İnsanlık yaşadığı zaman dilimi içerisinde geçirdiği teknolojik yenilikler sayesinde değişimlere uğramaktadır. Günümüzde başat faktör olarak hayatımızın her alanına dâhil ettiğimiz “internetin” bu değişimde payı büyüktür. İnternet sayesinde kullanıcılar sohbet, oyun, haberleşme ve alışveriş gibi hizmetlere kolaylıkla ulaşabilmektedir. Aynı zamanda geleneksel birçok sosyalizasyon aracı sanal alana aktarılmaktadır. İnternet, bir taraftan kolaylıklar getirdiği gibi bu kolaylıkların yanı sıra aşırı kullanımı sonucundan olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. Özellikle dijital yerlilerde internet kullanım amaçları ve kullanımın sosyal şartlarla yönlendirilmesi, teknoloji zorunluluk ilişkisinde başka alanlarında etkili olabileceğini göstermiştir. Diğer taraftan incelenen dönem açısından ergenlerin hayatında önemli rol oynayan online oyun, bağımlılığı sürecine katkı sağlamaktadır. Çalışmada ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerinin online oyun bağımlılığı araştırılmaktadır. Araştırmada 2015-2016 Eğitim Öğretim Dönemi’nde İstanbul İli Avrupa kıtasında ki Fatih, Bayrampaşa, Bakırköy İlçelerinde bulunan İmam Hatip, Meslek, Anadolu ve Özel Liselerde öğrenimini sürdüren 840 öğrenciye yönelik niceliksel alan araştırması uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analiz ve bulgularına göre, katılımcıların yüzde 1.8’i online oyun bağımlılığı belirtisi gösterirken yüzde 36.7’si ise bağımlılık riski taşımaktadır. Araştırmada katılımcıların beşte biri günde en az iki saat online oyun oynayarak bağımlılık riskini arttırdığı, aile durumu özellikle anne eğitim düzeyi düştükçe bağımlılık düzeyinin arttığı ve katılımcıların online oyun oynamaya harcama yaptığı dikkat çekmektedir. Özellikle erkeklerin kızlara göre daha bağımlı olduğu gözlenmiştir.
Bağımlılık internet oyun online oyun online oyun bağımlılığı
Human beings are experiencing the changes due to
technological innovations in the time period. Nowadays, the main factor
internet that we have included in every aspect of our life as the dominant
factor has a great share in this change. Thanks to the internet, users can
easily access services such as chat, games, communication and shopping. At the
same time, many traditional socialization tools are transferred to the virtual
space. Internet, on the one hand, as well as convenience, results in excessive
use can show results in negative results. Especially in digital natives, the
use of internet and the use of social conditions of technology has shown that
it can be effective in other areas of the relationship between technology
necessity. On the other hand, the online game that plays an important role in
the lives of adolescents in terms of the period examined contributes to the
process of addiction. In this study, online game addiction of students studying
at secondary education institutions is investigated. During the 2015-2016
academic year, a quantitative field survey was conducted for 840 students
studying in Fatih, Bayrampaşa, Bakırköy districts, Imam Hatip, Vocational,
Anatolian and Private High Schools. According to the analysis and findings of
the research data, 1.8 percent of the participants show signs of online gaming
addiction and 36.7 percent of them have addiction risk. In the study, it is
noteworthy that one fifth of the participants increased the risk of addiction
by playing online games for at least two hours a day. It has been observed that
males are more dependent than females.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |