Bu çalışmada, Bingöl ili merkez
ilçedeki hanehalklarının kırmızı et ve et ürünleri tüketim alışkanlıkları ile
bunları etkileyen faktörlerle birlikte, Bingöl ili merkez ilçedeki
hanehalklarının gelir seviyeleri, gıda harcamaları, kırmızı et tüketim miktarları,
kırmızı et satın alımına ilişkin karar alma ve satın alma süreçleri ele
alınmıştır. Örnek hacminin belirlenmesinde oransal örnekleme yöntemi
kullanılmış ve örnek hacmi 175 olarak hesaplanmıştır. Veriler, tesadüfi olarak
seçilmiş olan bireylerden yüz yüze yapılan anketlerle toplanmıştır. Değişkenler
arası ilişkilerin istatistiksel olarak anlamlılığının değerlendirilmesinde
ki-kare testi (χ2) ve F-testinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre; hanehalklarında kırmızı etin tüketilme oranı %88 olarak
saptanmış, kırmızı et tüketim durumuyla gelir seviyesi arasında anlamlı
ilişkiler bulunmuştur (P<0.05). Hanehalklarının kırmızı et tüketim sıklığını
değiştiren en önemli neden %35.6 ile mevsim olarak belirlenmiştir.
Hanehalklarının kırmızı eti tercih etme nedenleri arasında “lezzet” faktörü
(%48.9) öne çıkmaktadır.
In this study consumption habits of meat
and meat products and the factors influencing them are investigated for households in the central
province of Bingol. Level of the household
income spending on food, quantities of red meat consumption, decision-making
and purchasing processes regarding red meat are put forward. In the
determination of sample size, proportional sampling method was used and the
sample size was calculated as 175. Data were collected through face to face interviews with randomly selected individuals using a
structured questionnarie. Chi-square test (χ2) and F-test were used in assessing the statistical
significance of the relationship between variables. According to the survey; it
was found that 88% of the participants consumed meat. Significant correlations
were found between red meat consumption state and income level (P<0.05).
Season, with 35.6%, is defined to be the most important reason that raises the
red meat consumption frequency of households. “Being
delicious” factor is found to be largely effective (48.9%) in red meat
preference of households.
Bölüm | Tarım Ekonomisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 32 Sayı: 2 |