The aim of the study is to investigate the relationship between academic procrastination, academic self-efficacy, and academic achievement. In this context, the data was obtained from 86 senior undergraduates studying at Faculty of Humanities and Social Sciences - Atatürk University in 2020 and was subjected to reqired analyses. The results of the analyses show that there is a negative and significant relationship between academic self-efficacy and academic procrastination; positive and significant realtionship between academic self-efficacy and academic achievement. Morever, the results of the regression analysis show that academic self-efficacy is a predictor factor for academic procrastination and academic achievement. There is not any significant relationship between academic procrastination and academic achievement.
academic procrastination academic self-efficacy academic achievement
Çalışmanın amacı, üniversite öğrencileri arasında akademik erteleme, akademik öz-yeterlik ve akademik başarı değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu bağlamda, 2020 yılında Atatürk Üniversitesi Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 86 son sınıf lisans öğrencisinden internet yoluyla veri toplanmış ve gerekli analizlere tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları akademik öz-yeterlik ile akademik erteleme arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğunu, akademik öz-yeterlik ile akademik başarı arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca regresyon analizi sonuçları akademik öz-yeterliğin, akademik erteleme ve akademik başarı için yordayıcı bir faktör olduğunu göstermektedir. Akademik erteleme ile akademik başarı arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |