Bu
çalışmanın amacı, öğretmenlerin okul ortamlarında karşılaştıkları kriz
durumlarının neler olduğunu, krize müdahalede ne sıklıkla okul psikolojik danışmanına başvurduklarını ortaya koyabilmek ve okul ortamında kriz yönetimine
ilişkin öneriler getirebilmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Bursa ilinde çeşitli kademelerdeki devlet okullarında görev
yapan 163 kadın 103 erkek olmak üzere toplam 266 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan, öğretmenlerin okul
ortamında karşılaştıkları kriz durumları anket formu ile toplanmıştır. Anket
formu, kişisel bilgiler ve kriz durumları ile ilgili sorular olmak üzere iki
bölümden oluşmaktadır. Araştırma genel tarama (survey) modeli üzerine
tasarlanan bir çalışmadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre
öğretmenlerin yaklaşık %70’i meslek hayatları boyunca girdikleri sınıflarda en
az bir kez kriz durumuna tanıklık etmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin
%69’u kriz durumlarında okul rehber öğretmenine başvurduklarını, %53’ü okulda
krize müdahale etmenin rehber öğretmenin görevi olduğunu belirtmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76