MÜZİK BİLİMLERİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Yıl 2016,
Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 85, 26.12.2016
Tuğçe Kaynak
,
Pelin Esmergül
Öznur Öztosun Çaydere
Öz
Bu araştırma, müzik bilimleri bölümünde okuyan öğrencilerin farklı sebeplerle yöneldikleri müzik öğretmenliği mesleğine ilişkin görüşlerinin ortaya konulması yoluyla bu konuda yapılabilecek yenilik ve düzenlemelere ışık tutması açısından önemlidir. Araştırmanın katılımcılarını, 2016 Bahar Döneminde Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümünün dördüncü sınıfında okuyan pedagojik formasyon almaya hak kazanmış ve pedagojik formasyon eğitimi alan 7 kız, 26 erkek olmak üzere toplam 33 öğrenci oluşturmaktadır. Kırıkkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü dördüncü sınıfında okuyan formasyon almaya hak kazanmış ve formasyon eğitimi alan toplam 33 öğrencinin öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerine göre; öğretmenlik mesleğini istedikleri ortadadır ancak iş bulma kaygılarının da olduğu göz ardı edilemez bir gerçektir.
Kaynakça
- Akgün, F. ve Özgür, H. (2014). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Mesleki Kaygılarının İncelenmesi, Eğitimde Kuram ve Uygulama 10(5), 1206-1223.
- Bozdoğan, A.E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, 83-97.
- Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18:69-73.
- Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran Cilt:V, Sayı:I, 59-69.
- Demirel, Ö. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem Akademi, 20. Baskı, 70, 202-210.
- Doğan, T. ve Çoban, A.E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, Vol. 34, No 153.
- Eraslan, L. ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 19, No 2, Mayıs, 427-438.
- Küçükahmet, L. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayıncılık, 26. Basım, 28.
- Otacıoğlu, S.G. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28, Temmuz 2010/II, 81-90.
- Özkan, H. H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 29-48.
- Sürücü, A. (1997). Öğretmenlik Formasyonu Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (S.Ü.E.F. Yaz Kursu Örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, Yüksek Lisans Araştırma Tezi, Konya.
- Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 6(3), 461-486.
- Tunçeli, H. İ. (2013). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3), 51-58.
- Uslu, R. (2006). Müzikoloji ve Kaynakları, İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları, 1.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 9. Baskı, 83, 259,274.
VIEW OF MUSICOLOGY STUDENTS REGARDING TEACHING PROFESSION
Yıl 2016,
Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 85, 26.12.2016
Tuğçe Kaynak
,
Pelin Esmergül
Öznur Öztosun Çaydere
Öz
The research is important in terms of providing an insight to regulations and innovations to be done in this topic by showing views of students studying at Department of Musicology in regard to music teaching profession that they approached due to different reasons. This research is a descriptive research in which qualitative research data collection techniques are used. Participants of research is composed of total 33 students including 7 females, 26 males, studying at 4th class of Kırıkkale University Faculty of Fine Arts Department of Musicology in 2016 Spring Semester who became entitled to have pedagogical formation and having pedagogical formation. According to 33 students’ views in regard to music teaching profession, studying at 4th class of Kırıkkale University Faculty of Fine Arts Department of Musicology who became entitled to have pedagogical formation and having pedagogical formation; it is obvious that they willingly chose being a teacher but it is a non-negligible fact that they have worries on finding a job.
Kaynakça
- Akgün, F. ve Özgür, H. (2014). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Mesleki Kaygılarının İncelenmesi, Eğitimde Kuram ve Uygulama 10(5), 1206-1223.
- Bozdoğan, A.E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, 83-97.
- Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18:69-73.
- Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Haziran Cilt:V, Sayı:I, 59-69.
- Demirel, Ö. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem Akademi, 20. Baskı, 70, 202-210.
- Doğan, T. ve Çoban, A.E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, Vol. 34, No 153.
- Eraslan, L. ve Çakıcı, D. (2011). Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 19, No 2, Mayıs, 427-438.
- Küçükahmet, L. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayıncılık, 26. Basım, 28.
- Otacıoğlu, S.G. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulama Dersine İlişkin Tutumları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28, Temmuz 2010/II, 81-90.
- Özkan, H. H. (2012). Öğretmenlik Formasyon Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 29-48.
- Sürücü, A. (1997). Öğretmenlik Formasyonu Alan Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (S.Ü.E.F. Yaz Kursu Örneği), Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı, Yüksek Lisans Araştırma Tezi, Konya.
- Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 6(3), 461-486.
- Tunçeli, H. İ. (2013). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3), 51-58.
- Uslu, R. (2006). Müzikoloji ve Kaynakları, İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları, 1.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 9. Baskı, 83, 259,274.