Bu araştırmanın temel amacı okulöncesi dönem çocuklarının akıllı telefonlar ile oynadıkları giysi giydirme oyunlarının, bu dönem çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaçla, mevcut giysi giydirme oyunlarından en çok indirilen 5 oyun incelenmiş ve çalışma grubu olarak 22 akademisyen belirlenmiştir. Çalışmada durum analizi yöntemi kullanılmıştır. Puanlama aracı olarak dereceli puanlama anahtarı kullanılmıştır. Oyunların analizi için uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucunda beş konu alanı belirlenmiştir. Konu alanları karakter analizi, görsel unsurlar, kullanılan müzikler, gelişim alanları ve verilen mesajlar şeklindedir. Bu anahtarlar 22 akademisyen tarafından puanlanmış ve ortaya çıkan sonuçlar analiz edilmiştir. Giysi giydirme oyunları için belirlenen boyutlarda listeleme ve puanlama yapabilmek için hazırlanan dereceli puanlama anahtarları ile verilerin toplanmasına Şubat 2018 tarihinde başlanmıştır. Bu amaçla farklı coğrafi bölgelerden 19 üniversitenin eğitim ve iletişim fakültesinde görev yapmakta olan 57 akademisyene mail aracılığıyla ulaşılarak dereceli puanlama anahtarları paylaşılmıştır. Bu akademisyenlerin farklı bölgelerden olmasına dikkat edilmiştir. Verilerin toplanması araştırmacı tarafından hem yüzyüze hem de farklı iletişim araçları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması ve saklanması aşamalarında gizlilik esas alınmıştır. Çalışma sonucunda, giysi giydirme oyunlarının okulöncesi dönem çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olmayan kısımlarının bulunduğu, bu sebeple oyunların okulöncesi dönem çocuklar için yeniden yapılandırılarak iyileştirilmesi gerektiği görülmüştür. Oyunlarda uzman desteği ve değerlerin yer almadığı gözlenmiştir.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
PYO.EGF.1904.18.001
The main aim of this research is to examine whether the dress-up games played by preschool children are appropriate for the age and development level of those children. For this purpose, the 5 top downloaded games in the market are reviewed and 22 academians have formed the working group. Case study model was used in this study. For this purpose, first of all each frame of the games was recorded by taking a screenshot. Then
these squares were examined with professional and in this context, five subject areas have been identified. Subject area defined as character analysis, visual elements, sound, development areas, and given messages. A graded scoring key has been developed for each of these subject areas. This grading key was graded by 22 academician and emergent result was analyzed. Spss program was used for the analysis of graduated scoring keys. When the results of the graded scoring keys applied in the study are analyzed, it is seen that the dressing games examined have positive and negative effects for preschool children. Certainly, it is not possible to limit these effects to completely positive or completely negative. But as a result of the study, it has been determined that there are some parts of dressing games that are not suitable for the age and development of preschool children. For this reason, it has been observed that games should be improved and reconstructed for preschool children. However, there are consensus and contradictions among the academics regarding the 5 subject areas examined. Therefore, increasing the detailed studies on the current subject can be suggested to the researchers.
PYO.EGF.1904.18.001
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PYO.EGF.1904.18.001 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 39 Sayı: 2 |