This study aims to reveal the current usage status of the travel agencies web sites that have become the virtual showcase of the enterprises with the development of internet and communication tools, The evaluation of the components used in the websites from a consumer point of view and the comparison of consumer assessments and the current situation. However, it is aimed to reach the results of travel agencies in the tourism market and what consumers expect from a website. For this, 386 travel agencies web sites located in Turkey with descriptive analysis were researched with 47 components under 6 main criteria. The web site evaluation components used in the descriptive analysis were evaluated by 742 internet users and the results were compared. According to the findings of the research, it is seen that web sites of travel agencies are inadequate in online shopping, do not use social media tools effectively, and do not explicitly specify security phrases on online payments. At the same time they are used for information functions rather than marketing activities, and consumer expectations and existing websites do not overlap.
Bu çalışma internet ve iletişim araçlarının gelişmesiyle işletmelerin sanal vitrini haline gelmiş olan web sitelerin seyahat acenteleri tarafından mevcut kullanım durumlarının ortaya konulmasını, web sitelerinde kullanılan bileşenlerin tüketici bakış açısıyla değerlendirilmesi ve tüketici değerlendirmeleri ile mevcut durumun kıyaslanmasına yöneliktir. Bununla birlikte seyahat acentelerinin turizm pazarındaki konumu ve tüketicilerin bir web sitesinden ne bekledikleri hakkında sonuçlara ulaşmak amaçlanmıştır. Bunun için Türkiye’de yer alan 386 A grubu seyahat acentesinin web siteleri alan yazın taraması sonucunda ortaya çıkmış 6 ana ölçüt başlığı altında 47 bileşen ile betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Betimsel analizde kullanılan web site değerlendirme bileşenleri 742 internet kullanıcısı tarafından değerlendirilmiş ve bulgular karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre seyahat acentelerine ait web sitelerinin çevrimiçi alışverişte yetersiz kaldığı, sosyal medya araçlarını etkin kullanmadığı, çevrim içi ödemede güvenlik ibarelerini net bir şekilde belirtmediği aynı zamanda web sitelerini pazarlama faaliyetlerinden çok bilgilendirme fonksiyonu için kullanıldığı ve tüketici beklentileri ile mevcut web sitelerinin örtüşmediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |