Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on Determining Future Thinking of the Students in Tourist Guidance Education in Associate Degree

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 237 - 247, 16.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.395493

Öz

One of the key
stakeholders involved in the tourism sector is professional tourist guides. Professional
tourist guides have important roles in promoting and marketing countries. Tourist
guide training in Turkey consists of a cascading process. Tourist guidance
education in Turkey is a difficult process. After the training is over, many
candidates are waiting for the guide candidates. As a result of these steps,
the right to be a professional tourist guide is gained. The subject of the
study is the future thinking of the students who are studying associate degree
tourist guides. In this research, a detailed field search was done.The purpose
of the research is to determine the perspectives for the future of the students
who receive tourism guidance education in associate degree. They were also
asked about the education they had received. Students of Marmaris Tourism
Vocational School Tourism Guidance Program participated in the research. Sampling
method is preferred. Quantitative data collection methods were collected by
questionnaire method. Survey questions were compiled from national literature.
As a result of there search, it was revealed that the students came in favor of
the education and their future concerns were at a low level after the training
started. They are also seen to be academic-focused.

Kaynakça

  • Baltacı, F.; Üngüren, E.; Avsallı, H. ve Demirel, O. N. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin ve geleceğe yönelik bakış açılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-25.
  • Batman, O. (2003). Türkiye’deki profesyonel turist rehberlerinin mesleki sorunlarına yönelik bir araştırma. Bilgi, 7(2), 117-134.
  • Baykal, D. ve Şahin, E. (2015). Türkiye’de turizm eğitimi veren meslek yüksek okullarının ders programlarına ilişkin bir içerik analizi. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(3), 19-32.
  • Çetin, G. ve Kızılırmak, İ. (2015). Türk turizminde kokartlı turist rehberlerin mevcut durumunun analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 307-318.
  • Güzel, F.Ö., Türker, A. ve Şahin, İ. (2014). Profesyonel turist rehberlerinin algıladıkları mesleki engelleri belirlemeye yönelik bir araştırma. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 2, 173-190.
  • Şen Şahin, S. ve Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2),563-580.
  • Ünal, İ. ve Bayram, A. T. (2015). Önlisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin memnuniyet düzeyine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(10), 525-534.
  • Üzümcü Polat, T., Alyakut, Ö. ve Günsel, A. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleğin geleceğine ilişkin bakış açıları, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yarcan, Ş. (2007). Profesyonel turist rehberliğinde mesleki etik üzerine kavramsal bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 33-44.
  • Zengin, B., Eker, N. ve Erkol Bayram, G. (2017). Turist rehberliği meslek kanununun profesyonel turist rehberlerince değerlendirilmesi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 142-156.
  • http://www.tureb.org.tr/tr/Page/Detail/91. Erişim Tarihi 14.02.2018

Önlisans Turist Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Geleceğe Ait Düşüncelerinin Belirlenmesi: Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 237 - 247, 16.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.395493

Öz

Turizm sektöründe yer alan önemli
paydaşlardan biri profesyonel turist rehberleridir. Profesyonel turist
rehberleri ülkelerin tanıtım ve pazarlanmasında önemli rollere sahiptir. Türkiye’de
turist rehberliği eğitimi basamaklı bir süreçten oluşmaktadır. Turist
rehberliği eğitim sürecinin sona ermesiyle rehber adaylarını birçok aşama
beklemektedir. Bu aşamaların sonucunda profesyonel turist rehberi olma hakkı
kazanılmaktadır. Araştırmanın konusu önlisans turist rehberleriği eğitimi alan
öğrencilerin gelecek ile ilgili düşünceleridir. Bu araştırma kapsamında detaylı
bir alan yazın taraması yapılmıştır. Araştırmanın amacı önlisans turist
rehberliği eğitimi alan öğrencilerinin geleceğe ait bakış açılarının tespit
edilmesidir. Ayrıca almış oldukları eğitim ile ilgili de sorular
yöneltilmiştir. Araştırmaya Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu Turist
Rehberliği programı öğrencileri katılmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi tercih
edilmiştir. Çalışma verileri nicel veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi
ile elde edilmiştir.  Anket soruları
ulusal literatür derlenerek oluşturulmuştur. Ayrıca araştırmanın sonucunda, turist
rehberliği öğrencilerinin sevdiği bölümü okudukları ve gelecek kaygılarının
düşük bir seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca akademik kariyere odaklı
oldukları tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Baltacı, F.; Üngüren, E.; Avsallı, H. ve Demirel, O. N. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin ve geleceğe yönelik bakış açılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(1), 17-25.
  • Batman, O. (2003). Türkiye’deki profesyonel turist rehberlerinin mesleki sorunlarına yönelik bir araştırma. Bilgi, 7(2), 117-134.
  • Baykal, D. ve Şahin, E. (2015). Türkiye’de turizm eğitimi veren meslek yüksek okullarının ders programlarına ilişkin bir içerik analizi. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 2(3), 19-32.
  • Çetin, G. ve Kızılırmak, İ. (2015). Türk turizminde kokartlı turist rehberlerin mevcut durumunun analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 307-318.
  • Güzel, F.Ö., Türker, A. ve Şahin, İ. (2014). Profesyonel turist rehberlerinin algıladıkları mesleki engelleri belirlemeye yönelik bir araştırma. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 2, 173-190.
  • Şen Şahin, S. ve Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2),563-580.
  • Ünal, İ. ve Bayram, A. T. (2015). Önlisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin memnuniyet düzeyine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(10), 525-534.
  • Üzümcü Polat, T., Alyakut, Ö. ve Günsel, A. (2015). Turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleğin geleceğine ilişkin bakış açıları, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(33), 179-199.
  • Yarcan, Ş. (2007). Profesyonel turist rehberliğinde mesleki etik üzerine kavramsal bir değerlendirme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1), 33-44.
  • Zengin, B., Eker, N. ve Erkol Bayram, G. (2017). Turist rehberliği meslek kanununun profesyonel turist rehberlerince değerlendirilmesi, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(2), 142-156.
  • http://www.tureb.org.tr/tr/Page/Detail/91. Erişim Tarihi 14.02.2018
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hande Akyurt Kurnaz

Alper Kurnaz

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2018
Kabul Tarihi 16 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Akyurt Kurnaz, H., & Kurnaz, A. (2018). Önlisans Turist Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Geleceğe Ait Düşüncelerinin Belirlenmesi: Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu Örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 237-247. https://doi.org/10.26466/opus.395493