Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Study the Nutrition Habits and Nutritional Knowledge Levels of Physical Education Teachers

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 99 - 114, 27.04.2023
https://doi.org/10.17155/omuspd.1193456

Öz

This research aims to examine the relationship between the nutrition habits and nutritional information levels of physical education teachers. A total of 201 physical education teachers of women (n=53) men (n=148), who served in schools under the Ministry of National Education of Corum, participated in the study. As a data collection tool, “Personal Information Form”, “Nutrition habits Form” and “Adult Nutrition Information Level Survey ” are used. The questionnaires were administered online. As a result of our study, the nutritional information levels of physical education teachers were examined and the average points of the basic nutrition and food preference subdimensions were medium. The nutritional information levels of the physical education teachers who eat slowly, receive nutrition education, exercise and describe their nutritional status as well have been significantly higher. When the mean of “basic nutrition” and “nutritional preference” in women were compared with men, no statistically significant relationship was found (p>0.05). As a result, the nutrition habits of physical education teachers were not low, but the levels of nutrition were found to be inadequate. It has been found that the level of nutrition knowledge of physical education teachers who do sports is higher.The necessity of giving regular and effective nutrition education to physical education teachers both in the faculties they graduated from and during the time they work comes to the fore.

Kaynakça

  • Abbey, L. E., Wright, J.C. & Kirkpatrick, C.M. (2017). Nutrition practices and knowledge among NCAA Division III football players. J Int Soc Sports Nutr, 19,14-13. doi: 10.1186/s12970-017-0170-2
  • Acar, M., Salman, K. ve Saygın, Ö. (2021). Farklı düzeylerdeki elit basketbolcuların beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 160-169.
  • Akgöz, H.F., Çöl, B.G., Koç, M., Uzlu, G. ve Yalçın, S. (2021). Sporcu üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin ölçülmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14 ,227-240. doi: 10.38079/igusabder. 903478
  • Arı, A.G., & Arslan, K. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin genel beslenme alışkanlıkları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 393-415.
  • Aydın, G. (2021). Farklı branşlardaki faal antrenörlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Balıkesir ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir
  • Batmaz, H. (2018). Yetişkinler için beslenme bilgi düzeyi ölçeği geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışması. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Baysal A. Beslenme. Şahin Matbaacılık, Ankara; 2007.
  • Bozkurt, E., & Erdoğan, R. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 75-94. doi: 10.26466/opus.573261
  • Ceylan, L., Boyraz, D. E. A., Çaldıran, S., Ceylan, T., & Küçük, H. (2022). Examination of Nutrition Knowledge Levels of Individuals Who Received Sports Training Received Sports Training. Int. J. Life Sci. Pharma Res, 12(5), L11-17. doi: 10.22376/ijpbs/lpr.2022.12.5.L11-17
  • Çongar, O., & Özdemir, L. (2004). Sivas il merkezinde beden eğitimi öğretmenlerinin genel beslenme ve sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi düzeyleri. CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 26(3), 113-118.
  • Conlon, C. & Rapson, J. (2020). Nutrition knowledge and perspectives of physical activity for pre-schoolers amongst early childhood education and care teachers. Nutrients Jul, 3, 12(7). doi: 10.3390/nu12071984
  • Contento, I. R. (2012). Improving the diets and eating patterns of children and adolescents: how can nutrition education help?. Adolescent medicine: state of the art reviews, 23(3), 471-492.
  • Dişcigil, G., Gemalmaz, A. ve Gürel, S.F. (2004). Bir grup ilköğretim öğretmeninin beslenme hakkında bilgi düzeyleri, bilgi kayakları ve fiziksel aktivite durumları. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(3), 21-26.
  • Duralı, Ö. (2019). Yetişkin kadın bireylerde beslenme bilgi düzeyinin ve beslenme durumunun saptanması. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Trakya
  • Ermiş, E., Doğan, E., Erilli, N., & Satici, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin beslenme alişkanliklarinin incelenmesi: Ondokuz Mayis Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 6(1), 30-40. doi: 10.17155/spd.67561
