Developing and changing technology has been used effectively in every aspect of our life. The pharmaceutical sector in our country has also developed in parallel with global changes. With the increasing use of social networks, new opportunities have emerged in terms of marketing and sales techniques. In our country, it is forbidden to sell and sell medical products in digital media. However, companies that market reinforcement medicines and herbal medicinal products aim to sell with digital marketing. In this study, it has been researched what should be done in order to use digital marketing effectively in pharmaceutical industry. The impact of insurance on the marketing process and the use of insurance products were analyzed. A number of incentives have been identified for the effective use of digital marketing. It is expected that users will be rewarded with points, clothing checks, premiums and holidays. The companies that sell online products will be given to customers according to the amount of purchase by scoring; provide insurance service alternative. We will be able to provide insurance assistance and information line services to users on health, law, housing, workplace and vehicles. Insurance for products purchased through the digital platform will also contribute positively to the process. The risk of receiving a product in a damaged manner is one of the most important obstacles in the development of this type of marketing.
Gelişen ve değişen teknoloji hayatımızın her alanında etkin olarak kullanılmaya başlanmıştır. Ülkemizde ilaç sektörü de global değişmelere paralel olarak gelişim göstermiştir. Sosyal iletişim ağlarının kullanımının artması ile pazarlama ve satış teknikleri açısından yeni fırsatlar ortaya çıkmıştır. Ülkemizde tıbbi ürünlerin dijital ortamlarda satılması ve reklamı yapılması yasaktır. Ancak takviye ilaçları ve bitkisel tıbbi ürünler pazarlayan işletmeler dijital pazarlama ile satış yapmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada dijital pazarlamanın ilaç sektöründe etkin bir şekilde kullanılması için neler yapılması gerektiği araştırılmıştır. Pazarlama sürecinde sigortanın etkisi ve sigorta ürünlerinin kullanımı analiz edilmiştir. Dijital pazarlamanın etkin kullanılması için bir dizi teşviklere ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Kullanıcıların puan, giyim çeki, prim ve tatil ile ödüllendirilmesi beklentiler arasındadır. Online ürün satışı yapan firmalar müşterilerine satınalma miktarına göre verilecekleri puanlama ile; sigorta hizmeti alternatifini sunabileceklerdir. Kullanıcılara sağlık, hukuk, konut, işyeri ve araçları konusunda sigorta asistans ve bilgi hattı hizmetleri sunulabilecektir. Dijital platform üzerinden satın alınan ürünler için sigorta yapılması da sürece olumlu katkı sağlayacaktır. Sipariş edilen ürünün hasarlı teslim alınması riski, bu tip pazarlamanın gelişimindeki en önemli bir engellerden biridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |