Bu araştırmada, spor bilimleri öğrencilerinin teknolojik tutum düzeyleri ile medya okuryazarlık algıları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, “Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği (TYTÖ)” ile “Medya Okuryazarlık Algı Ölçeği (MOAÖ)” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Karabük Üniversitesi Hasan Doğan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bu öğrenciler içerisinden seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 100 kadın 114 erkek olmak üzere toplam 214 kişi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde; değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenebilmesinde t-Testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA), ölçekler arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi için Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma verilerinden
elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerim TYTÖ’nin orta düzeyde ortalamaya sahip olduğu, MOAÖ’nin de “medya araçlarının kullanımı” alt boyutunun en yüksek, “üst bilişsel medya farkındalığı” alt boyutunun ise en düşük ortalamaya sahip olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular, öğrencilerin teknolojik araçları kullanma konusunda yatkın olduklarını, ancak medya içeriklerini eleştirel bir bakışla inceleme konusunda daha sınırlı bir bilince sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Bu, eğitim programlarında medya okuryazarlığının daha etkin bir şekilde ele alınmasının gerekliliğini
vurgulamaktadır. Son olarak, öğrencilerin, teknolojiye yönelik tutumları arttıkça medya okuryazarlık algı düzeylerinin de artış gösterdiği söylenilebilir.
Araştırma için Gazi Üniversitesi Etik Komisyonu’ndan 02.08.2023 tarihli ve E-77082166-604.01.02-712686 karar sayısı ile etik kurul izni alınmıştır
In this research, it is aimed to examine the relationship between the attitudes toward technology of sports science students and their media literacy perceptions in terms of certain variables. The relational scanning model, one of the quantitative research methods, was used in the study. As data collection tools, a "Personal Information Form" prepared by the researchers, the " Attitude toward Technology Scale (ATTS)" developed by Aydın and Kara (2018), and the "Media Literacy Perception Scale (MLPS)" developed by Özel and Sarı (2022) were used. The population of the study consists of undergraduate students from Hasan Doğan School of Physical Education and Sports at Karabük University. The sample of the research consists of 214 individuals, including 100 females and 114 males, selected through random sampling method among these students. In the analysis of the data collected for the research, SPSS-24 package program was used, and the significance level was set at p <0.05. t-Test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to determine the relationship between variables, and Pearson Correlation analysis was used to determine the relationship between scales. According to the results obtained from the research data, it is observed that students have a moderate level of attitudes toward technology (ATTS), and the "use of media tools" sub-dimension of MLPS has the highest average, while the "upper cognitive media awareness" sub-dimension has the lowest average. The findings suggest that students are inclined to use technological tools but have a limited awareness when it comes to critically examining media content. This highlights the necessity of addressing media literacy more effectively in educational programs. Finally, it can be said that as students' attitudes towards technology increase, their levels of media literacy perception also increase.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 3 |