STEM eğitim yaklaşımı, STEM disiplinlerindeki gerçek yaşam
problemlerine odaklanmaktadır. Mühendislik tasarım süreci STEM eğitim
yaklaşımında uygulanabilecek yöntemlerden birisidir. Bu çalışmanın amacı
“Karışımların Ayrıştırılması” konusunda mühendislik tasarım süreci kullanılarak
geliştirilen STEM etkinliğine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma
nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasına göre yürütülmüştür. Çalışmanın
örneklemini, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Doğu Karadeniz Bölgesi’nin iç
kesiminde bulunan bir köy okulunun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 13 öğrenci
(5 erkek ve 8 kız) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Etkinlik sonunda öğrencilerle
yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi
ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin tasarımlarını yaparken birtakım
zorluklar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte etkinliklerin
öğrencilere birçok alanda olumlu özellikler kazandırdığı, etkinlikler sırasında
öğrencilerin çok eğlendikleri ve derse karşı ilgilerinin arttığı sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca, görüşmelerden elde edilen sonuçlar, STEM etkinliğinin öğrencilerde;
iş birliği, eleştirel düşünebilme, problem çözebilme, yaratıcılık, özgüven gibi
21.yüzyıl becerilerine katkı sağladığını ortaya koymuştur.
STEM eğitimi Karışımların ayrıştırılması Mühendislik tasarım süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 38 Sayı: 1 |