Bu araştırmanın amacı;
üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu bağlamda,
çalışmaya Fırat Üniversitesinde öğrenim gören 349’u kadın, 317’si erkek toplam
666 lisans öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin 327’si 19-21, 281’i 22-25,
34’ü 26 üzeri ve son olarak 24’ü 18 yaş ve altında olan öğrencilerden
oluşmaktadır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin 347’si spor yapmıyorken,
319’u spor yapmaktadır. Bu araştırmada katılımcıların sosyo-demografik değişkenler ile ilgili
bilgiler, araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ile
toplanmıştır. Araştırmanın ikinci kısmında ise Koçak (2104) tarafından
geliştirilen 22 madde ve 3 faktörden oluşan “Spor Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada iki grubu karşılaştırmak için, bağımsız iki örnek t-testi ve ikiden
fazla grubu karşılaştırmak için de tek yönlü Anova analizi ve kullanılmıştır.
Ölçeğin alt boyutları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla korelasyon
analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin
sosyo-demografik özellikleri olan cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, değişkenleri
açısından anlamlı farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır (p>0,05). Yapılan
analize göre ölçeğin toplamı ile
ölçeğin alt boyutları olan Psikososyal gelişme, fiziksel gelişme ve zihinsel
gelişme alt boyutları ile spor yapma durumu değişkeni arasında anlamlı bir
farklılık olduğu görülmektedir (p<0,05). Üniversite öğrencilerinin spora
yönelik tutumlarının daha da arttırılması için çeşitli konferanslar ve
çalışmalar yapılması gerekmektedir.
The aim of this
study is to determine the attitudes of university students towards sports. In
this context, a total of 666 undergraduate students, 349 female and 317 male,
attending Fırat University participated in the study voluntarily. University
students who participated in the study consist of students 327 of whom are in
the 19-21 age group, 281 of whom are in the 22-25 age group, 34 of whom are in
the 26 and over age group and finally 24 of whom are 18 and under. In addition,
349 of the students who participated in the study do sports while 319 do not.
In this study, the information about the socio-demographic variables of the
participants was collected with the Personal Information Form created by the
researcher. In the second part of the study, "Sports Attitude Scale"
consisting of 22 items and 3 factors developed by Koçak (2104) was used. In the
study, independent two samples t-test was used to compare the two groups, and
one-way Anova analysis was used to compare more than two groups. Correlation
analysis was used to determine the relationship between the sub-dimensions of
the scale. As a result of the research, it was concluded that there is no
significant difference in terms of gender, age, income level and variables,
which are socio-demographic characteristics of university students (p>0.05). According to the analysis, it is seen that there is a significant
difference between the total of the scale and Psychosocial development,
physical development and mental development sub-dimensions of the scale and the
state of doing sports variable (p<0.05). Various
conferences and studies are required to further increase the attitudes of
university students towards sports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Psiko Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |