BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 37, 04.07.2011

Öz

-

Kaynakça

  • Ateş M. Demokrasi ve spor eğitimi, Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (1): 34, 1992.
  • Tamer K. Beden eğitimi ve oyun öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1987.
  • Gökmen H. Gençlerin gelişmelerinde beden eğitiminin rolü (fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişmede), orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve sorunları, Türk Eğitim Derneği Yayınları Öğretim Dizisi, Ankara, 1988.
  • Sevim Y. Antrenman bilgisi, Tutibay Ltd. Şti., Ankara, 1997.
  • Öztürk F. Toplumsal boyutlarıyla spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998.
  • Arkonaç SA. Sosyal psikoloji, 2.Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2001.
  • Sherif M, Sherif CW. Sosyal psikolojiye giriş II, Çeviren: Atakay M, Yılmaz A, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1996.
  • Erkuş A. Psikometri üzerine yazılar, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2003.
  • İnceoğlu M. Tutum algı iletişim, V Yayınları, Ankara, 1993.
  • Üzüm H, Mirzeoğlu N. İnanç ve tutumlarda sporun yeri ve önemi, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, ss: 491-497, 2003.
  • Kut S, Koşar N. Aile ve çevre sorunlarının gencin kişiliğine etkisi, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1998.
  • Küntay E. Çocuk ve gençlerde davranış bozukluğunu düzeltici önlem olarak spor, Meya Matbaacılık, İstanbul, s, 198, 1991.
  • Stewart MJ, Gren SR. Parental attitudes toward physical education, Physical Educator, 44(3): 344-348, 1987.
  • Brustad RJ. Parental and psychological influences on children’s attraction to physical activity, Pediatric Exercise Science, (5): 210-213, 1993.
  • Hoyle RH, Leff SS. The role of parental involvement in youth sport participation and performance, Adolescence Spring, 1997.
  • Hendley KL. Parental involvement in youth sports, Unpublished Master Thesis, North Carolina State Universitesi, 2004.
  • Haris KW. Parental expectations of high school interscholastic athletic activities, Unpublished Doctoral Thesis Virginia, Virginia State University, 1999.
  • Baxter-Jones AD, Maffulli N. Parental influence on sport participation in elite young athletes. Journal of Sports Medicine Physical Fitness, 43(2): 250-255, 2003.
  • Sheehy DA. Parents’ perceptions of their child’s 5th grade physical education program, Physical Educator, 63(1): 30-37, 2006.
  • Hergüner G. Farklı liselerdeki sporcu öğrencilerin problem ve beklentilerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2001.
  • Kılcıgil E. Ailelerin çocuklarını yaz futbol okullarına gönderme nedenleri, beklentileri ve sosyo-ekonomik durumları, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, ss: 214-221, 2003.
  • Güven Ö, Öncü E. Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü, Aile ve Toplum, 3(10): 81-90, 2006.
  • Özsandıkçı K. Yüzme sporuna katılımda ailenin etkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon, 2010.
  • Öncü E. Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007.
  • Büyüköztürk Ş. Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • Cohen C. Influence of parental beliefs on attitudes and exercise levels in middle school children [online], [cited 2005 Aug 30], Available from, URL: http://dscholarship.lib.fsu.edu/undergrad/131 (2005).
  • Krouscas JA. Middle school students’ attitudes toward a physical education program, Unpublished Doctoral Thesis, Virginia, Virginia Tech University, 1999.
  • Hicks MK, Wiggins MS, Crist RW, Moode FM. Sex differences in grade three students’ attitudes toward physical activity, Percept Mot Skills, 93(1): 97-102, 2001.
  • Stelzer J. Attitudes toward physical education, A study of high school students from four countries-Austria, Czech Republic, England and USA [online], 2004 [cited 2005 March 12]. Available from: URL: http://www.findarticles.com/p/ articles/mi_m0FCR/is_2_38/ai_n6124562 (2004).
  • Sullivan SC. Perceptions of seventh-and eight-grade girls toward coeducational physical education classes in five middle schools in East Tennessee, Unpublished Doctoral Thesis, East Tennessee, East Tennessee State University, 2003.
  • Ewy SR. Children’s attitudes toward physical activity and self-esteem, Unpublished Master Thesis, Kansas, Fort Hays State University, 1993.
  • Stathakos J. The relationship between physical activity and academic achievement in senior secondary school students, Unpublished Master Thesis, Toronto, Toronto University, 1997.
  • Hergüner G. Çocuğun spora yönelmesinde ailenin rolü ve önemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (6), 1991.
  • GSGM. Spora başlama yaşı [internette], [20 Şubat 2006], elektronik adresi: http://www.gsgm.gov.tr (2006).

