (2014). Öğretim elemanlarının baskın kariyer çapalarının incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(5), 1743-1765.
  • Van Rensburg, S., Rothmann, J. C., & Rothmann, S. (2003). The relationship between personality characteristics and career anchors of pharmacists. Management Dynamics, 12(3), 24-33.
  • Yıldırım İ., & Ada Ş. (2017). Okul müdürlerinin kişilik özellikleri ve denetim odağı inançları öğretmenlerin iş doyumunu etkiler mi?. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1473-1488.
  • Yılmaz, B.S., & Günel, Ö.D. (2011). Üniversite eğitimi ve girişimcilik: Bireyleri girişimciliğe yönlendiren etkenler üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, (26), 1-20.
  • Yüksel, H., Cevher, E., & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 143-156.

Bireylerin Bazı Kişilik Özelliklerinin Girişimci Kariyer Değerine Olan Etkisi: Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 2, 146 - 159, 29.04.2019
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.447517

Öz










Bu
araştırmanın amacı, bireylerin kişilik özelliklerinin kariyer değerlerine olan
etkisini incelemektir. Bu doğrultuda, bireylerin sosyal-dışa dönük,
içten-uyumlu, kendine güvenen-baskın ve alçakgönüllü-samimi kişilik özellikleri
ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiler belirlenmiştir. Araştırma
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler üzerinde
gerçekleştirilmiştir. 220 kişiye uygulanan anketlerden geçerli kabul edilen 208
anket formu değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri
sonucunda, içten-uyumlu ve alçakgönüllü-samimi kişilik özellikleri ile kariyer
değerinin girişimci boyutu arasında pozitif yönde anlamlı fakat zayıf bir
ilişki belirlenmiştir. İçten-uyumlu ve alçakgönüllü-samimi kişilik özellikleri
bireylerin girişimcilik eğilimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca
öğrenim hayatlarında girişimcilik dersi alan ve almayan önlisans
öğrencilerinin, girişimcilik eğilimleri arasındaki farklılığı belirlemek üzere
Mann-Whitney U testi yapılmış ve öğrenciler arasında istatistiki olarak anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, O. (2009). Shein’ın kariyer çapaları perspektifinde Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF öğrencilerinin kariyer değerlerine ilişkin bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 277-292.
  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H., & Çarıkçı, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: SDÜ örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi dergisi, 16(2), 137-153.
  • Aktaş, H. (2004). The importance of career anchor notion for an effective career planning and an example application at Turkish Air Force undergraduate and graduate schools. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul, Turkey.
  • Altınöz, M., & Çöp, S. (2010). Yetenekli çalışanların kariyer yönetimleri üzerine bir inceleme. 9. Ulusal İşletmecilik Kongresi’nde sunulan bildiri. Kara Elmas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü, Zonguldak, Turkey, 6-8 Mayıs.
  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (7. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Antoncic, B., Bratkovic Kregar, T., Singh, G., & DeNoble, A. F. (2015). The big five personality–entrepreneurship relationship: Evidence from Slovenia. Journal of Small Business Management, 53(3), 819-841.
  • Arab, M., Naghavi, M. S., & Sani, M.A. (2013). The effects of career anchor-job fit, psychological contract fulfillment perceived organizational support on career success. EJBM-Special Issue: Islamic Management and Business, 5(11), 146-153.
  • Aslan Z., & Sağlam Arı, G. (2017). Kişilik ve duygusal emek arasındaki ilişkilerin belirlenmesi üzerine bir araştırma: Banka çalışanları örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 157-171.
  • Balaban Ö., & Özdemir Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Başol, O., Duyan E. C., & Etci, H. (2015). Vakıf ve devlet meslek yüksekokulu öğrencilerinin kariyer değerlerinin karşılaştırılması. Electronic Journal of Vocational Colleges-May, 5(1), 62-71.
  • Bayram, N., Gürsakal, S., & Aytaç, S. (2012). Öğrencilerinin kariyer değerlerini açıklamada kişiliğin etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 181-190.
  • Coetzee, M., Mogale, P. M., & Potgieter, I. L. (2015). Moderating role of affectivity in career resilience and career anchors. Journal of Psychology in Africa, 25(5), 438-447.
  • Coetzee, M., & Schreuder, D. (2011). The relation between career anchors, emotional intelligence and employability satisfaction among workers in the service industry. Southern African Business Review,15(3), 76-97.
  • Coetzee, M., & Schreuder, A.M.G. (2002). The relationship between career patterns and personality types. SA Journal of Industrial Psychology, 28(1), 53-59.
  • DeNisi, A. S. (2015). Some further thoughts on the entrepreneurial personality. Entrepreneurship, Theory and Practice, 39(5), 997-1003.
  • Doğan, S., Altın, H., & Başar, E. (2010). Girişimcilik (1. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Doğaner, M., & Altunoğlu, A. E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Duran, C., Büber, H., & Eren Gümüştekin, G. (2013). Girişimcilik hislerine eğitimin katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 33–56.
