Corporate social responsibility (CSR) is a concept that encourages businesses to actively incorporate environmental and social issues into their daily operations and interactions with their stakeholders. CSR phenomenon not only highlighted the concept of ethical leadership (EL) but also affected organizational identification (OI) of employees by fostering the sense of belonging. There has seen a surge over the years in the research on CSR, EL and OI. In the literature, despite there is research on dual relationships, the tripartite relationship between concepts have not been analyzed. The purpose of this study is to consider this gap by investigating the mediating effect CSR in the relationship between EL and OI in the context of banking sector in Zahedan city of Iran. The data were collected through the survey method and the study was carried out on 278 personnel working in bank branches located in Zahedan city of Iran. The data gathered are analyzed using Hayes (2013) Model 4 Process plugin. Results of the analysis cleared that EL has a positive and significant effect on CSR and OI. Likewise, CSR has a positive and significant effect on OI. It has been also determined that CSR has a full mediation effect in this relationship between EL and OI. The findings provide an added value for the literature for theory and practice by emphasizing the importance of CSR in the relationship between EL and OI.
corporate social responsibility ethical leadership organizational identification
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) işletmeleri günlük operasyonlarının ve paydaşları ile ilişkilerinin içine çevresel ve sosyal konuları dahil etmesi için yüreklendiren bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. KSS kavramı sadece etik liderlik (EL) kavramını ön plana çıkartmakla kalmamakta aynı zamanda çalışanları bağlılık duygusunu arttırarak örgütsel özdeşleşmeyi (ÖÖ) etkilemektedir. Son yıllarda, KSS, EL ve ÖÖ üzerine yapılan araştırmalar artış göstermektedir. Literatürde, kavramların ikili ilişkileri üzerine çalışmalar olmasına rağmen, üçlü ilişkinin analiz edilmediği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, İran'ın Zahidan şehrinde bankacılık sektörü kapsamında EL ve ÖÖ arasındaki ilişkide KSS’nin aracılık etkisini araştırarak bu boşluğu doldurmaktır. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve çalışma İran'ın Zahidan şehrinde bulunan banka şubelerinde çalışan 278 personel üzerinde gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler Hayes (2013) Model 4 Process eklentisi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizin sonuçları, EL’nin KSS ve ÖÖ üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Benzer şekilde, KSS, ÖÖ üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Bu ilişkide KSS’nin tam aracılık etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, EL ve ÖÖ arasındaki ilişkide KSS'nin önemini vurgulayarak, teori ve uygulama literatürüne katma değer sağlamaktadır.
kurumsal sosyal sorumluluk etik liderlik örgütsel özdeşleşme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 4 |