In this study; The socio-economic status, production, marketing, and foreign trade structures of cherry production have been revealed in the eastern Mediterranean region. Research data were obtained from 90 cherry producers in Mersin and Adana provinces through a questionnaire in the 2018-2019 production period. In addition, data on foreign trade structure were collected through questionnaires from 10 exporter companies in Mersin and Adana provinces. It was determined that the average age of the cherry producers was 57.8 years and the average population of the household was 3.4. The average size of the farmland was calculated to be 8.1 decares. The most important risks affecting cherry production are respectively; diseases and pests, increases in input prices, hail, variable and fluctuating product prices, excessive precipitation and problems in marketing. The main marketing problems faced by manufacturers are product quality and losses, low product prices, market structure and uncertainty, and lack of cooperation among producers. It has been determined that the most 0900 Ziraat cherry variety (Napoleon) is exported, the most important market is the Russian Federation, and the delivery is mostly made by the highway. The quality and calibre of the product have been determined as the two most important factors in the formation of the export price. The most important advantages of the rival countries were determined as some discounts and exemptions, logistics advantages and lower production costs.
Bu çalışmada; Doğu Akdeniz bölgesinde kiraz üretiminin sosyo-ekonomik durumu, üretim, pazarlama ve dış ticaret yapıları ortaya konmuştur. Araştırma verileri, 2018-2019 üretim döneminde 90 kiraz üreticisinden anket yoluyla elde edilmiştir. Ayrıca; Dış ticaret yapısına ilişkin veriler Mersin ve Adana illerindeki 10 ihracatçı firmadan anket yoluyla toplanmıştır. Üreticilerin ortalama yaşı 57,8 yıl ve ortalama hanehalkı genişliği 3,4 kişi olarak belirlenmiştir. Ortalama işletme arazisi büyüklüğü 8,1 dekar olarak bulunmuştur. Kiraz üretimini etkileyen en önemli riskler sırasıyla; hastalık ve zararlılar, girdi fiyatlarındaki artışlar, dolu, ürün fiyatlarının değişken ve dalgalı olması, aşırı yağış ve pazarlamada yaşanan sorunlardır. Üreticilerin karşılaştıkları başlıca pazarlama sorunları, ürün kalite ve kayıpları, ürün fiyatının düşük olması, pazar yapısı ve belirsizliği, üreticiler arasında birlikteliğin olmamasıdır. En fazla 0900 Ziraat kiraz çeşidinin (Napolyon) ihraç edildiği, en önemli pazarın Rusya Federasyonu olduğu ve teslimatın çoğunlukla karayolu ile yapıldığı tespit edilmiştir. Ürünün kalite ve kalibresi, ihraç fiyatının oluşmasında en önemli iki unsur olarak tespit edilmiştir. Rakip ülkelerin en önemli avantajları, bazı indirim ve muafiyetler, lojistik avantajlar ve üretim maliyetleri olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tarım Politikaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.