Türk kamu yönetimini dönüştürmeye yönelik köklü reformlar içinde önemli yer tutan 6360 sayılı kanun, kamu hizmetlerinin sunumunda etkinlik ve verimliliği arttırma, koordinasyon eksikliğini giderme, ölçek ekonomisinden faydalanma, ulaşım, çevre ve sanayileşmenin neden olduğu sorunları çözme gibi birçok amaçla uygulamaya geçirilmiştir. Kanunun gerekçesinde yeni modeli gerekli kılan hususlar iki eksen etrafında toplanmıştır. İlki yeni kamu yönetimi ilkelerine dayanan yerel yönetim anlayışını yerleştirmek iken diğeri, kaynakların daha etkin ve yerinden kullanımını sağlayacak, optimal ölçekte hizmet üretecek güçlü bir yerel yönetim yapılanmasının oluşturulmasıdır. Bu kapsamda büyükşehir belediyesi olma kriterleri değiştirilmiş, 14 olan büyükşehir belediye sayısı 30’a yükselmiştir. Balıkesir, 6360 sayılı kanunla büyükşehir statüsü elde eden iller arasında yer almaktadır.
Çalışmanın amacı, 6360 sayılı Kanun’un Balıkesir kapsamında hizmet sunumunu nasıl etkilediğini ve amaçlarına ne derece ulaştığını, Büyükşehirlerde yerel ölçekteki mevcut siyasal yaklaşımların tümünün yansıtıldığı karar mercii olarak görünen Büyükşehir Meclis Üyeleri açısından incelemektir. Bu kapsamda çalışmada yöntem olarak metin analizi ve alan araştırması yöntemleri kullanılmıştır. Alan araştırması için Balıkesir ili tercih edilmiş, büyükşehir meclis üyeleri üzerinde 5 demografik soru ve 37 önermeden oluşan bir anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, meclis üyelerinin 6360 sayılı düzenlemenin yerele yansımaları noktasında olumsuz bakış açısına sahip oldukları görülmüş, buna bağlı olarak etkin ve verimli bir hizmet anlayışının yerleşmesine katkı sağlamak amacıyla ortaya koydukları hususların altı çizilmiştir.
Yerel Yönetimler 6360 sayılı Kanun Büyükşehir Belediyesi Balıkesir
Law No 6360, which has an important place in radical reforms to transform Turkish public administration, has been implemented for many purposes such as increasing activity and efficiency in the provision of public services, eliminating the lack of coordination, benefiting from the economies of scale, solving problems caused by transportation, environment and industrialization. The issues requiring the new model in the justification of the law are gathered around two axes. The first one is to establish a local administration approach based on new public administration principles, while the other is to create a strong local government structure that will provide more efficient use of resources and produce services on an optimal scale. In this context, the criteria for being metropolitan municipality have been changed, the number of metropolitan municipalities, which is 14, has been increased to 30. It is one of the provinces that achieved metropolitan status with the law numbered 6360 in Balıkesir.
The aim of the study is to examine how the Law No. 6360 affects the service delivery within the scope of Balıkesir and to what extent it has achieved its objectives in terms of the members of the Metropolitan Council, who appear to be the decision-making body that reflects all the current political approaches in the metropolitan area. In this context, methods of text analysis and field research were used in the study. Balıkesir province was preferred for the field research, and a questionnaire study consisting of 5 demographic questions and 37 proposals was applied on the metropolitan council members. As a result of the research, it was seen that the members of the council had a negative view about the reflections of the 6360 regulation to the local, and the points they put forward in order to contribute to the establishment of an effective and efficient understanding of service were underlined.
Local Governments Law No. 6360 Metropolitan Municipality Balıkesir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 4 |