  • Forse, R. A., Betancourt-Garcia, M. M., & Kissee, M. C. (2020). Epidemiology and discrimination in obesity. The ASMBS textbook of bariatric surgery, 3-14. doi: 10.1007/978-3-030-27021-6_1
  • Ha, S.A., Lee, S.Y., Kim, K.A., Seo, J.S., Sohn, C., Park, H.R., Kim, K.W., et al (2016). Eating habits, physical activity, nutrition knowledge, and self-efficacy by obesity status in upper-grade elementary school students. Nutr. Res. Pr., 10, 597–605. doi: 10.4162/nrp.2016.10.6.597
  • Kayapınar, F. Ç. (2011). Kadın ve erkek ilköğretim öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin karşılaştırılması. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri, 3(1), 8-15
  • Kutlu, Z. (2020). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi /Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur
  • Mafugu, T. (2020). Adolescents Nutrition Knowledge: A mixed methods Research.
  • Musaiger, A.O., Al-Khalifa, F. & Al-Mannai, M. (2016). Obesity, unhealthy dietary habit sandse dentary behaviors among university students in Sudan: grow in grisks for chronic diseases in a poorcountry. Environmental Health and Preventive Medicine, 21 (4), 224-230.
  • Ng, M., Fleming, T., Robinson, M., et al. (2014). Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980-2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Lancet, 384(9945),766-781. doi: 10.1016/S0140-6736(14)60460-8.
  • Özkan, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bartın
  • Şahin, M. A., & Taşkiran, A. (2020). Yelken Sporcularının Beslenme Bilgisi ve Alışkanlıklarının İncelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences, 3(2), 47-54.
  • Şanlıer, N., Konaklıoğlu, E., & Güçer, E. (2009). Gençlerin beslenme bilgi, alışkanlık ve davranışları ile beden kütle indeksleri arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 333-352.
  • Şeker, R., Şengür, E. ve Yılmaz, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin sporcu beslenme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Journal Of Human Sciences, 158(4). doi: 10.14687/jhs.v18i4.6229
  • Temple, N. J., & Steyn, N. (Eds.). (2016). Community nutrition for developing countries. Athabasca University Press and UNISA Press.
  • Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması (TBSA). (2019) Türkiye beslenme ve sağlık araştırması (TBSA). Beslenme Durumu ve Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi Sonuç Raporu. Sağlık Bakanlığı Yayın, (931). Erişim Linki: https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/saglikli-beslenme-hareketli-hayat-db/Yayinlar/kitaplar/TBSA_ RAPOR_KITAP_20.08.pdf Erişim Tarihi: 15.09.2022
  • Ülker, H. (2021). Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Denizli
  • Uzlu, G., Akgöz, HF., Yalçin, S., & Çöl, BG. (2021). Sporcu üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin ölçülmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (14), 227-240. doi: 10.38079/igusabder.903478
  • Vançelik, S., Önal, S. G., Güraksın, A., & Beyhun, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi ve alışkanlıkları ile ilişkili faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(4), 242-248.
  • Vázquez-Espino, K., Fernández-Tena, C., Lizarraga-Dallo, M. A., & Farran-Codina, A. (2020). Development and validation of a short sport nutrition knowledge questionnaire for athletes. Nutrients, 12(11), 3561. doi: 10.3390/nu12113561
  • Webber, J. (2009). Changing epidemiology of obesity—implications for diabetes. Obesity and diabetes, 978(0470),
  • World Health Organization. Obesity and overweight. Geneva, Switz: World Health Organization; (2018). Available from: www.wpro.who.int/mediacentre/factsheets/ obesity/en/. Erişim 30 Ağustos 2022
  • Worsley, A. (2002). Nutrition knowledge and food consumption: Can nutrition knowledge change food behaviour? Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 11, 579-85. doi: 10.1046/j.1440-6047.11.supp3.7.x
  • Yıldırım İ., Yıldırım, Y., Tortop, Y., & Poyraz, A. (2011). Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve bunları etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1375-1391.
  • Yilmaz, G., & Karaca, S. (2019). Spor Yapan e Sedanter Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Bilgi Tutum Ve Yaşam Kalitelerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(3), 258-266.
  • Zembat, R., Kılıç, Z., Ünlüer, E., Çobanoğlu, A., Usbaş, H. ve Bardak, M. (2015). Çocuğun beslenme alışkanlığını kazanmasında okul öncesi eğitim kurumlarının yeri. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(2), 417-424

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 99 - 114, 27.04.2023
https://doi.org/10.17155/omuspd.1193456

