Denetim, eğitim sisteminin bir alt sistemidir ve yönetim süreçlerinin vazgeçilmez öğelerindendir.
Eğitim alanındaki bütün gelişmeler denetim sistemine de yansımaktadır. Bu çalışma 2005-2015
yılları arasındaki Türkiye’de yayımlanmış eğitim denetimi alanındaki makale ve tezleri inceleyerek,
Ülke eğitim sistemindeki gelişmeler izlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 66 makale ve yedi tez betimsel
analiz yöntemiyle incelenmiştir. Makaleler ve tezler, alan yazın doğrultusunda araştırmacılarca belirlenen
alt analiz düzeyinde: denetimin işlevleri, çağdaş denetim modelleri ve anlayışları, denetimin
tarihsel süreçlerde incelenmesi, denetimde etik, denetimde öğretmen/müfettiş veya müfettiş
yardımcılarından/yöneticilerden beklenenlerin belirlenmesi ve Türkiye’nin denetim sistemi ile başka
ülkelerin denetim sistemlerinin karşılaştırılması başlıklarına tasnif edilip, incelenmiştir. İnceleme
sonuçları Türkiye’de eğitim denetimi bağlamında en çok denetimin işlevlerini içeren araştırmaların/
çalışmaların yapıldığını göstermiştir.
eğitim denetimi eğitim denetimi araştırmaları betimsel analiz
Supervision (inspection) is a subsystem of the educational system and is one of the indispensable elements of the management process. All developments have existed in the field of education is reflected in to the supervision system too. This study examining articles and theses published in Turkey about educational supervision between the years of 2005-2015. By this way developments in the country's educational system has been tried to be monitored. In this manner, 66 articles and seven thesis were analyzed by descriptive analysis. For descriptive analysis control functions of supervision, modern supervision models and approaches, examining the historical process of the supervision, ethics of supervision, expectations from teachers’supervisors or supervisors assistants/ administrators, comparison of Turkey's education supervision system to other countries' supervision systems used as analysis levels. All articles and theses classified by using analysis level. The results show that the most comman research area about educational supervision belongs to functions of supervision in Turkey.
Education supervision education supervision/inspection research descriptive analysis
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11 |