Üstün yetenekli çocukları olan anne babaların çocuklarının eğitimine rehberlik etmelerine yönelik
algılarına ilişkin durumu belirlemek amacıyla böyle bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, 2008-2009
öğretim yılında çocukları Adana Bilim ve Sanat Merkezi‟ne devam etmeye hak kazanan toplam doksan dört
anne babanın görüşlerinden elde edilen veriler üzerinde çalışılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak anket
kullanılmıştır.
Anne babalar çocuklarını akademik başarılarını göz önünde bulundurmadan sevme, yeteneklerini kişisel
yararlarına olduğu kadar toplum yararına kullanmayı öğretme, zihinsel gelişimin yanısıra toplumsal ve
fiziksel gelişimi özendirmede kendilerini yeterli bulmaktadır. Bunun yanı sıra, ilgi alanlarını keşfetme ve
geliştirmede onlara yeterince materyal sağlama, sorularına sabırla yanıt verme açılarından kendilerini yeterli
buldukları ancak, çocuklarının ilgi ve yeteneklerini geliştirmede; hobilerini uygulayacağı ve sergileyeceği yer
bulma, kendi hobilerini öğretme, gezi, ders ve etkinliklere götürmede yetersiz kaldıkları sonuçları elde
edilmiştir. Bununla birlikte, anne babaların çocuklarının eğitimine rehberlik etmelerine yönelik algıları
arasında eğitim durumlarına, mesleklerine, yaşlarına, anne ya da baba oluşlarına göre anlamlı fark
bulunmamıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda, üstün yetenekli çocukları olan anne babalara, üstün
yetenekli çocukların özellikleri ve gereksinimleri tanıtılmalı ve çocuklarının yetenek alanlarını belirleme ve
gelişmesini sağlamaya yönelik günlük yaşamlarında uygulayabilecekleri beceriler kazandırılmalıdır.
Üstün Yetenekli Çocuklar Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Anne-Babalar.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 33 Sayı: 1 |