Günlük
hayatta yaşamın bir parçası haline gelmiş olan sosyal ağlar bireylere ve
toplumlara olumlu ya da olumsuz biçimlerde etki edebilmektedir. Bugün dizüstü
bilgisayarlarından sonra hayatlarımıza giren tablet ve akıllı telefon
ayrıcalıklarıyla fatura ödeme, kitap okuma, alışveriş yapma gibi rutin işler
internet aracılığıyla mümkün hale gelmiştir. İnsanlar artık mağazalarda ya da
butiklerde uzun süre harcayarak giderdikleri ihtiyaçları artık internetle evde,
arabada, yolda, piknikte ve işyeri gibi yerlerde tek bir tuşla
halledebilmektedirler. Kimi zaman internet kullanımı, tercihten öte bir
zorunluluk haline gelmiştir. Sosyal ağların bireylere olan etkilerini
belirlemeye dönük çalışmaların son dönemlerde yoğunlaştığı ve çeşitlendiği
görülmektedir. 21. Yüzyılın yeni sosyal çevresi olarak ortaya çıkan sosyal
ağlar birey için aynı zamanda yeni bir algı oluşturmaktadır. Bu bağlamda
bireylerin sosyal ağdaki gerçeklik algısını incelemek bu çalışmanın amacını
oluşturmaktadır. Nicel bir çalışma olan bu araştırma genel tarama modelindedir.
Çalışmanın evrenini, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesindeki lisans öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışmada amaçlı örneklem kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemi, 2660 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmanın değişkenleri Caid analiziyle
çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda,
bağımlı değişken olan öğrencilerin sosyal ağdaki gerçeklik algısının, bağımsız
değişkenlerden (sosyal ağda kızgınlıklarını duygularını ifade etme, sosyal
ağdaki haberlerin inandırıcılığı, sosyal ağda kendileriyle ilgili paylaşım yapmaları,
sosyal ağda başka insanların
yaptığı paylaşımları inandırıcılığı, sosyal ağın faydalı olup olmadığına
yönelik) anlamlı bir şekilde etkilendiği bulunmuştur.
Social networks, which have become part of everyday
life, can affect individuals and societies in positive or negative ways. Today,
with the privileges of tablet and smartphone entering our lives after laptops,
routine jobs such as paying bills, reading books and making shopping have
become possible through the internet. People now spend a long time in stores or
boutiques and the needs they go on the internet at home, in the car, on the
road, picnic and work places can be done with a single button. Sometimes the
use of the Internet has become a necessity beyond preference. It has been
observed that the efforts to determine the effects of social networks on
individuals have intensified and diversified in recent times. The studies
examine the effects of social networking on individuals. Social networks
emerging as the 21st century's new social environment form like a new
perception for the individual. The purpose of this work is to examine the
perception of individuals' reality in the social network. This quantitative
study is the general screening model. The universe of research is the
undergraduate students of Van Yuzuncu Yıl University. In the study, purpose
sample was used. The sample of the study consisted of 2660 students. Variables
of the study were analyzed by Caid analysis. As a result of the study, it was
concluded that the perception of reality in the social network of students,
which is dependent variables is significantly related to the independent
variables (whether they express feelings of anger in the social network,
credibility of the news in the social network, sharing about themselves in the
social network, credibility of sharing by other people in the social network,
found to be affected in some way.
Social network perception of reality Chaid analysis purposeful sampling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |