Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Algoritma ve Programlama Dersinin Matematik Öğretmen Adayları Perspektifinden Değerlendirilmesi

Yıl 2023, , 1101 - 1048, 31.12.2023
https://doi.org/10.7822/omuefd.1298139

Öz

Programlama becerisi 21. yüzyıl becerileri arasında öne çıkan becerilerden biridir. Yükseköğrenim Kurulu tarafından, 2018-2019 yılı itibariyle eğitim fakülteleri ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programlarına dahil edilen Algoritma ve Programlama dersi ile matematik öğretmen adaylarının programlama becerilerini geliştirmeleri hedeflenmiştir. Bu bağlamda, çalışma eğitim fakültelerinde güncellenmiş müfredatla birlikte Algoritma ve Programlama Dersi ile ilgili öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Aynı zamanda dersin öğretmen adaylarının teknoloji, matematiksel beceriler, matematiksel düşünme, analitik düşünme gibi becerilerine olan katkılarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Programlama ile doğrudan ilişkisi olmamasına rağmen, Algoritma ve Programlama dersi ilköğretim matematik eğitimi programında zorunlu dersler listesinde yer almaktadır. Bu derse ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini almak ve dersin etkililiğini sorgulamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen matematik öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğretmen adaylarının Algoritma ve Programlama dersine karşı olumlu görüşe sahip olup, dersin teknoloji kullanım becerisini artırdığı, matematiği eğlenceli hale getirdiği, dijital matematik anlayışlarını geliştirdiği ve yaratıcı düşünme ile analitik düşünme gibi becerileri geliştirdiği yönünde görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak, dersin ilköğretim matematik eğitimi programlarında verilmesinin uygun olduğu, matematik öğretmen adaylarının kolaylıkla edinebileceği bir kazanım olduğu, öğretmen adaylarının düşünme becerilerini, teknolojik yeterliliklerini ve farklı öğretim yöntemleri konusundaki farkındalıklarını artırdığı düşünülmektedir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Çalışmaya katılımcı olarak iştirak eden öğretmen adaylarına teşekkür ederiz

