Bu çalışmanın amacı, cerrahi tedavi için özel ve normal odalarda yatan hastaların memnuniyet düzeyleri arasındaki olası farkı araştırmaktır. Bu çalışmaya basit rastgele örnekleme yöntemi ile özel ve normal odalarda yatan elli hasta alındı. Hastaların memnuniyet düzeyleri ve sosyodemografik özellikleri hastaların hastaneden taburcu olmaları sırasında bir araştırmacı tarafından önceden oluşturulmuş bir anket formu kullanılarak belirlendi. Daha sonra toplanan veriler özel ve normal oda yatakları olarak iki grupta incelendi. Çalışmaya özel odada yatan 26 ve normal odada yatan 24 hasta alındı. Her iki grup hastanın sosyodemografik özellikleri benzerdi. Özel odadaki hastaların dörtte üçü bu hastaneyi uzman sağlık personeli olduğu için seçtiğini belirtti.
Ancak, aynı orandaki normal oda hastası ise bir başka hastaneden sevkli olarak gelmişti. Bu çalışmada, hastaların genel memnuniyet düzeyi %68 bulundu. Bu oran, özel oda hastalarında %78 normal odalarda yatan hastalarda ise %58 (p=0,024) idi. Çalışmamızda hasta memnuniyet düzeyini etkileyen en önemli iki parametre; servisteki “özel oda” olarak nitelendirilen hasta odalarında tuvalet ile banyo olması (p=0,000) ve “normal oda” olarak nitelendirilen diğer hasta odalarında hasta refakatçisi için uygun ortamın ve koşullarının olmamasıdır (p=0,000). Elde edilen verilerin analizinde; özel odaların dışındaki normal servis odalarında yatan hastaların, hastalıkları hakkında yeterince bilgilendirilmeme (p=0,026), çağırıldığında sağlık personelinin hemen gelmemesi (p=0,046) ve kendilerini güvende hissetmeme (p=0,035) şeklinde şikâyetler dile getirdikleri görülmektedir. Bu çalışmada elde edilen veriler, normal odalarda yatan hastaların bulundukları ortam ve sunulan hizmetlerden daha az memnun olduklarını ortaya koymuştur. Çalışmamız odaların mimari yapısının ve fiziksel koşullarının, hasta memnuniyetini önemli ölçüde etkilediğini de göstermiştir. Tüm iyi niyetli çabalara rağmen sunulan hizmet; modern bir hastane organizasyonu içinde profesyonel eğitimli sağlık personeli tarafından verilmiyorsa, hastalar tarafından yetersiz olarak algılanmaktadır.
Özel oda Normal oda Hasta memnuniyeti Sağlık hizmeti Bakım kalitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Surgery Medical Sciences |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 29 Sayı: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.