Bu araştırma, görev başındaki Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin alan bilgisi, meslek bilgisi ve öğretim programı amaçlarını gerçekleştirebilme bazında hizmet öncesi aldıkları eğitimin yeterlilik düzeyini belirlemeyi ve bu alanlara yönelik yeni bir eğitime ihtiyaç duyma düzeylerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel nitelikte ilişkisel tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin hizmet sürecinde aldıkları eğitimleri çeşitli değişkenlere göre karşılaştırmaya imkân sağlayan veri toplama aracı, Hatay ilinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerine uygulanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretmenleri hizmet sırasında Sosyal Bilgiler alan bilgisi ile öğretmenlik meslek bilgisi konuları boyutuna ilişkin yeni bir eğitime “orta düzeyde” ihtiyaç duyduklarını belirtirken Sosyal Bilgiler dersi programının amaçlarına yönelik yeni bir eğitime ihtiyaç duyma düzeyleri ‘‘düşük’’ olarak ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin Sosyal Bilgiler öğretiminde eğitime en çok ihtiyaç duydukları konular, ‘‘Medya okuryazarlığı, Ekonomi ve Girişimcilik, Bilim ve Teknoloji ile Toplum’dur. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin meslek bilgisine ilişkin eğitime en çok ihtiyaç duydukları konular ise ‘‘Bilgi-İletişim Teknolojilerinin Etkin Kullanımı, Sosyal Bilgilerde Proje Geliştirme Teknikleri, Özel Eğitime Gereksinim Duyan Öğrencileri Dikkate Alan Uygulama Yapabilme’’dir. Bu çalışmada elde edilen “yeni bir eğitime ihtiyaç duyulan” yukarıdaki alanlarda öğretmenlerin mesleki gelişimi için araştırmacıların, MEB merkez teşkilatının ve eğitim yöneticilerinin önlem alması önerilmektedir.
yok
YOK
YOK
This research aims to determine the level of proficiency in the education received based on field knowledge of social studies, professional knowledge, and curriculum objectives of social studies teachers on duty and to determine the level of need for a new education for these areas in Türkiye. This research is quantitative research with a descriptive relational survey model. In this context, a data collection tool that compares the pre-service and in-service training of social sciences teachers according to various variables and aims to analyse needs was created and applied to social studies teachers working in Hatay city of Türkiye. According to the findings, social studies teachers stated that they need a new education in terms of ‘‘social studies knowledge’’ and ‘‘professional knowledge of teaching’’ in a ‘‘moderate level’’. On the other hand, social studies teachers stated that they need a new education on subjects such as Media literacy, Economy and Entrepreneurship, Science and Technology and Society. It has been concluded that social studies teachers need the most for professional knowledge for teaching are "Effective Use of Information-Communication Technologies, Project Development Techniques in Social Sciences, Making Applications Considering Students Who Need Special Education". It is recommended that researchers, Ministry of Education in Türkiye, and education administrators take precautions for the personal development of social studies teachers in the above-mentioned areas where "a new education is needed" found in this study.
Social Studies education In-service education Teacher education.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 42 Sayı: 2 |