Kaynakça

  • Agbo, F. J., Oyelere, S. S., Suhonen, J., & Adewumi, S. (2019, Kasım). A systematic review of computational thinking approach for programming education in higher education institutions. Proceedings of the 19th Koli Calling International Conference on Computing Education Research (pp. 1-10)
  • Akçay, A., & Çoklar, A. N. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2163-2176.
  • Akıncı, M., & Dübüş, M. (2022). Ortaokul matematik öğretmenlerinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı hakkındaki görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2022), 1-14.
  • Akkaya, A. ve Öztürk, G. (2020). Algoritma yazma ve öğrenimi hakkında meslek yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(1), 367-380.
  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Alsancak Sırakaya, D. (2019). Programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(2), 575-590. Arabacıoğlu, T., Bülbül, H. İ., & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. Akademik Bilişim, 2007, 193-197.
  • Arslan, K. ve Akçelik, M. (2019). Programlama eğitiminde Scratch’ın kullanılması: Öğretmen adaylarının tutum ve algıları. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 3(1), 41-61.
  • Ayalew, Y., Tshukudu, E., & Lefoanea, M. (2018). Factors affecting programming performance of first year students at a University in Botswana. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 22(3), 363-373.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli eğitim dergisi, 149(1), 26-31.
  • Barak, M., & Assal, M. (2018). Robotics and STEM learning: students’ achievements in assignments according to the P3 Task Taxonomy—practice, problem solving, and projects. International Journal of Technology and Design Education, 28, 121-144.
  • Benli, K. S., & Tek, F. B. (2021). Programlamaya giriş dersini alan öğrencilerin programlama öz yeterlilik algilarinin ve programlamaya bakış açılarının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 9(3), 328-347.
  • Cevahir, H., & Özdemir, M. (2017). Programlama öğretiminde karşılaşılan zorluklara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Cline, K., Fasteen, J., Francis, A., Sullivan, E., & Wendt, T. (2020). Integrating programming across the undergraduate mathematics curriculum. Primus, 30(7), 735-749.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M., & Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Durak, H. Y., & Şahin, Z. (2018). Kodlama eğitiminin öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliliklerinin geliştirmesine katkısının incelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 55-67.
  • Fesakis, G., & Serafeim, K. (2009). Influence of the familiarization with” scratch” on future teachers’ opinions and attitudes about programming and ICT in education. Acm SIGCSE Bulletin, 41(3), 258-262.
  • Gökoğlu, S. (2017). Programlama eğitiminde algoritma algısı: Bir metafor analizi. Cumhuriyet International Journal of Education, CIJE, 6(1), 1-14.
  • Göksoy, S. ve Yılmaz, İ. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 178-196.
  • Göncü, A., Çetin, İ. ve Şendurur, P. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 301-321.
  • Kong, S. C., & Kwok, W. Y. (2022). From mathematical thinking to computational thinking: Use scratch programming to teach concepts of prime and composite numbers. Proceedings of 29th International Conference on Computers in Education Conference içinde. Asia-Pacific Society for Computers in Education (s. 549-558).
  • Korkmaz, Ö. (2012). The impact of critical thinking and logico-mathematical intelligence on algorithmic design skills. Journal of Educational Computing Research, 46(2), 173-193.
  • Leonard, J., Buss, A., Gamboa, R., Mitchell, M., Fashola, O. S., Hubert, T., & Almughyirah, S. (2016). Using robotics and game design to enhance children’s self-efficacy, STEM attitudes, and computational thinking skills. Journal of Science Education and Technology, 25, 860-876.
  • McMillan, J. H. (2012). Educational Research Fundamentals for the Consumer (6. Baskı) Boston: Pearson. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd Ed.). London: Sage Publications.
  • Oh, M. J. (2017). Non-Major Students’ Perceptions of Programming Education Using the Scratch Programming Language. The Journal of Korean Association of Computer Education, 20(1), 1-11.
  • Ouahbi, I., Kaddari, F., Darhmaoui, H., Elachqar, A., & Lahmine, S. (2015). Learning basic programming concepts by creating games with scratch programming environment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 1479-1482.
  • Öztürk, S. & Alper, A. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 13-26.
  • Özyurt, Ö., & Özyurt, H. (2015). Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz-yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 51-67.
  • Pala, F. K. ve Mıhcı Türker, P. (2018). Öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(1), 116-134.
  • Pinto, A., & Escudeiro, P. (2014). The use of Scratch for the development of 21st century learning skills in ICT. In Information Systems and Technologies (CISTI), 2014 9th Iberian Conference on IEEE, 1-4.
  • Saygıner, Ş., & Tüzün, H. (2017). Programlama eğitiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 78-90.
  • Sayın, Z., & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3(5), 1-13.
  • Sebetci, Ö. & Aksu, G. (2014). Öğrencilerin mantiksal ve analitik düşünme becerilerinin programlama dilleri başarisina etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (25), 65-83
  • Shin, S., & Park, P. (2014). A study on the effect affecting problem solving ability of primary students through the scratch programming. Advanced Science and Technology Letters. 59,117-120. https://doi.org/10.14257/ astl.2014.59.27
  • Şahin, H., Korkmaz, Ö., Çakır, R., & Erdoğmuş, F. U. (2019). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin kodlamaya dönük tutumları, öz-yeterlilikleri ve kodlama öğretimi için kullanıkları yöntemler. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(2), 1-16.
  • Taylor, M., Harlow, A., & Forret, M. (2010). Using a computer programming environment and an interactive whiteboard to investigate some mathematical thinking. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 8, 561-570. [Çevrim-içi:10.1016/j.sbspro.2010.12.078, Erişim tarihi: 04.10.2022].
  • Uzun A. ve Baltalı, S. (2020). Programlama öğretiminde kullanılabilecek yazılımlara ilişkin öğretmen görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-156.
  • Yıldız, A. G. M., Çiftçi, E., & Karal, H. (2017). Bilişimsel düşünme ve programlama. H.F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, A. İşman (Ed.), Eğitim teknolojileri okumaları içinde (75-86). Ankara: Sakarya Üniversitesi-TOJET.
  • Yılmaz, F., & Çakır, H. (2019). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin programlama başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 416-437.
  • YÖK (2018). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. 15 Kasım 2022 tarihinde https://www.yok.gov.tr sitesinden erişilmiştir.

