Özet: Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğrencilerin Görsel Sanatlar dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Muş Alparslan Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde Görsel Sanatlar Eğitimi dersi alan 4. sınıfta öğrenim gören toplam 55 öğretmen adayından oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak çiz ve yaz yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarına “Görsel Sanatlar Eğitimi dersi almadan önce derse yönelik görüşünüz nasıldı ve aldıktan sonra derse yönelik görüşünüz nasıldı?” sorusu yöneltilmiş ve bu bağlamdaki görüşlerinin özünü yakalayan iki farklı çizim yapmaları istenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından çizimlerin arkasına resmi kısaca açıklamaları istenmiştir. Bu doğrultuda toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenerek tema ve kodlar elde edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarının derse yönelik bir dizi duygular ortaya çıktığı görülmüştür. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının dersi almadan önce derse yönelik daha çok negatif tutum sergiledikleri, dersi aldıktan sonra derse yönelik daha çok pozitif tutum sergiledikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 39 Sayı: 3 100. Yıl Eğitim Sempozyumu Özel Sayı |