It is very important for producers to ensure sustainable production and to create this awareness in producers and consumers. It is very important to share information between the customer and the supplier and to monitor and evaluate the conditions under which the product was produced. In this study, the subcontractors of a company that produces ready-made clothing were selected and the conformity of these enterprises to the social compliance criteria was evaluated. A comprehensive evaluation was made by using the Analytic Hierarchy Process AHP method and expert opinions together in evaluating the performance of subcontractors to provide social compliance data and related sub-data.
Legal requirements and occupational health and safety requirements were found to be the most important social compliance data. In order to achieve improvement, the data obtained should be shared with the contract manufacturing units at specified periods, so that the subcontractors compete among themselves and among each other. At the end of the study, it was emphasized that the products should not be focused only on fashion and dressing, and the importance of the applicability of the production processes. It is thought that the study will contribute to the literature.
Üreticilerin sürdürülebilir üretimi sağlaması, üretici ve tüketicilerde bu bilinci oluşturabilmek oldukça önemlidir. Müşteri-tedarikçi arasındaki bilgi paylaşımı ve ürünün hangi koşullarda üretildiğinin takip edilip değerlendirilmesi oldukça önemlidir. Bu çalışmada hazır giyim üzerine üretim yapan bir firmanın çalıştığı fason işletmeler seçilerek bu işletmelerin sosyal uygunluk kriterlerine uygunluk durumu değerlendirilmiştir. Fason işletmelerin sosyal uygunluk verileri ve ilgili alt verilerini sağlamaya yönelik performanslarının değerlendirilmesinde AHP yöntemi ve uzman görüşleri bir arada kullanılarak kapsamlı bir değerlendirme yapılmıştır. Yasal gereklilikler ve iş sağlığı ve güvenliği en önemli sosyal gereksinim verileri olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin belirlenen periyotlarda fason üretim birimleriyle paylaşılarak fasonların kendi içlerinde ve birbirleri arasında iyileşme sağlayabilmek adına rekabet etmeleri sağlanmalıdır. Çalışma sonunda ürünlere sadece moda ve giyinme odaklı bakmamak gerektiği, üretim süreçlerinin uyguluğunun ne kadar önemli olduğu gerçeği vurgulanmıştır. Çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.