Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Disiplinlerarası Fen Öğreniminin Doğaya Taşınması

Yıl 2023, Cilt: 42 Sayı: 2, 813 - 852, 31.12.2023
https://doi.org/10.7822/omuefd.1286835

Öz

Doğadan uzak bir tüketim toplumu yerine sürdürülebilir bir toplum oluşturma çabaları son yıllarda hız kazanmıştır. Bireylerde bu farkındalığı oluşturmak ve sürdürülebilir olması için eğitim önemli bir rol oynamaktadır. Sargın ve yaygın öğrenme, bireylerin doğanın önemini kavraması, bilim ve doğa ile sağlıklı ve dengeli bir ilişki kurması için hayati kaynaklardır. Bu tür öğrenmelerin yaşanabileceği ortamlardan biri de bilim ve doğa kamplarıdır. Buradan hareketle bu çalışmanın temel amacı, STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) etkinliklerinden oluşan disiplinler arası bir bilim kampının kırsal kesimde ortaokul öğrencilerinin bilim ve doğa algılarını nasıl etkileyeceğini incelemektir. Ayrıca hazırlanan etkinliklerle bilim ve doğa uygulamalarının süreç odaklı bütünleştirilmesine yönelik bir uygulama örneği sunulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında yazarlar tarafından 14 etkinlik hazırlanmıştır. Her aktivite doğal alanlarda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, tek gruplu ön test son test deneysel desenine göre yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bartın ilinin farklı köylerinde yaşayan 5. ve 8. sınıflar arasındaki 140 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi, kamp sonrası öğrencilerin bilim ve doğa kavramlarına yönelik algılarının değiştiğini, bilimin ve doğadaki bireyler olarak kendilerinin yeri konusunda farkındalık kazandıklarını ortaya koymuştur.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