Evaluating the Algorithm and Programming Course from the Perspective of Pre-Service Mathematics Teachers

Yıl 2023, , 1101 - 1048, 31.12.2023
https://doi.org/10.7822/omuefd.1298139

Öz

Programming skill is seen as one of the 21st-century skills. For pre-service teachers to acquire this skill, the Council of Higher Education in Türkiye included the Algorithm and Programming course in the education faculties as of the 2018-2019 academic year. In this context, it was aimed to get the opinions of pre-service teachers about the Algorithm and Programming Course, which was started to be given with the renewed curriculum. It was also aimed to reveal the contributions of the course to pre-service teachers in terms of technology, mathematical skill improvement, mathematical thinking, analytical thinking, etc. In mathematics education departments, although it is not directly related to programming such as computer engineering and information technologies, this course was listed as one of the required courses. Accordingly, it has become a necessity to get the opinions of the pre-service teachers and question the effectiveness of the course. A case study, one of the qualitative research methods was used. The participants were reached with the criterion sampling method and were interviewed using a semi-structured interview form. The data obtained from the interviews were analyzed with the content analysis method. As per the research findings, pre-service teachers expressed a positive opinion of the Algorithm and Programming course. They highlighted its role in enhancing their technology skills, making mathematics more enjoyable, fostering a deeper understanding of digital mathematics, and cultivating skills such as creative and analytical thinking. In conclusion, the appropriateness of offering the course in mathematics education departments is affirmed. It is considered an easily attainable course for mathematics pre-service teachers, contributing to the enhancement of their cognitive abilities, technological proficiency, and awareness of diverse teaching methodologies.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Agbo, F. J., Oyelere, S. S., Suhonen, J., & Adewumi, S. (2019, Kasım). A systematic review of computational thinking approach for programming education in higher education institutions. Proceedings of the 19th Koli Calling International Conference on Computing Education Research (pp. 1-10)
  • Akçay, A., & Çoklar, A. N. (2018). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin algılanan öz yeterliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2163-2176.
  • Akıncı, M., & Dübüş, M. (2022). Ortaokul matematik öğretmenlerinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programı hakkındaki görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2022), 1-14.
  • Akkaya, A. ve Öztürk, G. (2020). Algoritma yazma ve öğrenimi hakkında meslek yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22(1), 367-380.
  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Alsancak Sırakaya, D. (2019). Programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(2), 575-590. Arabacıoğlu, T., Bülbül, H. İ., & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. Akademik Bilişim, 2007, 193-197.
  • Arslan, K. ve Akçelik, M. (2019). Programlama eğitiminde Scratch’ın kullanılması: Öğretmen adaylarının tutum ve algıları. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 3(1), 41-61.
  • Ayalew, Y., Tshukudu, E., & Lefoanea, M. (2018). Factors affecting programming performance of first year students at a University in Botswana. African Journal of Research in Mathematics, Science and Technology Education, 22(3), 363-373.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli eğitim dergisi, 149(1), 26-31.
  • Barak, M., & Assal, M. (2018). Robotics and STEM learning: students’ achievements in assignments according to the P3 Task Taxonomy—practice, problem solving, and projects. International Journal of Technology and Design Education, 28, 121-144.
  • Benli, K. S., & Tek, F. B. (2021). Programlamaya giriş dersini alan öğrencilerin programlama öz yeterlilik algilarinin ve programlamaya bakış açılarının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 9(3), 328-347.
  • Cevahir, H., & Özdemir, M. (2017). Programlama öğretiminde karşılaşılan zorluklara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu içinde, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Cline, K., Fasteen, J., Francis, A., Sullivan, E., & Wendt, T. (2020). Integrating programming across the undergraduate mathematics curriculum. Primus, 30(7), 735-749.
  • Çatlak, Ş., Tekdal, M., & Baz, F. Ç. (2015). Scratch yazılımı ile programlama öğretiminin durumu: Bir doküman inceleme çalışması. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 4(3), 13-25.
  • Durak, H. Y., & Şahin, Z. (2018). Kodlama eğitiminin öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliliklerinin geliştirmesine katkısının incelenmesi. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 55-67.
  • Fesakis, G., & Serafeim, K. (2009). Influence of the familiarization with” scratch” on future teachers’ opinions and attitudes about programming and ICT in education. Acm SIGCSE Bulletin, 41(3), 258-262.
