Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Innovation Porspective of Young Leadership Managers: A Field Survey On Tourism Sector

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 108 - 124, 12.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.396335

Öz

The main purpose of
this The main purpose of this study is to research at what position the
innovation prospective of young leader managers working in tourism sector and
on the perception innovation of middle and high grade young staffworking in the
management position in all departments in the managements in question. Tourism
managements which are service industry and acting in tourism direct their ways
to increase quality and variety through new products, services and decrease
their costs to survive in the sector and increase their competitive powers.
Young leader managers requesting to increase their market rate and appeal to
new markets in the sector need innovation, accept it as an important factor for
expansion and development. Therefore, innovation gains importance for tourism
managements presenting touristic product and service, they make innovation,
difference and upgrade in touristic products and service in order to survive as
one of the sectors which has intense competition to attract more tourists,
consider their needs, satisfy touristic consumers. It is purposed that making
contribution to both literature and managements in question to be revealed these
problems and analyzed them. This work is based on theoretical field researches
and  scanning related sources technique
about the topic.

Kaynakça

  • Baglieri, D. ve Consoli, R. (2009). Collaborative innovation in tourism: Managing virtual communities. The TQM Journal, 21(4), 353-364.
  • Bakan İ. ve Büyükbeşe. T. (2010). Liderlik türleri ve güç kaynaklarına ilişkin mevcut-gelecek durum karşılaştırması: Eğitim kurumu yöneticilerinin algılarına dayalı bir alan araştırması, KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 12(19), 73-84.
  • Barker, A. (2001), Yenilikçiliğin simyası. Çeviren: Ahmet Kardam, Yayın No: 391, İstanbul:, Mess Yayınları, 89-90.
  • Cohen. W. A. (2010). Drucker ve liderlik, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Coşkun. S. Mesci. M. ve Kılınç. İ. (2013). Stratejik rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak inovasyon stratejileri: Kocaeli otel işletmeleri üzerine bir araştırma, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2). 101-132.
  • Çamlı, U. (2010). Yeniliğin müşteri sadakati üzerine etkileri; turizm sektörüne yönelik bir araştırma. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dönmez, D. ve Çevik, İ. (2010). İşletmelerde yeniliklerin kaynağı olarak paydaş diyalogları: seyahat acenteleri üzerine nitel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 189-202.
  • Durna, U. ve Babür, S. (2011). Otel işletmelerinde yenilik uygulamaları. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(1). 73-98.
  • Işık. C. ve Serçeoğlu N. (2015). İnovasyonel turizm: Çin örneği, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 1-15.
  • İbicioğlu. H. Özmen. İ. ve Taş. S. (2009). Liderlik davranışı ve toplumsal norm ilişkisi: Ampirik bir çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14(2), 1-23.
  • Kamıen. M. I.. ve Schwartz. N. L. (1982). Market structure and innovation, Cambridge University Press. 12. Cambridge.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAK) (2011). 2012-2023 İnovasyona dayalı turizm stratejisi ve eylem planı.
  • Mehmet. H. A. ve Sezerel. H. (2015). Öykünme ve özgünlük: Turizm alanındaki liderlik araştırmaları üzerine eleştirel bir inceleme. Hitit Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(2), 715-732.
  • OECD ve Eurostat (2005). Oslo klavuzu: Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. 3. Baskı, OECD-Eurostat Ortak Yayımı.
  • Oerlemans, L.A.G. Buys, A. J. ve Pretorius, M. W. (2001), Research de-sign for the South African innovation survey. Working Paper 01.02, The Netherlands: Eindhoven Centre for Innovation Studies.
  • Ödemiş. M. Düzgün. E. ve Düzgün A. (2017). Turizm destinasyonlarının rekabet gücünü artırmasında inovasyonun yeri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(4), 22-29.
  • Özkaya. O. M. (2000). Bir lider olarak Vehbi Koç, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın: Basılmamış Doktora Tezi.
  • Sabuncuoglu. Z. ve Tüz. M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Basım,Yayım ve Dağıtım A.Ş.
  • Stoner, J.A. ve Edward. F.R. Management. Prentice Hall; New Jersey. 1992.
  • Şahin, Ali, Temizel, H., Örselli, E., ( 2004), Bankacılık sektöründe çalışan yöneticilerin kendi liderlik tarzlarını algılayış biçimleri ile çalışanların yöneticilerinin liderlik tarzlarını algılayış biçimlerine yönelik uygulamalı bir çalışma.3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiri Kitabı, Sözkesen Matbaacılık, Eskişehir, 657-665.
  • Şimşek. Ş.M. ve Çelik. A.(2011). İşletme yönetimi, İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Tajeddini. K. (2011). The effects of innovativeness on effectiveness and efficiency: Education, business and society. Contemporary Middle Eastern Issues, 4(1), 6-18.
  • Taşgit. E.S. ve Torun. B. (2016). Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişkiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 121-156.
  • Taşkıran E. (2006). Otel işletmelerinde çalışan yöneticilerin liderlik yönelimleri: İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 169-183.
  • Uğurluoğlu Ö. ve Çelik Y. (2009). Örgütlerde stratejik liderlik ve özellikleri, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(2), 122-156.
  • Vatan A. ve Zengin B. (2014). Çevresel inovasyon ve konaklama işletmelerindeki uygulamalar üzerine bir araştırma: İstanbul örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 511-530.
  • Vatan, A. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: İstanbul’daki beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Werner, I. (1993). Leadership skills for executives, Çeviren: Vedat Üner, Liderlik ve Yönetim. Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi 1. İstanbul: Rota Yayınları.