118B853

Kaynakça

  • Aaron, R. F. (2009). Planting a seed: an examination of nature perception, program processes, and outdoor experience. Texas A&M University.
  • Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000). The influence of the history of science courses on students' views of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 37(10), 1057-1095. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200012)37:10%3C1057::AID-TEA3%3E3.0.CO;2-C
  • Antink-Meyer, A., Bartos, S., Lederman, J. S., & Lederman, N. G. (2016). Using science camps to develop understandings about scientific inquiry-Taiwanese students in a U.S. summer science camp. International Journal of Science and Mathematics Education(14), 29-53. https://doi.org/10.1007/s10763-014-9576-3
  • Aslan, O., Yalçın, N., & Taşar, M. F. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası hakkındaki görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 1-8.
  • Ayvaci, H. S., Atik, A., & Urey, M. (2016). Okul Öncesi Çocuklarının Bilim İnsanı Kavramına Yönelik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 669-689. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i3.5000193186
  • Bell, P., Lewenstein, B., W. Shouse, A., & A. Feder, M. (Eds.). (2009). Learning Science In Informal Environments: People, Places and Pursuits. D.C.: The National Academies Press.
  • Bequette, J. W., & Bequette, M. B. (2012). A place for art and design education in the STEM conversation. Art Education, 65(2), 40-47. https://doi.org/10.1080/00043125.2012.11519167
  • Brahms, L. J. (2014). Making as a learning process: Identifying and supporting family learning in informal settings. University of Pittsburgh.
  • Cabuk, B. (2019). Çevre Eğitimi. D. Kahriman Pamuk (Ed.), Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik (pp. 1-51). Anı.
  • Camcı Erdoğan, S. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilim insanlarına yönelik algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 3(1), 13-37.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. (S. B. Demir, Trans.) Eğiten.
  • Deniş Çeliker, H., & Akar, A. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Doğaya İlişkin Metaforları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 101-119.
  • Derr, V., Chawla, L., & Pevec, I. (2017). Early Childhood. In A. Russ, & M. E. Krasny, Urban Environmental Education Review. Ithaca: Comstock Publishing Associates.
  • Digby, C. L. (2013). The influences of socio-demographic factors, and non-formal and informal learning participation on adult environmental behaviors. International Electronic Journal of Environmental Education, 3(1), 37-55.
  • Güler, T., & Akman, B. (2006). 6 yaş çocuklarının bilim ve bilim insanı hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 55-66.
  • Griffin, K. R. (2015). Texas chapter of the Wildlife Society's wildlife conservation camp: An evaluation of long-term impacts on high school participants. Tarleton University.
  • Gunesch, M. M., & Winter, C. R. (1996). Summer science camps. Science Scope, 19(8), 22-25.
  • Hannigan, S., Wickman, P., Ferguson, J. P., Prain, V. & Tytler, R. (2022) The role of aesthetics in learning science in an art-science lesson, International Journal of Science Education, 44(5), 797-814. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1909773
  • Hanscom, A. J. (2016). Balanced and Barefoot: How Unrestricted Outdoor Play Makes for Strong, Confident, and Capable Children. New Harbinger Publications.
  • Heimlich, J. E., Adams, J. D., & Stern, M. J. (2017). Nonformal Educational Settings. In A. Russ, & M. E. Krasny, Urban Environmental Education Review. Comstock Publishing Associates.
  • Jacobson, S. K., Seavey, J. R., & Mueller, R. C. (2016). Integrated science and art education for creative climate change communication. Ecology and Society, 21(3), 30. http://dx.doi.org/10.5751/ES-08626-210330
  • Kara, B., & Akarsu, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin bilim insanına yönelik tutum ve imajının belirlenmesi. Journal of European Education, 3(1), 8-15.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademi.
  • Kimche, L. (1978). Science centers: A potential for learning. Science, 199(4326), 270-273. https://doi.org/ 10.1126/science.619454
  • Kosker, N. (2013). İlkokul öğrenciler ve sınıf öğretmeni adaylarının doğaya ilişkin algıları ve sorumluluklarına yönelik düşünceleri. Turkish Studies, 8(3), 341-355. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4037