  • Gökoğlu, S. (2017). Programlama eğitiminde algoritma algısı: Bir metafor analizi. Cumhuriyet International Journal of Education, CIJE, 6(1), 1-14.
  • Göksoy, S. ve Yılmaz, İ. (2018). Bilişim teknolojileri öğretmenleri ve öğrencilerinin robotik ve kodlama dersine ilişkin görüşleri. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 178-196.
  • Göncü, A., Çetin, İ. ve Şendurur, P. (2020). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinin kodlama eğitimine yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 301-321.
  • Kong, S. C., & Kwok, W. Y. (2022). From mathematical thinking to computational thinking: Use scratch programming to teach concepts of prime and composite numbers. Proceedings of 29th International Conference on Computers in Education Conference içinde. Asia-Pacific Society for Computers in Education (s. 549-558).
  • Korkmaz, Ö. (2012). The impact of critical thinking and logico-mathematical intelligence on algorithmic design skills. Journal of Educational Computing Research, 46(2), 173-193.
  • Leonard, J., Buss, A., Gamboa, R., Mitchell, M., Fashola, O. S., Hubert, T., & Almughyirah, S. (2016). Using robotics and game design to enhance children’s self-efficacy, STEM attitudes, and computational thinking skills. Journal of Science Education and Technology, 25, 860-876.
  • McMillan, J. H. (2012). Educational Research Fundamentals for the Consumer (6. Baskı) Boston: Pearson. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis (2nd Ed.). London: Sage Publications.
  • Oh, M. J. (2017). Non-Major Students’ Perceptions of Programming Education Using the Scratch Programming Language. The Journal of Korean Association of Computer Education, 20(1), 1-11.
  • Ouahbi, I., Kaddari, F., Darhmaoui, H., Elachqar, A., & Lahmine, S. (2015). Learning basic programming concepts by creating games with scratch programming environment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 1479-1482.
  • Öztürk, S. & Alper, A. (2019). Programlama öğretimindeki ters-yüz öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgisayara yönelik tutumuna ve kendi kendine öğrenme düzeylerine etkisi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 13-26.
  • Özyurt, Ö., & Özyurt, H. (2015). Bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamaya karşı tutum ve programlama öz-yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(1), 51-67.
  • Pala, F. K. ve Mıhcı Türker, P. (2018). Öğretmen adaylarının programlama eğitimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(1), 116-134.
  • Pinto, A., & Escudeiro, P. (2014). The use of Scratch for the development of 21st century learning skills in ICT. In Information Systems and Technologies (CISTI), 2014 9th Iberian Conference on IEEE, 1-4.
  • Saygıner, Ş., & Tüzün, H. (2017). Programlama eğitiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 78-90.
  • Sayın, Z., & Seferoğlu, S. S. (2016). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim Konferansı, 3(5), 1-13.
  • Sebetci, Ö. & Aksu, G. (2014). Öğrencilerin mantiksal ve analitik düşünme becerilerinin programlama dilleri başarisina etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13 (25), 65-83
  • Shin, S., & Park, P. (2014). A study on the effect affecting problem solving ability of primary students through the scratch programming. Advanced Science and Technology Letters. 59,117-120. https://doi.org/10.14257/ astl.2014.59.27
  • Şahin, H., Korkmaz, Ö., Çakır, R., & Erdoğmuş, F. U. (2019). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin kodlamaya dönük tutumları, öz-yeterlilikleri ve kodlama öğretimi için kullanıkları yöntemler. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 38(2), 1-16.
  • Taylor, M., Harlow, A., & Forret, M. (2010). Using a computer programming environment and an interactive whiteboard to investigate some mathematical thinking. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 8, 561-570. [Çevrim-içi:10.1016/j.sbspro.2010.12.078, Erişim tarihi: 04.10.2022].
  • Uzun A. ve Baltalı, S. (2020). Programlama öğretiminde kullanılabilecek yazılımlara ilişkin öğretmen görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-156.
  • Yıldız, A. G. M., Çiftçi, E., & Karal, H. (2017). Bilişimsel düşünme ve programlama. H.F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, A. İşman (Ed.), Eğitim teknolojileri okumaları içinde (75-86). Ankara: Sakarya Üniversitesi-TOJET.
  • Yılmaz, F., & Çakır, H. (2019). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin programlama başarılarını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 9(2), 416-437.
  • YÖK (2018). Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. 15 Kasım 2022 tarihinde https://www.yok.gov.tr sitesinden erişilmiştir.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nilgün Günbaş 0000-0003-2578-3083

Şükrü İlgün 0000-0002-2842-2032

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Kabul Tarihi 19 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Günbaş, N., & İlgün, Ş. (2023). Algoritma ve Programlama Dersinin Matematik Öğretmen Adayları Perspektifinden Değerlendirilmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 42(2), 1101-1048. https://doi.org/10.7822/omuefd.1298139