Üniversiteler, öğrenciler ile üniversite arasındaki uyuşmazlıkların
nasıl yönetileceği konusunda bazen zorlanmaktadır. Üniversitenin sorun çözücü
konumunu teşvik etmek ve iyileştirmek için kampus ombudsmanlığı diğer
mekanizmaların yanında önemli bir alternatif sunabilmektedir. Bazı ülkelerde
öğrenci mağduriyetlerini çözmek için önemli bir mekanizmadır. Bu çalışmanın
amacı, kampus ombudsmanı adlı öğrenci mağduriyeti giderme biriminin
öğrencilerdeki algısını ve kurumun etkinliğini ortaya koymaktır. Çalışmada öncelikle
konuyla ilgili genel literatüre değinilmiştir. Sonrasında kampus ombudsmanı
algısı ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerde ölçülmüştür. Mülakat
tekniği kullanılarak gerçekleştirilen çalışma sonuçlarına göre, kampus
ombudsmanı öğrenciler açısından tercih edilebilir bir kurumdur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2017 Yılı 8. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 8 |