  • Kwon, H., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2021). When I Believe, I Can: Success STEMs from My Perceptions. Canadian Journal for Science, Mathematics, and Technology Education, 21(1). https://doi.org/10.1007/s42330-020-00132-4
  • La Belle, T. J. (1982). Formal, nonformal and informal education: A holistic perspective on lifelong learning. International Review of Education, 28, 159-175. https://doi.org/10.1007/BF00598444
  • Leblebicioglu, G., Metin, D., Yardimci, E., & Berkyurek, İ. (2011). Teaching the nature of science in the nature: A summer science camp. Elementary Education Online, 10(3), 1037-1055.
  • Lin, P.-Y., & Schunn, C. D. (2016). The dimensions and impact of informal science learning experiences on middle schoolers’ attitudes and abilities in science. International Journal of Science Education, 38(17), 2551-2572. http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2016.1251631
  • Losh, S. C., Wilke, R., & Pop, M. (2008). Some methodological issues with "Draw a Scientist Tests" among young children. International Journal of Science Education, 30(6), 773-792. http://dx.doi.org/10.1080/09500690701250452
  • Mıhladız, G., & Doğan, A. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki alan bilgilerinin karşılaştırılması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 78-96.
  • Maddox, D., Nagendra, H., Elmqvist, T., & Russ, A. (2017). Advancing Urbanization. In A. Russ, M. E. Krasny, A. Russ, & M. E. Krasny (Eds.), Urban Environmental Education Review. Comstock Publishing Associates.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Murcia, K., & Schibeci, R. (1999). Primary student teachers' conceptions of the nature of science. International Journal of Science Education, 21(11), 1123-1140. https://doi.org/10.1080/095006999290101
  • Overwien, B. (2000). Informal learning and the role of social movements. International Review of Education, 46(6), 621-640.
  • Perignat, E., & Katz-Buonincontro, J. (2019). STEAM in practice and research: An integrative literature review. Thinking Skills and Creativity, 31, 31-43. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2018.10.002
  • Piaget, J. (2005). Giriş: Sorunlar ve yöntemler. (İ. Yerguz, Çev.) Dost Kitabevi.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Sözer, Y., & Aydın, M. (2020). Nitel veri toplama teknikleri ve nitel veri analizi süreci. In B. Oral, & A. Çoban (Eds.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Stebbins, R. C. (2012). Connecting with Nature: A Naturalist's Perspective. NSTA Press.
  • Straksiene, G., Ben-Horin, O., Espeland, M. & Robberstad, J. (2022). Towards a rationale for science-art integration as a transdisciplinary signature pedagogy, Cogent Education, 9:1, 1-15. https://doi.og/10.1080/2331186X.2022.2087459
  • Strommen, E. (1995). Lions and tigers and bears, oh my! Children's conceptions of forests and their inhabitants. Journal of Research in Science Teaching, 32(7), 683-698. https://doi.org/10.1002/tea.3660320704
  • Turgut, H., Öztürk, N., & Eş, H. (2017). Üstün zekâlı öğrencilerin bilim ve bilim insanı algısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 423-440. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304646
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz Bilim Kampında Yapılan Etkinlik Temelli Doğa Eğitiminin İlköğretim 4 ve 5. Sınıftaki Çocukların Doğa Algılarına Etkisi. (No:241805) (Master Thesis, Abant İzzet Baysal Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=EPeWePZiCEeaceYNeGB8Uw&no=otHf97iEk9t-q9LdKJ2qfg
  • Yıldız Yılmaz, N., & Mentiş Taş, A. (2018). The effect of nature education program on the level of environmental awareness of the elementary school students from different socioeconomic status. Universal Journal of Educational Research, 6(9), 1928-1937. https://doi.org/10.13189/ujer.2018.060911
  • Yilmaz, F., & Kahraman, A. D. (2015). Science and nature perception in the images and pictures of the children. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 176, 650-658. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.523
  • Yontar Toğrol, A. (2000). Öğrencilerin bilim insanı ile ilgili imgeleri. Eğitim ve Bilim, 25(118), 49-57.
  • Zaelzer, C. (2020) The Value in Science-Art Partnerships for Science Education and Science Communication. eNeuro.7(4), 1-6. https://doi.org/10.1523/ENEURO.0238-20.2020

