Duygu analizi, insanlara ait metin, görüntü ve ses gibi kaynaklardan elde edilen verileri inceleyerek insan duygularını analiz etmeyi ifade eden bir kavramdır. Bu araştırmanın amacı, işletmelerde çalışanlara yönelik duygu analizinin nasıl uygulanabileceğini ele almak ve çalışan duygularını analiz etmenin getireceği potansiyel faydalar ve zorlukları açıklamaktır. Bu makale, literatür taraması yöntemini kullanarak işletme çalışanları bağlamında duygu analizi ile ilgili çalışmaları inceleyip değerlendirmek suretiyle duygu analizi çabalarının işletmelere sağlayacağı fayda ve zorlukların karşılaştırılmasını kolaylaştırmayı ve bu yolla literatüre katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Araştırma sonucunda işletmelerde duygu analizini kullanmanın, çalışan bağlılığını artırma, işten ayrılma riskini azaltma, veriye dayalı karar alma, potansiyel sorunları büyümeden önleme ve olumlu örgüt kültürü oluşturma gibi pek çok fayda sağladığı görülmüştür. Ancak aynı zamanda duygu analizi araçlarının mizah, iğneleme, ironi, jargon gibi özellikli ifadeleri anlamada zorluklar yaşadığı, karmaşık cümlelerin ve büyük miktarda veriyi analiz etmenin bir takım güçlükler oluşturduğu sonucuna varılmıştır. Bu sebeple işletmelerin çalışan duygularını daha iyi anlayabilmek için duygu analizinden yararlanmaları önerilmekle birlikte verilerin etkili bir şekilde işlenmesi için yapay zeka teknolojilerinin hala gelişmeye ihtiyacı olduğu ve teknoloji gelişmeye devam ettikçe duygu analizi araçlarının çalışan duygularını anlamada daha başarılı hale geleceği düşünülmektedir.
Duygu Analizi Görüş Madenciliği Metin Analizi Çalışanlara Yönelik Duygu Analizi Makine Öğrenimi
Sentiment analysis is a concept that refers to analysing human sentiments by examining data obtained from sources such as text, image and sound. The purpose of this research is to address how employee sentiments analysis can be applied in organizations and to explain the potential benefits and challenges of analysing employee sentiments. This article aims to facilitate the comparison of the benefits and challenges that emotion analysis efforts can provide to businesses by reviewing and evaluating studies on emotion analysis in the context of business employees using the literature review method and thus contributing to the literature. As a result of the research, it was seen that using sentiment analysis in businesses provides many benefits such as increasing employee loyalty, reducing the risk of turnover, data-based decision making, preventing potential problems before they grow and creating a positive organizational culture. However, it was also concluded that sentiment analysis tools have difficulties in understanding specific expressions such as humour, sarcasm, irony and jargon, and that complex sentences and analysing large amounts of data pose some difficulties. For this reason, it is recommended that businesses should use of to better understand employee sentiments, but it is thought that artificial intelligence technologies still need to be developed in order to process data effectively and as technology continues to develop, sentiment analysis tools will become more successful in understanding employee sentiments.
Sentiment Analysis Opinion Mining Text Analysis Employee Sentiment Analysis Machine Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer), İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 3 |