Genç Lider Yöneticilerin İnovasyon Anlayışı: Turizm Sektörü Üzerine Bir Alan Araştırması

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 108 - 124, 12.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.396335

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe
çalışan genç lider yöneticilerin yenilikçi bakış açısının ne durumda olduğunu
araştırmak ve söz konusu işletmelerin tüm birimlerinde yönetici konumunda
çalışan orta ve üst düzey genç personelin inovasyon anlayışı üzerine bir
araştırma yapılmasıdır. Bir hizmet endüstrisi olan ve turizm sektöründe
faaliyet gösteren turizm işletmeleri, sektördeki varlıklarını sürdürebilmek ve
rekabet güçlerini arttırmak için maliyetlerini en aza indirme, yeni ürün ve
hizmetlerle çeşitliliği ve kaliteyi arttırma yoluna gitmektedirler. Sektördeki
yeni pazarlara hitap etmek ve pazar payını arttırmak isteyen turizm
işletmelerindeki genç lider yöneticiler, inovasyona ihtiyaç duymakta, büyüme ve
gelişme için inovasyonu önemli bir unsur olarak görmektedirler. Dolayısıyla
turistik ürün ve hizmet sunan turizm işletmeleri için inovasyon önemli hale
gelmekte ve ayrıca turistik tüketicileri memnun etme, ihtiyaçlarını dikkate
alma, daha çok turist çekebilme ve rekabetin yoğun olduğu sektörlerden biri
olarak varlığını sürdürmek için turistik ürün ve hizmetlerde yenilik, farklılık
ve iyileştirme yapmaktadırlar. Yapılan araştırmayla bu sorunların ortaya
çıkarılması ve analiz edilmesi amaçlanarak söz konusu işletmelere ve literatüre
katkı sağlaması düşünülmektedir. Çalışma, konu ile ilgili kaynakların taranması
yöntemi ve teorik saha araştırmalarına dayanmaktadır.

