The ecotourist
is a tourist who is unique to the ecotourism activities that emerges with the
emergence and spread of ecotourism activities. These tourists are people who
are environmentally friendly, give importance to experience, respect the
nature's intact nature, have a target of local language and cultural
interaction and have a low cost expectation. Ecotourists differ from other
types of tourists in terms of their characteristics, objectives, tourism
activities, travel characteristics, motivations, attitudes and behaviors. The
aim of this study was to determine the relationship between ecotourists'
environmental attitudes and behaviors and expected and perceived service
quality. The hypotheses determined for this purpose were tested by correlation
analysis and significant results were obtained. As a result of the research, a
negative relationship was observed between expected service quality and
perceived service quality. In addition, there was no significant relationship
between ecotourists 'environmental attitudes and behaviors and expected service
quality, but there was a significant relationship between ecotourists'
environmental behaviors and perceived service quality.
ECOSERV Service Quality Environmental Attitudes Environmental Behaviors
Ekoturist, ekoturizm
aktivitelerinin ortaya çıkması ve yaygınlaşması ile birlikte ortaya çıkan ve
ekoturizm faaliyetlerine özgü bir turist biçimidir. Çevreci, konfordan ziyade
deneyim kazanma, doğanın bozulmamış yapısına saygılı, yerel dil, kültürel
etkileşim hedefi olan ve maliyet beklentisi geri planda olan kişilerdir.Ekoturistler
sahip oldukları özellikler, amaçları, turizm aktiviteleri, seyahatlerine
ilişkin özellikleri, motivasyonları, tutum ve davranışları açısından diğer
turist türlerinden ayrılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ekoturistlerin çevresel
tutum ve davranışları ile beklenen ve algılanan hizmet kalitesi arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla belirlenen hipotezler, korelasyon analizi ile test edilmiş ve
anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, beklenen hizmet kalitesi
ile algılanan hizmet kalitesi arasında negatif yönlü ilişki ortaya çıkmıştır.
Ayrıca ekoturistlerin çevresel tutum ve davranışları ile beklenen hizmet
kalitesi arasında anlamlı bir ilişki olmadığı fakat ekoturistlerin çevresel
tutum ve davranışları ile algılanan hizmet kalitesi arasında anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 17 |