Taking Interdisciplinary Science Learning to Nature

Yıl 2023, Cilt: 42 Sayı: 2, 813 - 852, 31.12.2023
https://doi.org/10.7822/omuefd.1286835

Öz

In recent years, efforts to form a sustainable community rather than a consumption society deprived of nature have accelerated. To raise this awareness in individuals and; more importantly, to make it sustainable, education plays a significant role. Informal and nonformal learning are vital resources for individuals to recognize the importance of nature and to establish a healthy and balanced relationship with science and nature. One of the settings to experience such learning is science and nature camps. In light of this, the main purpose of this study was to investigate how an interdisciplinary science camp consisting of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Maths) activities would affect secondary school students’ perceptions of science and nature in rural areas. The prepared activities, it was also intended to present an application sample for process-oriented integration of science and nature practices. Within the scope of the study, 14 activities were prepared by the authors. Each activity was performed in natural areas. The study was based on a one-group pre-test post-test experimental design. The sample of the study consists of 140 students, between 5th and 8th grades, living in different villages in Bartın, Turkey. Analysis of data revealed that students' perceptions of the concepts of science and nature changed after the camp, and they gained awareness about the place of science and themselves as individuals in nature.

Proje Numarası

118B853

Kaynakça

  • Aaron, R. F. (2009). Planting a seed: an examination of nature perception, program processes, and outdoor experience. Texas A&M University.
  • Abd-El-Khalick, F., & Lederman, N. G. (2000). The influence of the history of science courses on students' views of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 37(10), 1057-1095. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200012)37:10%3C1057::AID-TEA3%3E3.0.CO;2-C
  • Antink-Meyer, A., Bartos, S., Lederman, J. S., & Lederman, N. G. (2016). Using science camps to develop understandings about scientific inquiry-Taiwanese students in a U.S. summer science camp. International Journal of Science and Mathematics Education(14), 29-53. https://doi.org/10.1007/s10763-014-9576-3
  • Aslan, O., Yalçın, N., & Taşar, M. F. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası hakkındaki görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 1-8.
  • Ayvaci, H. S., Atik, A., & Urey, M. (2016). Okul Öncesi Çocuklarının Bilim İnsanı Kavramına Yönelik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 669-689. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i3.5000193186
  • Bell, P., Lewenstein, B., W. Shouse, A., & A. Feder, M. (Eds.). (2009). Learning Science In Informal Environments: People, Places and Pursuits. D.C.: The National Academies Press.
  • Bequette, J. W., & Bequette, M. B. (2012). A place for art and design education in the STEM conversation. Art Education, 65(2), 40-47. https://doi.org/10.1080/00043125.2012.11519167
  • Brahms, L. J. (2014). Making as a learning process: Identifying and supporting family learning in informal settings. University of Pittsburgh.
  • Cabuk, B. (2019). Çevre Eğitimi. D. Kahriman Pamuk (Ed.), Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik (pp. 1-51). Anı.
  • Camcı Erdoğan, S. (2013). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilim insanlarına yönelik algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 3(1), 13-37.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni. (S. B. Demir, Trans.) Eğiten.
  • Deniş Çeliker, H., & Akar, A. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Doğaya İlişkin Metaforları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 101-119.
  • Derr, V., Chawla, L., & Pevec, I. (2017). Early Childhood. In A. Russ, & M. E. Krasny, Urban Environmental Education Review. Ithaca: Comstock Publishing Associates.
  • Digby, C. L. (2013). The influences of socio-demographic factors, and non-formal and informal learning participation on adult environmental behaviors. International Electronic Journal of Environmental Education, 3(1), 37-55.
  • Güler, T., & Akman, B. (2006). 6 yaş çocuklarının bilim ve bilim insanı hakkındaki görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 55-66.
  • Griffin, K. R. (2015). Texas chapter of the Wildlife Society's wildlife conservation camp: An evaluation of long-term impacts on high school participants. Tarleton University.
  • Gunesch, M. M., & Winter, C. R. (1996). Summer science camps. Science Scope, 19(8), 22-25.
  • Hannigan, S., Wickman, P., Ferguson, J. P., Prain, V. & Tytler, R. (2022) The role of aesthetics in learning science in an art-science lesson, International Journal of Science Education, 44(5), 797-814. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1909773
  • Hanscom, A. J. (2016). Balanced and Barefoot: How Unrestricted Outdoor Play Makes for Strong, Confident, and Capable Children. New Harbinger Publications.
  • Heimlich, J. E., Adams, J. D., & Stern, M. J. (2017). Nonformal Educational Settings. In A. Russ, & M. E. Krasny, Urban Environmental Education Review. Comstock Publishing Associates.
  • Jacobson, S. K., Seavey, J. R., & Mueller, R. C. (2016). Integrated science and art education for creative climate change communication. Ecology and Society, 21(3), 30. http://dx.doi.org/10.5751/ES-08626-210330