Kaynakça

  • Baglieri, D. ve Consoli, R. (2009). Collaborative innovation in tourism: Managing virtual communities. The TQM Journal, 21(4), 353-364.
  • Bakan İ. ve Büyükbeşe. T. (2010). Liderlik türleri ve güç kaynaklarına ilişkin mevcut-gelecek durum karşılaştırması: Eğitim kurumu yöneticilerinin algılarına dayalı bir alan araştırması, KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 12(19), 73-84.
  • Barker, A. (2001), Yenilikçiliğin simyası. Çeviren: Ahmet Kardam, Yayın No: 391, İstanbul:, Mess Yayınları, 89-90.
  • Cohen. W. A. (2010). Drucker ve liderlik, İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Coşkun. S. Mesci. M. ve Kılınç. İ. (2013). Stratejik rekabet üstünlüğü sağlama aracı olarak inovasyon stratejileri: Kocaeli otel işletmeleri üzerine bir araştırma, AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2). 101-132.
  • Çamlı, U. (2010). Yeniliğin müşteri sadakati üzerine etkileri; turizm sektörüne yönelik bir araştırma. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Dönmez, D. ve Çevik, İ. (2010). İşletmelerde yeniliklerin kaynağı olarak paydaş diyalogları: seyahat acenteleri üzerine nitel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 189-202.
  • Durna, U. ve Babür, S. (2011). Otel işletmelerinde yenilik uygulamaları. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(1). 73-98.
  • Işık. C. ve Serçeoğlu N. (2015). İnovasyonel turizm: Çin örneği, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 1-15.
  • İbicioğlu. H. Özmen. İ. ve Taş. S. (2009). Liderlik davranışı ve toplumsal norm ilişkisi: Ampirik bir çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14(2), 1-23.
  • Kamıen. M. I.. ve Schwartz. N. L. (1982). Market structure and innovation, Cambridge University Press. 12. Cambridge.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAK) (2011). 2012-2023 İnovasyona dayalı turizm stratejisi ve eylem planı.
  • Mehmet. H. A. ve Sezerel. H. (2015). Öykünme ve özgünlük: Turizm alanındaki liderlik araştırmaları üzerine eleştirel bir inceleme. Hitit Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 8(2), 715-732.
  • OECD ve Eurostat (2005). Oslo klavuzu: Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. 3. Baskı, OECD-Eurostat Ortak Yayımı.
  • Oerlemans, L.A.G. Buys, A. J. ve Pretorius, M. W. (2001), Research de-sign for the South African innovation survey. Working Paper 01.02, The Netherlands: Eindhoven Centre for Innovation Studies.
  • Ödemiş. M. Düzgün. E. ve Düzgün A. (2017). Turizm destinasyonlarının rekabet gücünü artırmasında inovasyonun yeri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(4), 22-29.
  • Özkaya. O. M. (2000). Bir lider olarak Vehbi Koç, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın: Basılmamış Doktora Tezi.
  • Sabuncuoglu. Z. ve Tüz. M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Basım,Yayım ve Dağıtım A.Ş.
  • Stoner, J.A. ve Edward. F.R. Management. Prentice Hall; New Jersey. 1992.
  • Şahin, Ali, Temizel, H., Örselli, E., ( 2004), Bankacılık sektöründe çalışan yöneticilerin kendi liderlik tarzlarını algılayış biçimleri ile çalışanların yöneticilerinin liderlik tarzlarını algılayış biçimlerine yönelik uygulamalı bir çalışma.3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildiri Kitabı, Sözkesen Matbaacılık, Eskişehir, 657-665.
  • Şimşek. Ş.M. ve Çelik. A.(2011). İşletme yönetimi, İstanbul: Eğitim Yayınevi.
  • Tajeddini. K. (2011). The effects of innovativeness on effectiveness and efficiency: Education, business and society. Contemporary Middle Eastern Issues, 4(1), 6-18.
  • Taşgit. E.S. ve Torun. B. (2016). Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişkiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 121-156.
  • Taşkıran E. (2006). Otel işletmelerinde çalışan yöneticilerin liderlik yönelimleri: İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 169-183.
  • Uğurluoğlu Ö. ve Çelik Y. (2009). Örgütlerde stratejik liderlik ve özellikleri, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(2), 122-156.
  • Vatan A. ve Zengin B. (2014). Çevresel inovasyon ve konaklama işletmelerindeki uygulamalar üzerine bir araştırma: İstanbul örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 511-530.
  • Vatan, A. (2010). Turizm işletmelerinde inovasyon: İstanbul’daki beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Werner, I. (1993). Leadership skills for executives, Çeviren: Vedat Üner, Liderlik ve Yönetim. Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi 1. İstanbul: Rota Yayınları.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Türk

Ergün Kara

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2018
Kabul Tarihi 12 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Türk, M., & Kara, E. (2018). Genç Lider Yöneticilerin İnovasyon Anlayışı: Turizm Sektörü Üzerine Bir Alan Araştırması. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 108-124. https://doi.org/10.26466/opus.396335