Bu araştırmanın amacı, anne olan erişkin kadınlarda, algılanan ebeveyn reddi ve duygu düzenleme güçlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya 300 kadın kişi katılmış olup katılımcıların yaş ortalaması 43.57±8.03’dir. Katılımcılara Ebeveyn Kabul-Reddi Ölçeği ve Duygu Düzenleme Güçlüğü ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca, katılımcıların yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, medeni durum, gelir düzeyi, ebeveyn gelir düzeyi değişkenlerini değerlendirmek amacıyla sosyodemografik bilgileri alınmıştır. Araştırma değişkenlerinin incelenmesinde istatistiksel veri analizleri (SPSS 23.0) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, algılanan reddin duygu düzenleme güçlükleriyle anlamlı düzeyde ilişkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Bunun yanı sıra sosyoekonomik değişkenlere göre yürütülen analizler sonucunda lisans veya lisansüstü eğitim düzeyindeki bireylerin algıladıkları ebeveyn reddinin eğitim durumu ilköğretim veya ortaöğretim olan bireylere göre daha düşük olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar, bireylerin ebeveynleriyle kurdukları iletişimin türüne ve algıladıkları tutumlara bağlı olarak duygu düzenleme becerileri geliştirebildiklerini göstermektedir.
The aim of this study is to examine the relationship between perceived parental acceptance-rejection levels and their emotion regulation skills in adult women who are mothers. 300 people participated in the study, and the Parental Acceptance-Rejection Scale and Emotion Regulation Difficulties Questionnaire were applied to the participants. In addition, socio-demographic information of the participants was obtained in order to evaluate the variables of age, gender, education level, marital status, income level, and parent income level. Statistical data analysis (SPSS 23.0) was used to analyze the research variables. According to the findings obtained in the study, it was found that there is a significant relationship between the levels of perceived acceptance rejection from parents and emotion regulation. Perceived rejection was significantly associated with emotion regulation difficulties; It was concluded that the perceived rejection from parents significantly predicted the difficulties of emotion regulation. Additionally, it was determined that the perceived parental rejection of the individuals at the undergraduate or graduate education level was lower than the individuals with primary or secondary education. The results show that individuals can develop emotion regulation skills depending on their perception of the type of communication they have with their parents.
emotion regulation emotion socialization parental acceptance rejection
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Kadın ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınıdır.
SAMSUN