Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Al-Marifa in Mawlana: The Tendency towards the Phenomenological and Epistemological Aspects of What Exists

Yıl 2022, Sayı: 52, 1 - 8, 30.06.2022
https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875

Öz

With the distinctions he made regarding the use of the concept of al-marifa, Mawlana is deemed to have pointed out that it is necessary to use al-marife in its true position rather than in its wrong place.
The tendency of knowing leads man as a knowing one to know what exists as a whole. The function of al-marifa in this context seems worthy of attention.
In addition to this, in today's digital age, al-marifa can become more important. With special reference to this inference, the phenomenological and epistemologial aspects of what exists that force the human mind can be rethought as a problem of knowledge through al-marifa.

Kaynakça

  • Arango-Munoz, Santiago. “Cognitive Phenomenology and Metacognitive Feelings”. Mind & Language, 34 / 2, 2019.
  • Amir, Lydia B. “Epistemology as a Practical Activity”, Haser-Revista Internacional De Filosofia Aplicada, 2, 2011.
  • Mevlana. Mesnevi. Tas. Reynold Alleyne Nicholson. (6 Cilt Halinde). Ayende: 1979.
  • Mevlana. Hz. Mevlana’nın Rubaileri, I. Çev. Şefik Can. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • Yasa, Metin. “Arif: Mevlana’da Bilinmeyenin Bilgesi”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, (Yayın Sürecinde).
  • Yasa, Metin. Din Felsefesi: Soru-Sorgu-Sonuç. Ankara: Elis Yayınları, 2016.
  • Yasa, Metin. “Eflatuncu Mağara Alegorisini Yeniden Yorumlama Gereksinimi: Dinsel Bilgiyi Anlama Ve Geliştirmeye Yönelik Felsefi Bir Karşılaştırma”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 / 28, Şubat 2010.
  • Yesribi, Seyyid Yahya. İrfan Felsefesi. Çev. Kenan Çamurcu. İstanbul: İnsan Yayınları, 2010.

Mevlana’da Marifet: Var Olanın Fenomenolojik ve Epistemolojik Yönlerine Duyulan Eğilim

Yıl 2022, Sayı: 52, 1 - 8, 30.06.2022
https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875

Öz

Mevlana, marifet kavramının kullanımına ilişkin yaptığı ayırımlarla, marifeti yanlış yerde kullanmak yerine konumunda kullanmak gerektiğine işaret etmiş sayılır.
Bilme eğilimi, bilen bir varlık olarak insanı var olanı bir bütün halinde bilmeye yöneltir. Marifetin bu bağlamda yüklendiği işlev, üzerinde durulmaya değer görünür.
Marifet, aynı zamanda, günümüz dijital çağında daha önemli hale gelebilir. Bu çıkarıma özel atıfla, var olanın insan anlığını zorlayan fenomenolojik ve epistemolojik yönleri, marifet üzerinden, bir bilgi sorunu olarak yeniden düşünülebilir.

Kaynakça

  • Arango-Munoz, Santiago. “Cognitive Phenomenology and Metacognitive Feelings”. Mind & Language, 34 / 2, 2019.
  • Amir, Lydia B. “Epistemology as a Practical Activity”, Haser-Revista Internacional De Filosofia Aplicada, 2, 2011.
  • Mevlana. Mesnevi. Tas. Reynold Alleyne Nicholson. (6 Cilt Halinde). Ayende: 1979.
  • Mevlana. Hz. Mevlana’nın Rubaileri, I. Çev. Şefik Can. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990.
  • Yasa, Metin. “Arif: Mevlana’da Bilinmeyenin Bilgesi”. Tabula Rasa: Felsefe ve Teoloji, (Yayın Sürecinde).
  • Yasa, Metin. Din Felsefesi: Soru-Sorgu-Sonuç. Ankara: Elis Yayınları, 2016.
  • Yasa, Metin. “Eflatuncu Mağara Alegorisini Yeniden Yorumlama Gereksinimi: Dinsel Bilgiyi Anlama Ve Geliştirmeye Yönelik Felsefi Bir Karşılaştırma”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 / 28, Şubat 2010.
  • Yesribi, Seyyid Yahya. İrfan Felsefesi. Çev. Kenan Çamurcu. İstanbul: İnsan Yayınları, 2010.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Yasa 0000-0002-3040-8133

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 52

Kaynak Göster

ISNAD Yasa, Metin. “Mevlana’da Marifet: Var Olanın Fenomenolojik Ve Epistemolojik Yönlerine Duyulan Eğilim”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52 (Haziran 2022), 1-8. https://doi.org/10.17120/omuifd.1106875.