Öz

Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya Çorum ili Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan kadın (n=53) erkek (n=148) toplam 201 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Beslenme Alışkanlıkları Formu” ve “Yetişkinler İçin Beslenme Bilgi Düzeyi Anket (YETBİD)”kullanılmıştır. Anketler online olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme bilgi düzeyleri incelendiğinde temel beslenme ve besin tercihi alt boyutlarının puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Yavaş yemek yiyen, besleme eğitimi alan, spor yapan ve beslenme durumunu iyi olarak tanımlayan beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme bilgi düzeyleri anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Kadınlarda “temel beslenme” ve “beslenme tercihi” ortalaması erkekler ile karşılaştırıldığında birbirine yakın olduğu ve istatiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir (p>0.05). Sonuç olarak; beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları düşük olmamakla birlikte beslenme bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu görülmüştür. Spor yapan beden eğitimi öğretmenlerinin beslenme bilgi düzeyinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Beden eğitimi öğretmenlerine hem mezun oldukları fakültelerde hem de çalıştıkları zaman sürecinde düzenli ve etkin beslenme eğitimlerinin verilmesinin gerekliliği ön plana çıkmaktadır.

Kaynakça

  • Abbey, L. E., Wright, J.C. & Kirkpatrick, C.M. (2017). Nutrition practices and knowledge among NCAA Division III football players. J Int Soc Sports Nutr, 19,14-13. doi: 10.1186/s12970-017-0170-2
  • Acar, M., Salman, K. ve Saygın, Ö. (2021). Farklı düzeylerdeki elit basketbolcuların beslenme alışkanlıkları ve beslenme bilgi düzeylerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 160-169.
  • Akgöz, H.F., Çöl, B.G., Koç, M., Uzlu, G. ve Yalçın, S. (2021). Sporcu üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin ölçülmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14 ,227-240. doi: 10.38079/igusabder. 903478
  • Arı, A.G., & Arslan, K. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin genel beslenme alışkanlıkları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (47), 393-415.
  • Aydın, G. (2021). Farklı branşlardaki faal antrenörlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile sağlıklı beslenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Balıkesir ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir
  • Batmaz, H. (2018). Yetişkinler için beslenme bilgi düzeyi ölçeği geliştirilmesi ve geçerlik-güvenirlik çalışması. Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Baysal A. Beslenme. Şahin Matbaacılık, Ankara; 2007.
  • Bozkurt, E., & Erdoğan, R. (2019). Sınıf öğretmenlerinin beslenme alışkanlıklarının incelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 75-94. doi: 10.26466/opus.573261
  • Ceylan, L., Boyraz, D. E. A., Çaldıran, S., Ceylan, T., & Küçük, H. (2022). Examination of Nutrition Knowledge Levels of Individuals Who Received Sports Training Received Sports Training. Int. J. Life Sci. Pharma Res, 12(5), L11-17. doi: 10.22376/ijpbs/lpr.2022.12.5.L11-17
  • Çongar, O., & Özdemir, L. (2004). Sivas il merkezinde beden eğitimi öğretmenlerinin genel beslenme ve sporcu beslenmesi ile ilgili bilgi düzeyleri. CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 26(3), 113-118.
  • Conlon, C. & Rapson, J. (2020). Nutrition knowledge and perspectives of physical activity for pre-schoolers amongst early childhood education and care teachers. Nutrients Jul, 3, 12(7). doi: 10.3390/nu12071984
  • Contento, I. R. (2012). Improving the diets and eating patterns of children and adolescents: how can nutrition education help?. Adolescent medicine: state of the art reviews, 23(3), 471-492.
  • Dişcigil, G., Gemalmaz, A. ve Gürel, S.F. (2004). Bir grup ilköğretim öğretmeninin beslenme hakkında bilgi düzeyleri, bilgi kayakları ve fiziksel aktivite durumları. ADÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 5(3), 21-26.
  • Duralı, Ö. (2019). Yetişkin kadın bireylerde beslenme bilgi düzeyinin ve beslenme durumunun saptanması. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Trakya
  • Ermiş, E., Doğan, E., Erilli, N., & Satici, A. (2015). Üniversite öğrencilerinin beslenme alişkanliklarinin incelenmesi: Ondokuz Mayis Üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 6(1), 30-40. doi: 10.17155/spd.67561
  • Forse, R. A., Betancourt-Garcia, M. M., & Kissee, M. C. (2020). Epidemiology and discrimination in obesity. The ASMBS textbook of bariatric surgery, 3-14. doi: 10.1007/978-3-030-27021-6_1