  • Kara, B., & Akarsu, B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin bilim insanına yönelik tutum ve imajının belirlenmesi. Journal of European Education, 3(1), 8-15.
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademi.
  • Kimche, L. (1978). Science centers: A potential for learning. Science, 199(4326), 270-273. https://doi.org/ 10.1126/science.619454
  • Kosker, N. (2013). İlkokul öğrenciler ve sınıf öğretmeni adaylarının doğaya ilişkin algıları ve sorumluluklarına yönelik düşünceleri. Turkish Studies, 8(3), 341-355. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4037
  • Kwon, H., Capraro, R. M., & Capraro, M. M. (2021). When I Believe, I Can: Success STEMs from My Perceptions. Canadian Journal for Science, Mathematics, and Technology Education, 21(1). https://doi.org/10.1007/s42330-020-00132-4
  • La Belle, T. J. (1982). Formal, nonformal and informal education: A holistic perspective on lifelong learning. International Review of Education, 28, 159-175. https://doi.org/10.1007/BF00598444
  • Leblebicioglu, G., Metin, D., Yardimci, E., & Berkyurek, İ. (2011). Teaching the nature of science in the nature: A summer science camp. Elementary Education Online, 10(3), 1037-1055.
  • Lin, P.-Y., & Schunn, C. D. (2016). The dimensions and impact of informal science learning experiences on middle schoolers’ attitudes and abilities in science. International Journal of Science Education, 38(17), 2551-2572. http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2016.1251631
  • Losh, S. C., Wilke, R., & Pop, M. (2008). Some methodological issues with "Draw a Scientist Tests" among young children. International Journal of Science Education, 30(6), 773-792. http://dx.doi.org/10.1080/09500690701250452
  • Mıhladız, G., & Doğan, A. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki alan bilgilerinin karşılaştırılması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 78-96.
  • Maddox, D., Nagendra, H., Elmqvist, T., & Russ, A. (2017). Advancing Urbanization. In A. Russ, M. E. Krasny, A. Russ, & M. E. Krasny (Eds.), Urban Environmental Education Review. Comstock Publishing Associates.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Murcia, K., & Schibeci, R. (1999). Primary student teachers' conceptions of the nature of science. International Journal of Science Education, 21(11), 1123-1140. https://doi.org/10.1080/095006999290101
  • Overwien, B. (2000). Informal learning and the role of social movements. International Review of Education, 46(6), 621-640.
  • Perignat, E., & Katz-Buonincontro, J. (2019). STEAM in practice and research: An integrative literature review. Thinking Skills and Creativity, 31, 31-43. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2018.10.002
  • Piaget, J. (2005). Giriş: Sorunlar ve yöntemler. (İ. Yerguz, Çev.) Dost Kitabevi.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Sözer, Y., & Aydın, M. (2020). Nitel veri toplama teknikleri ve nitel veri analizi süreci. In B. Oral, & A. Çoban (Eds.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Stebbins, R. C. (2012). Connecting with Nature: A Naturalist's Perspective. NSTA Press.
  • Straksiene, G., Ben-Horin, O., Espeland, M. & Robberstad, J. (2022). Towards a rationale for science-art integration as a transdisciplinary signature pedagogy, Cogent Education, 9:1, 1-15. https://doi.og/10.1080/2331186X.2022.2087459
  • Strommen, E. (1995). Lions and tigers and bears, oh my! Children's conceptions of forests and their inhabitants. Journal of Research in Science Teaching, 32(7), 683-698. https://doi.org/10.1002/tea.3660320704
  • Turgut, H., Öztürk, N., & Eş, H. (2017). Üstün zekâlı öğrencilerin bilim ve bilim insanı algısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 423-440. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304646
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz Bilim Kampında Yapılan Etkinlik Temelli Doğa Eğitiminin İlköğretim 4 ve 5. Sınıftaki Çocukların Doğa Algılarına Etkisi. (No:241805) (Master Thesis, Abant İzzet Baysal Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=EPeWePZiCEeaceYNeGB8Uw&no=otHf97iEk9t-q9LdKJ2qfg
  • Yıldız Yılmaz, N., & Mentiş Taş, A. (2018). The effect of nature education program on the level of environmental awareness of the elementary school students from different socioeconomic status. Universal Journal of Educational Research, 6(9), 1928-1937. https://doi.org/10.13189/ujer.2018.060911
  • Yilmaz, F., & Kahraman, A. D. (2015). Science and nature perception in the images and pictures of the children. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 176, 650-658. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.523
  • Yontar Toğrol, A. (2000). Öğrencilerin bilim insanı ile ilgili imgeleri. Eğitim ve Bilim, 25(118), 49-57.
  • Zaelzer, C. (2020) The Value in Science-Art Partnerships for Science Education and Science Communication. eNeuro.7(4), 1-6. https://doi.org/10.1523/ENEURO.0238-20.2020
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Bekir Güler 0000-0002-5713-4347

İsmail Eyüpoğlu 0000-0003-0705-6106

Fatih Taş 0000-0002-0534-2777

Yasemin Büyükşahin 0000-0002-5771-2063

Proje Numarası 118B853
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Kabul Tarihi 4 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, B., Eyüpoğlu, İ., Taş, F., Büyükşahin, Y. (2023). Taking Interdisciplinary Science Learning to Nature. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 42(2), 813-852. https://doi.org/10.7822/omuefd.1286835