  • Fayolle, A., & Gailly, B. (2015). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intention: Hysteresis and persistence. Journal of Small Business Management, 53(1), 75-93.
  • Gezen, T., & Köroğlu, Ö. (2014). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çapalarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 213-234.
  • Gubik, A. S., & Wach, K. (2015). Institutional aspects of entrepreneurship. University of Miskolc, Hungary.
  • Harkönen, J., Manzonib, A., & Bihagenc, E. (2016). Gender inequalities in occupational prestige across the working life: An analysis of the careers of West Germans and Swedes born from the 1920s to the 1970s. Advances in Life Course Research, 29, 41–51.
  • Horsburgh, V. A., Schermer, J. A., Veselka, L., & Vernon, P. A. (2009). A behavioural genetic study of mental toughness and personality. Personality and Individual Differences, 46(2), 100-105.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (5. Baskı). İstanbul: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kern, M.L., Friedman H. S., Martin, L.R., Reynolds, C.A., & Luong, G. (2009). Conscientiousness, career success, and longevity: A lifespan analysis. Ann. Beh. Med., 37, 154-163.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle veri analizi SPSS uygulamalı (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markey, P. M., & Markey, C. N. (2009). A brief assessment of the interpersonal circumplex: The IPIP-IPC, Assessment, 16, 352-361.
  • Martocchio, J. J., & Jimeno D. I. (2003). Employee absente-eism as an affective event. Human Resource Management Review, 13, 227–241.
  • McGuire, D., Polla, G., & Heidl, B. (2017). Unlocking hospitality managers career transitions through applying Schein’s career anchors theory. European Journal of Training and Development, 41(7), 578-592.
  • Pazarcık, Y., & Aydın, E. (2015). Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 126-146.
  • Pizur-Bernekow K., & Knutson J. (2009). A comparison of the personality dimensions and behavior changes that occur during solitary and co-occupation. Journal of Occupational Science, 16(3),157-162.
  • Redman, T., & Wilkinson, A. (2001). Contemporary human resources management (3rd ed.). NewYork: Financial Times Prentice Hall.
  • Sakal, Ö., & Yıldız, S. (2015). Bireycilik ve toplulukçuluk değerleri, kariyer çapaları ve kariyer tatmini ilişkisi. Journal of Yasar University, 10(40), 6612-6623.
  • Steele, C.A. (2009). Measuring career anchors and investigating the role of career anchor congruence. PhD thesis, Coventry University in Collaboration with The University of Worcester, Coventry, UK.
  • Sönmez, E., & Akgül, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin teknolojiye hazır bulunuşluk düzeyi ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki: Erciyes Üniversitesi örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(26), 305-327.
  • Şentürk, E. E., & Buran, K. (2015). Ön lisans öğrencilerinin kariyer değerlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Kasım 2015 14. Bürokon Özel Sayısı, 162-180.
  • Tuna, M., & Türkmen, F. (2013). Turizm işletmesi yöneticilerinin kişilik tiplerinin belirlenebilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(4), 57-68.
  • Ören, K., & Biçkes, M. (2011). Kişilik özelliklerinin girişimcilik potansiyeli üzerindeki etkileri (Nevşehir’deki yüksek öğrenim öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırma). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 67-86.
  • Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N., & Kırım, B. (2018). Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimine etkisi-Kocaeli Üniversitesi örneği. UİİİD-IJEAS, 18. EYİ Özel Sayısı, 37-54.
  • Ulu, S., Özdevecioğlu, M., & Ardıç, K. (2016). Kişilik özelliklerinin hasta iken işe gelme (Presenteizm) davranışı üzerindeki etkileri: İmalat sanayiinde bir araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (47), 167-181.
  • Ünal, B., & Gizir, S. (2014). Öğretim elemanlarının baskın kariyer çapalarının incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(5), 1743-1765.
  • Van Rensburg, S., Rothmann, J. C., & Rothmann, S. (2003). The relationship between personality characteristics and career anchors of pharmacists. Management Dynamics, 12(3), 24-33.
  • Yıldırım İ., & Ada Ş. (2017). Okul müdürlerinin kişilik özellikleri ve denetim odağı inançları öğretmenlerin iş doyumunu etkiler mi?. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 1473-1488.
  • Yılmaz, B.S., & Günel, Ö.D. (2011). Üniversite eğitimi ve girişimcilik: Bireyleri girişimciliğe yönlendiren etkenler üzerine bir araştırma. Akademik Bakış Dergisi, (26), 1-20.
  • Yüksel, H., Cevher, E., & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 143-156.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Er Ülker 0000-0001-9625-650X

Betül Balkan Akan 0000-0001-6028-4592

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 25 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 4 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Er Ülker, F., & Balkan Akan, B. (2019). Bireylerin Bazı Kişilik Özelliklerinin Girişimci Kariyer Değerine Olan Etkisi: Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 146-159. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.447517
Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.