ANA-BABALARIN ÇOCUKLARININ BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KATILIMINA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 37, 04.07.2011

Öz

ÖZET
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 6, 7 ve 8.sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin ana-babalarının, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumlarını belirlemek, bu tutumların; öğrenci ve ana-babalarının kişisel bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Ana-babalarının çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumların olumlu olması, çocuklara spor yapma alışkanlığının kazandırılması ve spor kültürünün gelecek nesillere aktarımı açısından oldukça önemlidir. Çalışmaya, Mersin İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez okullarda öğrenim gören 955 öğrencinin velisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; ana-babaların, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımıyla ilgili “Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ana-babaların, çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumlarının; çocukların okudukları sınıf, çocukların beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul takımlarında oynama durumları, ana-babanın spor yapma durumu ve sporla ilgili TV programlarını izleme sıklığına göre farklılaştığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi ve spora katılım, aile, tutum

Kaynakça

  • Ateş M. Demokrasi ve spor eğitimi, Buca Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (1): 34, 1992.
  • Tamer K. Beden eğitimi ve oyun öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara, 1987.
  • Gökmen H. Gençlerin gelişmelerinde beden eğitiminin rolü (fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişmede), orta öğretim kurumlarında beden eğitimi ve sorunları, Türk Eğitim Derneği Yayınları Öğretim Dizisi, Ankara, 1988.
  • Sevim Y. Antrenman bilgisi, Tutibay Ltd. Şti., Ankara, 1997.
  • Öztürk F. Toplumsal boyutlarıyla spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998.
  • Arkonaç SA. Sosyal psikoloji, 2.Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2001.
  • Sherif M, Sherif CW. Sosyal psikolojiye giriş II, Çeviren: Atakay M, Yılmaz A, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1996.
  • Erkuş A. Psikometri üzerine yazılar, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2003.
  • İnceoğlu M. Tutum algı iletişim, V Yayınları, Ankara, 1993.
  • Üzüm H, Mirzeoğlu N. İnanç ve tutumlarda sporun yeri ve önemi, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, ss: 491-497, 2003.
  • Kut S, Koşar N. Aile ve çevre sorunlarının gencin kişiliğine etkisi, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1998.
  • Küntay E. Çocuk ve gençlerde davranış bozukluğunu düzeltici önlem olarak spor, Meya Matbaacılık, İstanbul, s, 198, 1991.
  • Stewart MJ, Gren SR. Parental attitudes toward physical education, Physical Educator, 44(3): 344-348, 1987.
  • Brustad RJ. Parental and psychological influences on children’s attraction to physical activity, Pediatric Exercise Science, (5): 210-213, 1993.
  • Hoyle RH, Leff SS. The role of parental involvement in youth sport participation and performance, Adolescence Spring, 1997.
  • Hendley KL. Parental involvement in youth sports, Unpublished Master Thesis, North Carolina State Universitesi, 2004.
  • Haris KW. Parental expectations of high school interscholastic athletic activities, Unpublished Doctoral Thesis Virginia, Virginia State University, 1999.
  • Baxter-Jones AD, Maffulli N. Parental influence on sport participation in elite young athletes. Journal of Sports Medicine Physical Fitness, 43(2): 250-255, 2003.
  • Sheehy DA. Parents’ perceptions of their child’s 5th grade physical education program, Physical Educator, 63(1): 30-37, 2006.
  • Hergüner G. Farklı liselerdeki sporcu öğrencilerin problem ve beklentilerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2001.
  • Kılcıgil E. Ailelerin çocuklarını yaz futbol okullarına gönderme nedenleri, beklentileri ve sosyo-ekonomik durumları, Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, ss: 214-221, 2003.
  • Güven Ö, Öncü E. Beden eğitimi ve spora katılımda aile faktörü, Aile ve Toplum, 3(10): 81-90, 2006.
  • Özsandıkçı K. Yüzme sporuna katılımda ailenin etkisinin incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon, 2010.
  • Öncü E. Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları ve beklentileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007.
  • Büyüköztürk Ş. Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2004.
  • Cohen C. Influence of parental beliefs on attitudes and exercise levels in middle school children [online], [cited 2005 Aug 30], Available from, URL: http://dscholarship.lib.fsu.edu/undergrad/131 (2005).
  • Krouscas JA. Middle school students’ attitudes toward a physical education program, Unpublished Doctoral Thesis, Virginia, Virginia Tech University, 1999.
  • Hicks MK, Wiggins MS, Crist RW, Moode FM. Sex differences in grade three students’ attitudes toward physical activity, Percept Mot Skills, 93(1): 97-102, 2001.
  • Stelzer J. Attitudes toward physical education, A study of high school students from four countries-Austria, Czech Republic, England and USA [online], 2004 [cited 2005 March 12]. Available from: URL: http://www.findarticles.com/p/ articles/mi_m0FCR/is_2_38/ai_n6124562 (2004).
  • Sullivan SC. Perceptions of seventh-and eight-grade girls toward coeducational physical education classes in five middle schools in East Tennessee, Unpublished Doctoral Thesis, East Tennessee, East Tennessee State University, 2003.
  • Ewy SR. Children’s attitudes toward physical activity and self-esteem, Unpublished Master Thesis, Kansas, Fort Hays State University, 1993.
  • Stathakos J. The relationship between physical activity and academic achievement in senior secondary school students, Unpublished Master Thesis, Toronto, Toronto University, 1997.
  • Hergüner G. Çocuğun spora yönelmesinde ailenin rolü ve önemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (6), 1991.
  • GSGM. Spora başlama yaşı [internette], [20 Şubat 2006], elektronik adresi: http://www.gsgm.gov.tr (2006).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Erman Öncü Bu kişi benim

Özbay Güven

Yayımlanma Tarihi 4 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öncü, E., & Güven, Ö. (2011). ANA-BABALARIN ÇOCUKLARININ BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KATILIMINA YÖNELİK TUTUMLARI. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2(2), 28-37. https://doi.org/10.17155/spd.83677