Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ

Yıl 2018, Sayı: 8, 125 - 140, 30.06.2018

Öz

Üniversiteler, öğrenciler ile üniversite arasındaki uyuşmazlıkların
nasıl yönetileceği konusunda bazen zorlanmaktadır. Üniversitenin sorun çözücü
konumunu teşvik etmek ve iyileştirmek için kampus ombudsmanlığı diğer
mekanizmaların yanında önemli bir alternatif sunabilmektedir. Bazı ülkelerde
öğrenci mağduriyetlerini çözmek için önemli bir mekanizmadır. Bu çalışmanın
amacı, kampus ombudsmanı adlı öğrenci mağduriyeti giderme biriminin
öğrencilerdeki algısını ve kurumun etkinliğini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle
konuyla ilgili genel literatüre değinilmiştir. Sonrasında kampus ombudsmanı
algısı ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerde ölçülmüştür. Mülakat
tekniği kullanılarak gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına göre, kampus
ombudsmanı öğrenciler açısından tercih edilebilir bir kurumdur.

Kaynakça

  • DE NARDIS, Luigi (1966). “Little Man’s Watchdog: The Case of an Ombudsman in Connecticut” The Connecticut State Journal, 33, 2-3. HERRING, Robert A., ve Jack L. Mendleson (1999). Use of Student Ombudsperson to Enhance Communication in University Classes, Journal of Management Education, October, Vol. 23, No. 5. HILL, L.B. (1983). “The Self Perceptions Of Ombudsmen: A Comparative Survey”, in: L. CAIDEN, International Handbook of the Ombudsman: Evolution And Present Function (Westport, CN, Greenwood Press) JANZEN, Fred G. (1971). “A Historical Study Of The Campus Ombudsman In United States Higher Educatıon”, A Dissertatıon In Educatıon, May. KARASAR, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık. KAYGISIZ, Ü. (2016). “Yükseköğretimde Kampus Ombudsmanlığı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research Cilt: 9 Sayı: 43 Volume: 9 Issue: 43 Nisan 2016 April 2016, ss. 1917-1926. LAYDER, Derek (2013). Sosyolojik Araştırma Pratiği, Teori ve Sosyal Araştırmanın İlişkilendirilmesi, çev. Serdar Ünal, Heretik Yayınları, 2013, Ankara. LONDON, H. (1970). “Underground Notes From a Campus Ombudsman”, The Journal of Higher Education, Vol. 41, No. 5 (May), pp. 350- 364. (http://www.jstor.org/stable/1977388. MADDEN, John D. (1967). “The Ombudsman: Protector of the Public” St. John's University Alumni Magazine, 13,pp. 2-9. MCKEE, Christine ve Suzanne Belson (1990). “The Ombudsman In Canadian Universities: And Justice For All,” Studies in Higher Education, 15:2, 197-206. POBLANO, Ralph (1974). Improving College and University Teaching”, Vol. 22, No. 2, Accountability (Spring,1974), pp. 97-99. QUADE, Quentin L.,ve Thomas J. Bennett (1964). "Shield For The Citizen: The Ombudsman in Scandinavia." Modern Age, 8,pp.377-88. ÖZDEN, Kemal (2010). Ombudsman (Kamu Denetçisi) ve Türkiyede’ki Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • REIF, Linda C., (2000). Building Democratic Institutions: The Role of National Human Rights Institutions in Good Governance and Human Rights Protection, 13 HARV. HUM. RTS. J. 1, 2.
  • REIF, Linda C., (2004). The Ombudsman, Good Governance And The International Human Rights System, International Studies in Human Rights VOLUME 79. SHELTON, Robert L. (2000). “The Institutional Ombudsman: A University Case Study”, Negotiation Journal January, Volume 16, Issue 1,pp. 81-98. SPECK, David G. (1971). Ombudsman On Campus: A Review Clearing House On Higher Education, Washington, D.C.PUB, Jan 71,Currents '71 n1. STIEBER, C. (1987). “Variation On A Classical Theme: The Academic Ombudsman In The United States”, Occasional Paper 38 (Edmonton, International Ombudsman Institute). STUHMCKE, Anita (2001). “Grievance Handling in Australian Universities: The Case Of The University Ombudsman And The Dean Of Students”, Journal of Higher Education Policy and Management, 23:2, 181-189. TEKİN, Hasan Hüseyin (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme, Sosyoloji Dergisi, Cilt 3, Sayı 13, s. 101-116. WERNER, Ray 0. (1967). "Educational Tyrannyand The Ombudsman: Protecting Pupils and Teachers." School and Society, 95,pp.391-92. http://www.ombuds.siu.edu (e.t. 23.02.2017)
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 2017 Yılı 8. Sayı
Yazarlar

Ümmühan Kaygısız 0000-0003-0418-0144

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Kaygısız, Ü. (2018). ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ. Ombudsman Akademik(8), 125-140.
AMA Kaygısız Ü. ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ. OA. Haziran 2018;(8):125-140.
Chicago Kaygısız, Ümmühan. “ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Ombudsman Akademik, sy. 8 (Haziran 2018): 125-40.
EndNote Kaygısız Ü (01 Haziran 2018) ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ. Ombudsman Akademik 8 125–140.
IEEE Ü. Kaygısız, “ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ”, OA, sy. 8, ss. 125–140, Haziran 2018.
ISNAD Kaygısız, Ümmühan. “ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Ombudsman Akademik 8 (Haziran 2018), 125-140.
JAMA Kaygısız Ü. ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ. OA. 2018;:125–140.
MLA Kaygısız, Ümmühan. “ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ”. Ombudsman Akademik, sy. 8, 2018, ss. 125-40.
Vancouver Kaygısız Ü. ÜNİVERSİTELERDE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜMÜ ARACI OLARAK KAMPUS OMBUDSMANLIĞI: ÖĞRENCİLERİN ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ANALİZ. OA. 2018(8):125-40.