Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER

Yıl 2021, Sayı: 15, 13 - 41, 27.01.2022

Öz

Öz
Bürokrasinin etkinliği ve verimliliği konusundaki ideolojik bakış açısı günümüzde bile oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Çünkü ideolojiler çağı son buldu iddialarına rağmen halen daha insanların hareketlerine yön veren değerler taşıdıkları ve siyaseti önemli ölçüde etkiledikleri açıktır. Ayrıca bu etki sadece güncel bir etki olmayıp geçmişten gelen düşüncelerin günümüze yansıması şeklinde olmaktadır. ABD. kamu yönetiminin geldiği nokta bakımından liberal düşünürlerin fikirleri oldukça etkili olmuştur. Aynı hususun eski Sovyetler Birliği açısından da geçerli olduğunu söylemek gerekir. Hatta etkinlik ve verimliliğe gereken önem verilmediği için bu ülkenin 1991 yılında yıkıldığı söylenebilir. Bürokrasinin verimsiz görüldüğü kapitalist ülkelerde piyasa mekanizması devreye girdiği için sistem bakımından ekonomik bir çöküntü yaşanma riski azdır. Oysa devlet planlamacılığının hakim olduğu bir ekonomik modelde istesenizde bürokrasiyi azaltmanız ve karar alımında etkisini sınırlamanız mümkün değildir. İşte bu nedenden dolayı katı planlamacılığın hakim olduğu ülkelerde ekonomik etkinlik gittikçe azalır ve siyasi sistemin sürekliliği tehlikeye girer.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR Ammons, D.N. (1985), “Cotnmon Barriers to Productivity Improvement in Local Governments”, Public Productivity Review, 9 (4), 293-310.
  • Anderson, W.F., Newland, C.A., Stillman, R.J., II, (1983), The Effective Local Government Manager, International City Management Association, Washington, D.C.
  • Atiyas, İ., Sayın, Ş. (2000), "Devletin Mali ve Performans Saydamlığı”, Kamu Mâliyesinde Saydamlık, Tesev Yayım, İstanbul.
  • Balk, W.L. (1984), Productivity in Government: A Legislative Focus”, Public Productiviyt Review, 8 (2), 148-161.
  • Ball, A. ve Peters, G. (2007), Çağdaş Siyaset ve Yönetim, 1. Basım, Yayın Odası, İstanbul.
  • Bendix, R. (1950), “Socialism and the Theory of Bureaucracy”, The Canadian Journal of Economics and Political Science, Vol. 16, No. 4.
  • Berman, E. (1994). Implementing TQM in State Governments: a Survey, State and Local Government Review, 26 (1) : 46-53.
  • Berman, E. (1998). Productivity in Public and Nonprofit Organizations, Sage Publications Thousand Oaks.CA.
  • Bouckaert, G.( 1992), “Public Productivity in Retrospective”, Public Productivity Handbook, edit. Marc Holzer, Marcel Dekker Inc. New York.
  • Brynard, D.J.( 1995), “Combating Red Tape in the Public Sector”, International Journal of Public Sector Management, 8,(4).
  • Chackerian, R. (1996) “Reorganizasyon of State Governments: 1900-1985”, Journal of Public Administration Research and Theory, 6 (l):25-47.
  • Chaiken, J.M., Burns,W. (1978). Improving Station Locations and Dispatching Practices in Fire Departments: A Guide for Fire
  • Chiefs and Local Government Executives, U.S. Department of Housing and Urban Development, Washington, D.C.
  • Chi. K. (1992) “Trends in Executive Reorganization”, Spectrum: The Council of State Governments, 65 (2) : 33-40.
  • Çevikbaş, Rafet, (2014), “Bürokrasi Kuramı ve Yönetsel İşlevi”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:2, Aralık 2014.
  • Donaldson, L. (1985), In Defence of Organisation Theory: A Reply to the Critics, Cambridge University Pres. Cambridge.
  • Downs, G.W., Larkey, P.D. (1986) The Search for Government Efficiency, Random House, New York.
  • Downs, G.W., Larkey, P.D.(1986), The Search for Government Efficiency, Random House, New York.
  • Drucker, P.F. (1980),”The Deadly Sins in Public Administration”, Public Administration Review, 40 (2).
  • Drucker, P.F. (1992) Etkin Yöneticilik, çev.A. Özden, N.Tunalı, Eti Yayınları, İstanbul.
  • Ergun, Turgay, (1997), “Postmodernizm ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, C. 30(4).
  • Eryılmaz, B.(2002), Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Fainstein, N.I., Fainstein, S.S. (1972). “Innovation in Urban Bureaucracies”, American Behevioral Scientist, 15 (4).
  • Garnett, J. (1980). Rcorganizing State Government: The Executive Branch, Westview Pres, Boulder, CO. Gladden, E.N.(1972), A History of Public Administration, Vol. 1. Frank Cass, London.
  • Gören, İ. (2000), “Kamu Mali Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması ve Denetim”, Parlamento ve Sayıştay Denetimi, Tesev Yayını, İstanbul.
  • Gümüş, B. (2011), “Bürokratik Aygıt”, Siyaset Biliminde Kuram-Yöntem-Güncel Yaklaşımlar, (Edit. Baran Dural), Kriter Yayınları, İstanbul.

