Violence as a universal phenomenon affects societies deeply and causes irrecoverable damages. Not being exposed to violence directly, children who witness violence may consider it as a way of problem-solving. This study shows 6th grade middle school students’ definition of violence, which kind of violence they witness, what kind of people that give harm, what they feel when they meet violence and what can be done to prevent this violence. With this aim, 66 6th grade students from two different secondary schools (31 female %47, 35 male %53) that represent a low socioeconomic level were conducted a survey in Samsun to show their opinions about violence. In this study, a descriptive analysis technique was used and students define violence mostly as physical (n=58, %58) and emphasize it. Some of the children think that people who apply violence are bad (n:33, % 38.8), which leads to a conclusion that these students described their own feelings (n: 32, % 38) as being nervous and sad. When they were asked about their suggestions, mostly they gave an answer about model behavior and reconciliation (n=18, %23.7). As it’s a learned behavior, parents, teachers, and media’s effect is unavoidable to prevent violence.
Evrensel bir olgu olma özelliğine sahip olan şiddet, günümüzde toplumları derinden etkileyen ve onarılması güç hasarlar bırakan bir olgu. Şiddete doğrudan maruz kalmasa bile, şiddete tanık olan çocuk şiddeti hayatında bir sorun çözme yöntemi olarak görebilmektedir. Bu çalışmada, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin şiddet tanımları, karşılaştıkları şiddet olaylarının hangi biçimlerde olduğu, şiddet uygulayan kişilerin özellikleri, şiddet olayları ile karşılaştıklarında neler hissettikleri ve şiddeti önlemek için neler yapılabilir noktasında görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin şiddete bakış açılarını ortaya koymak üzere Samsun ilinde alt sosyo-ekonomik düzeyi temsil eden 2 ortaokulda 6. sınıfa devam eden 31 kız (%47) ve 35 erkek (%53) olmak üzere toplam 66 öğrenciye açık uçlu anket uygulanmıştır. Betimsel çözümleme tekniğinin kullanıldığı çalışmada, öğrencilerin şiddeti daha çok fiziksel şiddet (n=58, %58) olarak tanımladıkları ve oluş biçimleri itibari ile de fiziksel şiddete (n=55, %42.9) vurgu yaptıkları görülmüştür. Şiddeti uygulayan kişilerden daha çok kötü kişiler (n=33, %38.8) olarak bahseden öğrenciler, şiddet karşısındaki duygularını en fazla (n=32, %38) ile üzüntü/endişe olarak ifade etmişlerdir. Şiddeti önleme noktasında öğrencilere önerileri sorulduğunda ise en fazla (n=18, %23.7) örnek davranış sergileme/uzlaşma olarak ifade etmişlerdir. Öğrenilen bir davranış olması sebebiyle şiddetin önlenmesi noktasında başta ebeveynlerin, öğretmenlerin ve medyanın etkisi kaçınılmazdır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 40 Sayı: 1 |