The main purpose of
this The main purpose of this study is to research at what position the
innovation prospective of young leader managers working in tourism sector and
on the perception innovation of middle and high grade young staffworking in the
management position in all departments in the managements in question. Tourism
managements which are service industry and acting in tourism direct their ways
to increase quality and variety through new products, services and decrease
their costs to survive in the sector and increase their competitive powers.
Young leader managers requesting to increase their market rate and appeal to
new markets in the sector need innovation, accept it as an important factor for
expansion and development. Therefore, innovation gains importance for tourism
managements presenting touristic product and service, they make innovation,
difference and upgrade in touristic products and service in order to survive as
one of the sectors which has intense competition to attract more tourists,
consider their needs, satisfy touristic consumers. It is purposed that making
contribution to both literature and managements in question to be revealed these
problems and analyzed them. This work is based on theoretical field researches
and scanning related sources technique
about the topic.
Bu çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe
çalışan genç lider yöneticilerin yenilikçi bakış açısının ne durumda olduğunu
araştırmak ve söz konusu işletmelerin tüm birimlerinde yönetici konumunda
çalışan orta ve üst düzey genç personelin inovasyon anlayışı üzerine bir
araştırma yapılmasıdır. Bir hizmet endüstrisi olan ve turizm sektöründe
faaliyet gösteren turizm işletmeleri, sektördeki varlıklarını sürdürebilmek ve
rekabet güçlerini arttırmak için maliyetlerini en aza indirme, yeni ürün ve
hizmetlerle çeşitliliği ve kaliteyi arttırma yoluna gitmektedirler. Sektördeki
yeni pazarlara hitap etmek ve pazar payını arttırmak isteyen turizm
işletmelerindeki genç lider yöneticiler, inovasyona ihtiyaç duymakta, büyüme ve
gelişme için inovasyonu önemli bir unsur olarak görmektedirler. Dolayısıyla
turistik ürün ve hizmet sunan turizm işletmeleri için inovasyon önemli hale
gelmekte ve ayrıca turistik tüketicileri memnun etme, ihtiyaçlarını dikkate
alma, daha çok turist çekebilme ve rekabetin yoğun olduğu sektörlerden biri
olarak varlığını sürdürmek için turistik ürün ve hizmetlerde yenilik, farklılık
ve iyileştirme yapmaktadırlar. Yapılan araştırmayla bu sorunların ortaya
çıkarılması ve analiz edilmesi amaçlanarak söz konusu işletmelere ve literatüre
katkı sağlaması düşünülmektedir. Çalışma, konu ile ilgili kaynakların taranması
yöntemi ve teorik saha araştırmalarına dayanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı |