Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI

Yıl 2014, , 59 - 68, 31.12.2014
https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.438350

Öz

Ombudsmanlık okuru gazetenin içeriğinde söz sahibi yapmak ve basın
kuruluşlarının şeffaflaşmasını sağlamak için etkili ve önemli bir uygulamadır. Ombudsman
ise, haber kuruluşuna yönelik şikâyetlerin takibini yapan ve içerik
denetiminden okurlar adına sorumlu olan, bağımsız konumdaki kişidir. Bu sunumda
kavramın tanımı, amaçları ve işlevlerinin yanı sıra dünyada ve Türkiye’deki
uygulama biçimlerinden söz edilecektir.

Kaynakça

  • Alemdar, Zeynep (1990). Oyununu Kuralı, Basında Özdenetim, Bilgi Yayınevi, Ankara. Arvas, İbrahim Sena (2011). “Basında Sosyal Sorumluk Anlayışı Bağlamında Günümüz Türkiye’sindeki Özdenetim Uygulamaları”, Erciyes İletişim Dergisi: “akademia”, Cilt (Volume): 2, Sayı (Number): 2, s. 82-92. Atabek, Nejdet (2005). Okur Temsilciliği: Türk Basınında Okur Temsilcisi Köşeleri Üzerine Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir. Atabek, Nejdet (2006). “Gazete Haberlerinde Etik Standartların Yükseltilmesinde Okur Temsilcisinin Rolü”, Küresel İletişim Dergisi, Vol: 4, No:2, s.1–14. Avşar, Zakir (2012). Ombudsman: İyi Yönetilen Türkiye İçin Kamu Hakemi, Hayat, İstanbul. Avşar, Zakir ve Kaya, Elif Emre (2013). Medyanın İffeti, Altınpost, Ankara. Ayten, Adem (2013). “Bir Özdenetim Aracı Medya Etik Konseyi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2013/I, 44, s. 1-17. Büyükbaykal, Güven N. (2004). “Basın Alanında Ombudsman Uygulaması”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, s. 169-175. Demir, Galip (2002). Ombudsman Aranıyor, Ahi Kültürünü Araştırma Yayınları, İstanbul. Demir, Vedat (2006). Medya Etiği, Beta, İstanbul. Girgin, Atilla (2000). Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik’i. İnkılâp Yayınları, İstanbul. Girgin, Atilla (2008). Gazeteciliğin Temel İlkeleri, Der Yayınları, İstanbul. Kongar, Emre (2005). Yaşamın Anlamı, Remzi Kitabevi, İstanbul. Meens, Thom (2010). “Ombudsman: Okur / İzleyici ile Medya Arasındaki Kilit İsim”, içinde Televizyon Haberciliğinde Etik, ed. Bülent Çaplı ve Hakan Tuncel, Fersa Matbaacılık, Ankara, s. 145-159. Özgen, Murat (2003). “Basında Bir Özdenetim Uygulaması Olarak Ombudsman”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: XVI, 2003, s. 27-34. Özgen, Murat (2006). Gazetecinin Etik Kimliği, Set-Sytems Yayıncılık, Genişletilmiş 3. Baskı, İstanbul. Uzun, Ruhdan (2009). İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar, Dipnot, Ankara.
  • İnternet Kaynakları www.po-pon.org.kontakt http://www.rtuk.org.tr/Home/SolMenu/5435#
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yıl 2014 Sayı 1
Yazarlar

Zakir Avşar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Kabul Tarihi 18 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Avşar, Z. (2014). ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI. Ombudsman Akademik(1), 59-68. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.438350
AMA Avşar Z. ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI. OA. Aralık 2014;(1):59-68. doi:10.32002/ombudsmanakademik.438350
Chicago Avşar, Zakir. “ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI”. Ombudsman Akademik, sy. 1 (Aralık 2014): 59-68. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.438350.
EndNote Avşar Z (01 Aralık 2014) ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI. Ombudsman Akademik 1 59–68.
IEEE Z. Avşar, “ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI”, OA, sy. 1, ss. 59–68, Aralık 2014, doi: 10.32002/ombudsmanakademik.438350.
ISNAD Avşar, Zakir. “ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI”. Ombudsman Akademik 1 (Aralık 2014), 59-68. https://doi.org/10.32002/ombudsmanakademik.438350.
JAMA Avşar Z. ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI. OA. 2014;:59–68.
MLA Avşar, Zakir. “ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI”. Ombudsman Akademik, sy. 1, 2014, ss. 59-68, doi:10.32002/ombudsmanakademik.438350.
Vancouver Avşar Z. ÖZDENETİM, SOSYAL SORUMLULUK VE MEDYADA OMBUDSMANLIK UYGULAMALARI. OA. 2014(1):59-68.

Cited By

AN EVALUATION ON READERS REPRESENTATIVE IN TURKEY
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1159065