Sosyal bilim alanlarında yapılan araştırmalar sonucu elde edilen veriler genellikle kategorik veriler olup, parametrik analiz varsayımları sağlanmadığından parametrik olmayan yöntemler kullanılmaktadır. Kategorik değişkenler arasındaki ikili ilişkilerin test edilmesinde Pearson test istatistiği yeterli olmakta ancak ikiden fazla değişken olması durumunda bu istatistik kullanılamamaktadır. Bu nedenle çalışmada iki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkilerin test edilmesine olanak sağlayan Logaritmik Doğrusal Modeller (Log-Lineer) kullanılarak cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve intihar olasılığından oluşan değişkenlerin birbirleri ile olan etkileşim yapısı 15-25 yaş grubu arasındaki öğrenciler için incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre erkeklerin intihar olasılığı yüksek grupta olma oranı kadınlara göre daha fazladır ve gruplar arasındaki bu fark istatistiksel olarak anlamlıdır.
Kategorik Veri Logaritmik Doğrusal Modeller İntihar Olasılığı
The data obtained as a result of researches in social sciences are generally categorical, and nonparametric methods are used since the assumptions of parametric analysis are not provided. The Pearson test statistic is sufficient to test the binary relationships between categorical variables, but this statistic cannot be used if there are more than two variables. Therefore, in the study, using the Logarithmic Linear (Log-Linear) Models that allow testing the relationships between two or more variables, the interaction structure of variables consisting of gender, socioeconomic level, and suicide probability were examined for students between the ages of 15-25. Based on the results, it was found that, the rate of men being in the high-risk suicide group is higher than the rate of women in the same group and this difference between the groups is statistically significant.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.