  • Ha, S.A., Lee, S.Y., Kim, K.A., Seo, J.S., Sohn, C., Park, H.R., Kim, K.W., et al (2016). Eating habits, physical activity, nutrition knowledge, and self-efficacy by obesity status in upper-grade elementary school students. Nutr. Res. Pr., 10, 597–605. doi: 10.4162/nrp.2016.10.6.597
  • Kayapınar, F. Ç. (2011). Kadın ve erkek ilköğretim öğretmenlerinin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin karşılaştırılması. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri, 3(1), 8-15
  • Kutlu, Z. (2020). Spor bilimlerinde okuyan öğrencilerin beslenme alışkanlıkları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi /Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur
  • Mafugu, T. (2020). Adolescents Nutrition Knowledge: A mixed methods Research.
  • Musaiger, A.O., Al-Khalifa, F. & Al-Mannai, M. (2016). Obesity, unhealthy dietary habit sandse dentary behaviors among university students in Sudan: grow in grisks for chronic diseases in a poorcountry. Environmental Health and Preventive Medicine, 21 (4), 224-230.
  • Ng, M., Fleming, T., Robinson, M., et al. (2014). Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980-2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Lancet, 384(9945),766-781. doi: 10.1016/S0140-6736(14)60460-8.
  • Özkan, A. (2018). Sınıf öğretmenlerinin ve adaylarının enerji ve besin öğesi alımları (beslenme alışkanlıkları) ile sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının ve fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bartın
  • Şahin, M. A., & Taşkiran, A. (2020). Yelken Sporcularının Beslenme Bilgisi ve Alışkanlıklarının İncelenmesi. Journal of Health and Sport Sciences, 3(2), 47-54.
  • Şanlıer, N., Konaklıoğlu, E., & Güçer, E. (2009). Gençlerin beslenme bilgi, alışkanlık ve davranışları ile beden kütle indeksleri arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 333-352.
  • Şeker, R., Şengür, E. ve Yılmaz, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin sporcu beslenme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Journal Of Human Sciences, 158(4). doi: 10.14687/jhs.v18i4.6229
  • Temple, N. J., & Steyn, N. (Eds.). (2016). Community nutrition for developing countries. Athabasca University Press and UNISA Press.
  • Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması (TBSA). (2019) Türkiye beslenme ve sağlık araştırması (TBSA). Beslenme Durumu ve Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi Sonuç Raporu. Sağlık Bakanlığı Yayın, (931). Erişim Linki: https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/saglikli-beslenme-hareketli-hayat-db/Yayinlar/kitaplar/TBSA_ RAPOR_KITAP_20.08.pdf Erişim Tarihi: 15.09.2022
  • Ülker, H. (2021). Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Denizli
  • Uzlu, G., Akgöz, HF., Yalçin, S., & Çöl, BG. (2021). Sporcu üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin ölçülmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (14), 227-240. doi: 10.38079/igusabder.903478
  • Vançelik, S., Önal, S. G., Güraksın, A., & Beyhun, E. (2007). Üniversite öğrencilerinin beslenme bilgi ve alışkanlıkları ile ilişkili faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 6(4), 242-248.
  • Vázquez-Espino, K., Fernández-Tena, C., Lizarraga-Dallo, M. A., & Farran-Codina, A. (2020). Development and validation of a short sport nutrition knowledge questionnaire for athletes. Nutrients, 12(11), 3561. doi: 10.3390/nu12113561
  • Webber, J. (2009). Changing epidemiology of obesity—implications for diabetes. Obesity and diabetes, 978(0470),
  • World Health Organization. Obesity and overweight. Geneva, Switz: World Health Organization; (2018). Available from: www.wpro.who.int/mediacentre/factsheets/ obesity/en/. Erişim 30 Ağustos 2022
  • Worsley, A. (2002). Nutrition knowledge and food consumption: Can nutrition knowledge change food behaviour? Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 11, 579-85. doi: 10.1046/j.1440-6047.11.supp3.7.x
  • Yıldırım İ., Yıldırım, Y., Tortop, Y., & Poyraz, A. (2011). Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve bunları etkileyen faktörler. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1375-1391.
  • Yilmaz, G., & Karaca, S. (2019). Spor Yapan e Sedanter Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Bilgi Tutum Ve Yaşam Kalitelerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(3), 258-266.
  • Zembat, R., Kılıç, Z., Ünlüer, E., Çobanoğlu, A., Usbaş, H. ve Bardak, M. (2015). Çocuğun beslenme alışkanlığını kazanmasında okul öncesi eğitim kurumlarının yeri. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 1(2), 417-424
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Kayalı Karakuş 0000-0002-3654-1656

Güner Çiçek 0000-0002-6909-3028

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kayalı Karakuş, E., & Çiçek, G. (2023). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 14(1), 99-114. https://doi.org/10.17155/omuspd.1193456