Ülkemizde üniversitesiz il kalmamıştır. Böylece yükseköğretim kurumlarının ekonomiye katkısı daha çok irdelenir hale gelmiştir. Üniversiteler, sahip oldukları öğrenciler vasıtasıyla yer aldıkları kentlere ekonomik, sosyal ve kültürel anlamda ciddi katkılarda bulunmaktadırlar. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde üniversiteler bacasız fabrika olarak da adlandırılmaktadır. Bacasız fabrika deyiminden de anlaşılacağı üzere üniversiteler bulundukları şehirlere ekonomik canlılık ve gelişme getirmektedirler. Bu çalışmada bir vakıf üniversitesi olan Konya KTO Karatay Üniversitesi öğrencilerinin 2012 yılı itibariyle yapmış oldukları harcamaların miktarı ve Konya ekonomisine katkıları irdelenmiştir. Bu doğrultuda geliştirilen anket formu KTO Karatay Üniversitesi öğrencilerinden 342 kişiye uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; üniversite öğrencileri aylık bütçelerinin %24’ü beslenmeye, % 21,12’si eğlence ve sosyal faaliyetlere, % 20,88’i giyime, % 9,11’i barınmaya, %8,88’i haberleşme ve internete, % 5,76’ı ise kırtasiye harcamaları için ayrılmaktadır. Araştırmaya göre, 2012 yılı için bir öğrencinin ayda yaklaşık 674,36 TL. harcama yaptığı ve KTO Karatay Üniversitesi öğrenci harcamalarının Konya iline yaklaşık 3,776 milyon TL. lik bir katkı sağladığı tespit edilmiştir.
In our country, there is no province remained without a University. Thus, the contribution of higher education institutions to the economy has become more measurable. Universities, through their students, are significant contributors in the economic, social and cultural sense to the cities they are located in. Universities in developing countries such as Turkey, are also known as the factories without chimneys. As is understood from the expression of the ‘’factory without chimney’’, universities bring economic vitality and growth to their located cities. In this study, the amount of the expenses made by the students of KTO Karatay University which is a private institution and its contribution to the economy of the city of Konya was examined for the year 2012. A developed questionnaire in this direction was administered to 342 students of the KTO Karatay Uni- versity. According to the findings, the students’ monthly budgets were divided as in the following; 24% food and beverage, 21.12% entertainment and social activities, 20.88% clothing, % 9.11 accommodation, 8.88% communication and Internet, 5.76% stationery expenses. According to the study, in 2012, each student spent approximately 674.36 TL per month and the spendings of the students of KTO Karatay University contributed approximately 3,776 million TL. to the province of Konya.
Diğer ID | JA64JM48JR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |