Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunlarının öğretmenlik mesleğine yönelik karşılaştıkları bazı sorunlar farklı iş alanlarına yönelmelerine neden olmaktadır. Bölüm mezunlarının istihdam olanaklarının artması bakımından matematiksel düşünme becerilerinin ve matematik altyapılarının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu durum, öğrencilerin matematiğe bakış açıları ile yakından ilişkilidir. Bu araştırmada, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin matematiğe yönelik bakış açılarını ortaya koymak ve bu doğrultuda yapılabilecek iyileştirmelere ışık tutmak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden biri olan derinlemesine görüşmeden yararlanılmıştır. Araştırma, bir devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden birisi olan maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılarak belirlenen 28 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan 9 maddelik bir yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılarak elde edilmiştir. Veriler, NVivo paket programı aracılığıyla tümevarımsal içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin matematiği kendileri için önemli ve gerekli görmelerine karşın matematiğe yönelik özgüven eksikliği ve kaygı yaşadıkları, lisede aldıkları matematik derslerinin kendilerine yeterince fayda sağlamadığını ve kendilerini üniversiteye hazırlamada yetersiz kaldığını düşündükleri ve bölümlerinde aldıkları matematik derslerinin kendileri için oldukça verimli olduğunu düşünmelerine karşın derslerin süreleri ve içerik bakımından bazı düzenlemeler yapılmasını gerekli gördükleri görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre eğitimcilere ve ileriki araştırmalara yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
eğitim bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü matematik bakış açısı
Mathematical thinking skills of individuals and the way they perceive mathematics are closely related to their perspectives on mathematics. In this study, it is aimed to show the perspectives of the students of the computer and instructional technology education department on mathematics and to shed light on the improvements that can be made in this direction. In-depth interview, one of the qualitative study techniques, was used in the research. The study was carried out with 28 students studying at the Department of Computer Education and Instructional Technologies of a state university and determined by using maximum diversity sampling, which is one of the purposive sampling methods. The data of the study were obtained by using a semi-structured interview form consisting of 9 items prepared by the researchers. Interviews were conducted in face-to-face settings between researchers and participants. All interviews were recorded on a voice recorder with the consent of the participants. The data were analysed using inductive content analysis via the NVivo package program, and the codes determined were presented in tables with the help of frequencies and percentages. According to the results obtained, it was observed that although the students of computer and instructional technologies education see mathematics as important and necessary for them, they lack self confidence and feel anxiety about mathematics, they thought that the mathematics courses they took in high school did not benefit them enough and were insufficient to prepare themselves for university, and they found it necessary to make some adjustments in terms of the duration and content of the courses although they thought that the mathematics courses they took in their departments were quite productive for them. According to the results of the study, some suggestions for educators and future studies are given.
education Department of Computer and Instructional Technology Education Mathematics Perspective
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 40 Sayı: 2 |