Socialist and Liberal Views on the Efficiency of Bureaucracy

Yıl 2021, Sayı: 15, 13 - 41, 27.01.2022

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKLAR Ammons, D.N. (1985), “Cotnmon Barriers to Productivity Improvement in Local Governments”, Public Productivity Review, 9 (4), 293-310.
  • Anderson, W.F., Newland, C.A., Stillman, R.J., II, (1983), The Effective Local Government Manager, International City Management Association, Washington, D.C.
  • Atiyas, İ., Sayın, Ş. (2000), "Devletin Mali ve Performans Saydamlığı”, Kamu Mâliyesinde Saydamlık, Tesev Yayım, İstanbul.
  • Balk, W.L. (1984), Productivity in Government: A Legislative Focus”, Public Productiviyt Review, 8 (2), 148-161.
  • Ball, A. ve Peters, G. (2007), Çağdaş Siyaset ve Yönetim, 1. Basım, Yayın Odası, İstanbul.
  • Bendix, R. (1950), “Socialism and the Theory of Bureaucracy”, The Canadian Journal of Economics and Political Science, Vol. 16, No. 4.
  • Berman, E. (1994). Implementing TQM in State Governments: a Survey, State and Local Government Review, 26 (1) : 46-53.
  • Berman, E. (1998). Productivity in Public and Nonprofit Organizations, Sage Publications Thousand Oaks.CA.
  • Bouckaert, G.( 1992), “Public Productivity in Retrospective”, Public Productivity Handbook, edit. Marc Holzer, Marcel Dekker Inc. New York.
  • Brynard, D.J.( 1995), “Combating Red Tape in the Public Sector”, International Journal of Public Sector Management, 8,(4).
  • Chackerian, R. (1996) “Reorganizasyon of State Governments: 1900-1985”, Journal of Public Administration Research and Theory, 6 (l):25-47.
  • Chaiken, J.M., Burns,W. (1978). Improving Station Locations and Dispatching Practices in Fire Departments: A Guide for Fire
  • Chiefs and Local Government Executives, U.S. Department of Housing and Urban Development, Washington, D.C.
  • Chi. K. (1992) “Trends in Executive Reorganization”, Spectrum: The Council of State Governments, 65 (2) : 33-40.
  • Çevikbaş, Rafet, (2014), “Bürokrasi Kuramı ve Yönetsel İşlevi”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:2, Aralık 2014.
  • Donaldson, L. (1985), In Defence of Organisation Theory: A Reply to the Critics, Cambridge University Pres. Cambridge.
  • Downs, G.W., Larkey, P.D. (1986) The Search for Government Efficiency, Random House, New York.
  • Downs, G.W., Larkey, P.D.(1986), The Search for Government Efficiency, Random House, New York.
  • Drucker, P.F. (1980),”The Deadly Sins in Public Administration”, Public Administration Review, 40 (2).
  • Drucker, P.F. (1992) Etkin Yöneticilik, çev.A. Özden, N.Tunalı, Eti Yayınları, İstanbul.
  • Ergun, Turgay, (1997), “Postmodernizm ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, C. 30(4).
  • Eryılmaz, B.(2002), Bürokrasi ve Siyaset, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Fainstein, N.I., Fainstein, S.S. (1972). “Innovation in Urban Bureaucracies”, American Behevioral Scientist, 15 (4).
  • Garnett, J. (1980). Rcorganizing State Government: The Executive Branch, Westview Pres, Boulder, CO. Gladden, E.N.(1972), A History of Public Administration, Vol. 1. Frank Cass, London.
  • Gören, İ. (2000), “Kamu Mali Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması ve Denetim”, Parlamento ve Sayıştay Denetimi, Tesev Yayını, İstanbul.
  • Gümüş, B. (2011), “Bürokratik Aygıt”, Siyaset Biliminde Kuram-Yöntem-Güncel Yaklaşımlar, (Edit. Baran Dural), Kriter Yayınları, İstanbul.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm 15. SAYI
Yazarlar

Namık Kemal Öztürk 0000-0002-7264-4791

Erken Görünüm Tarihi 21 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2022
Kabul Tarihi 21 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Öztürk, N. K. (2022). BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER. Ombudsman Akademik, 8(15), 13-41.
AMA Öztürk NK. BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER. OA. Ocak 2022;8(15):13-41.
Chicago Öztürk, Namık Kemal. “BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER”. Ombudsman Akademik 8, sy. 15 (Ocak 2022): 13-41.
EndNote Öztürk NK (01 Ocak 2022) BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER. Ombudsman Akademik 8 15 13–41.
IEEE N. K. Öztürk, “BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER”, OA, c. 8, sy. 15, ss. 13–41, 2022.
ISNAD Öztürk, Namık Kemal. “BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER”. Ombudsman Akademik 8/15 (Ocak 2022), 13-41.
JAMA Öztürk NK. BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER. OA. 2022;8:13–41.
MLA Öztürk, Namık Kemal. “BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER”. Ombudsman Akademik, c. 8, sy. 15, 2022, ss. 13-41.
Vancouver Öztürk NK. BÜROKRASİNİN VERİMLİLİĞİ HAKKINDA SOSYALİST VE LİBERAL GÖRÜŞLER. OA. 2022;8(15):13-41.